ben ik nu gek?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

ben ik nu gek?

Ik heb laatst via marktplaat een dap stage amp 4.4 gekocht, meteen bij het aansluiten had ik verschrikkelijke spijt want hij was kapot. het ding terug gestuurd en mijn geld terug ontvangen, geen probleem verder. wat me echter opviel was de achterzijde van dit apparaar met zijn uitstekende ventilatoren.
    Nu was ik de laatse weken een beetje op het www aan het zoeken naar een versterker en kwam het volgende tegen:

dap stage amp4.4

proel hpx 6000

dad audio sp10 plus

deze versterkers zijn aan de achterzijde allemaal identiek aan elkaar, toch varieren ze in prijsklasse en vermogens.
    kan ik hier concluderen dat dap zijn versterkers uit italie haalt?
    ik dacht dat de italiaanse audio toch wel degelijk spul was (is mijn ervaring met dap niet).
    rara politiepet!
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

@ Mod, Reden van verplaatsen?

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Denk eerder dat die Proel spulletjes dan OOK uit China komen. Vermogensverschil kan makkelijk, kleinere trafo en minder torren, dan is het vermogen lager, productie paar knakies goedkoper.
      Proel spul is inderdaad best goed, heb er een beetje ervaring mee, klinkt prima, nog geen stukken mee gehad, alleen wel een rotte driver, kwam gewoon minder volume uit. Importeur heeft hem vervangen, natuurlijk garantie. Prima lui, hebben er verstand van ook.
      Last edited by Carl; 16-11-12, 00:19.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Reden van verplaatsen: Heeft niets met live geluid te maken.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Het zou ook kunnen dat het chinese behuizingen zijn (en ventilatoren) maar dat het binnenwerk anders is. Net als de oude dap p serie die je best vaak terug vindt, de behuizing dan!

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Vreemd, op onze stage amp zitten de ventilatoren gewoon intern!
            Verder wel een prima amp voor t geld, drukt goed door.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Dat een achterkant erg op elkaar lijkt wil nog niet zeggen dat het design hetzelfde is.
              Op een gegeven moment zijn je mogelijkheden gewoon op.

Op een eindversterker zitten 9 van de 10 keer exact dezelfde aansluitingen, dus kun je op hetzelfde uitkomen. Maar misschien zijn er in china wel plaatwerkers / kastenbouwers die deze maat / gaten patroon als een "standaard" aanbieden, tegen een goede prijs.

En als het over uitstekende ventilatoren gaat, dan ken ik er nog wel een paar, ook bijv. crest.
              Voordeel is dat ze vaak makkelijker te vervangen zijn.

Comment

• soundsystem
                • Aug 2011
                • 73

Originally posted by knorrepot
                Vreemd, op onze stage amp zitten de ventilatoren gewoon intern!
                Verder wel een prima amp voor t geld, drukt goed door.
                Vanaf de 4.0 zit de ventilator buiten de behuizing.

Comment

• roschi
                  • Nov 2012
                  • 2

Er zit wel degelijk een verschil aan de binnenkant van de amps.
                  Het ontwerp van de buitenkant is hetzelfde en daar zitten niet de verschillen in.
                  Ga je aan de binnenkant kijken dan zal je zien dat er grote verschillen zijn. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld in italie hoogwaardigere componenten en een ander bord ontwerp waardoor er meer vermogen en hogere stabiliteit wordt bereikt.

Er zijn talloze verschillen op te noemen, maar eigenlijk zou ik de onderstaande links eens bekijken en dan de foto's waarop de binnenkant is te zien:

DAD audio

DAP audio

Comment

• kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

De stage amp die ik had, had niet het innerlijk als de dap amp waar jij nu naartoe linkt. Deze had toch wel degelijk het zelfde innerlijk als de DAD waar je naar toe linkt, misschien niet 100 % hetzelfde maar wat ik me kan herinneren was de indeling exact hetzelfde. Ik kan er helaas geen foto van vinden misschien een oud model?
                    Last edited by kvdb013; 21-11-12, 20:20.

Comment

• roschi
                      • Nov 2012
                      • 2

Grote kans dat het dan inderdaad een oud model is.

Het blijft verder wel het zelfde verhaal. De buitenkant wordt centraal ontworpen, en daardoor oogt deze bij diverse fabrikanten het zelfde. Maar de binnenkant van de amp is echt verschillend. Dat zie je dan ieder geval aan de spec's. In eerste instantie gaf je al aan dat de DAD meer vermogen heeft dan de DAP, dit is alleen mogelijk als de amp van binnen ook echt anders is opgebouwd.

Comment

Working...