Pioneer CDJ100s Pitch instelling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

ligt heel erg aan wat voor muziekje ik draai.
    Als ik seventies en eighties aan elkaar wil bakken dan gaat ie beslist aan, is het tempoverschil wat groter dan ontkom ik er vaak niet aan om het mastertempo uit te zetten.

pitchbend staat wel standaard op 16%.

Ik draai met de discoshows met een 100 en thuis heb ik 500's kan geen verschil bespeuren.
    Wel is het zo dat met bijdraaien (jogwheel) ik de 500 lekkerder vindt werken. bening is dan nauwkeuriger dan bij pio100.

nog ff over die pio 100:
    van de effctjes gebruik ik de middelste eigenlijk allen als ik weer eens een plaatje ab-so-luut niet achter een reeds lopend plaatje krijg gebakken, dan is die backspin een leuke oplossing verder worden die effectjes al snel irri voor je publiek.

Ralph,
    Sounddesigner

Comment

• michiel
      • May 2001
      • 1032

Master tempo (bijna) altijd uit. Ik probeer tijdens de mix gewoon van die spelers af te blijven, maar helaas lukt dat niet omdat de pitch maar op de 0.1% precies is, dus de nummers lopen bijna nooit echt gelijk. En als je dan toch bij moet draaien is het de truuk om dat bij de juiste speler te doen.

En die effectjes gebruik ik ook bijna nooit.

Groeten, michiel
      Groeten, michiel

Comment

• andre
        • Nov 2001
        • 111

die master tempo van de cdj100 ZUIGT ZWAAAAAAR!!! alles echot de hele tijd zwaar irritand. kan je toch wel zien dat het home entertainment is IPV de cdj 500, die heeft er totaal geen last van!!
        maar ik kan niet ontkennen dat het soms wel erg makkelijk is

Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

Comment

• Fridge
          • Mar 2002
          • 153

Ik heb de proef maar eens even op de som genomen en de verschillende Pio's (100s, 500mkII en 500s) met hetzelfde CDtje (met voor Mastertempo lastige baslijn erin) na elkaar beluisterd; alle 3 de spelers hadden precies evenveel moeite met het "hakkelvrij" weergeven van e.e.a. (mastertempo aan, aantal verschillende pitch settings geprobeerd).
          Dus hoe sommige mensen aan verschillen tussen de spelers op dit punt komen is mij een raadsel. Misschien een kwestie van de 100s over je home stereo horen en een 500 over een wat forser systeem?

Comment

• michiel
            • May 2001
            • 1032

Ik neem aan dat pioneer niet een andere techniek gaat zitten bedenken als ze die al voor handen hebben. Dus waarom zuoden ze het anders maken, het kost ze alleen maar geld. Volgens mij is het allemaal het zelfde, anders zijn ze dom bezig.

Groeten, michiel
            Groeten, michiel

Comment

• andre
              • Nov 2001
              • 111

en waarom zijn die 500ers veel duurder!!!!!

Comment

• nicovwijk
                • Sep 2001
                • 239

tja, daar heb je gelijk in!
                Maar het zal niet alleen aan de mastertempo liggen dat hij duurder is.

Da Massols!
                Greetz Nicoooow

Nederlands zijn mijn goedste vak!
                Groeten Nico

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

andere demping, loopfunctie noem ik zomaar twee voor de hand liggende zaken op waardoor de 500 duurder is.
                  Ver geet niet dat de 100s-jes het instapmodelletje zijn. Ze zijn wel zwaar populair onder de DJ's, maar dj's die meer eisen stellen aan hun apperatuur komen met een 100sje niet weg...

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Willem
                    • Sep 2000
                    • 142

Eigenlijk heb ik mer ellende met de 500's gehad dan met de 100.....

Comment

• nicovwijk
                      • Sep 2001
                      • 239

Ik ben er ook zeer tevreden over!

Da Massols!
                      Greetz Nicoooow

Nederlands zijn mijn goedste vak!
                      Groeten Nico

Comment

• djdabounce
                        • Nov 2001
                        • 398

Ik heb mijn cdj100's nu meer als 2 jaar en ik ben er echt tevreden over. Het enigste wat ik heb gehad is dat de Cue-knop vastzat en dat de hele speler hierdoor ging flippen. Ik heb de printerplaat van de aansturing eraf gedraaid en er weer opgedraaid en alles liep weer als nieuw. Als ik een keer aan vervanging toe ben wordt het dus gewoon de CDJ-100s.

Nog even terug naar het hakkelen van de master-tempo. Dit ligt ook aan het nummer wat je op dat moment draait, als ik het nummer voorbeluister kan ik dit al horen en dan zet ik deze functie gewoon af. Maar dit komt gelukkig heel zelden voor, het nadeel hiervan is dat als je dan de jog-dial een slinger geeft dan is dit heel erg te horen. Op zo'n moment heb ik toch liever een Denon. Maarja je kunt niet alles hebben.

DMX Doe Maar X-treme
                        s\'Avonds zijn ze mooier.

Comment

Working...