Jack signaal splitter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timmah
    • Oct 2012
    • 1

Jack signaal splitter

Hey forumleden,

Ik ben op zoek naar een Jack3.5mm male naar 2x Jack 6.3mm female, maar het linker en het rechter signaal moeten wel gesplitst worden. Dit omdat aan mijn laptop maar 1 audio uitgang zit en ik een programma heb waarmee ik kan instellen dat ik links de muziek wil horen en rechts kan voorluisteren. Maar dat owrd een beetje lastig met 1 koptelefoon, dus wil ik dit in een verloop stekkertje. Zodat aan de ene kant me speakers kunnen worden aangesloten en aan de andere kant m`n koptelefoon.
    Alvast Bedankt!

Grtjs, Timmah
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Zou van deze uitgaan en er dan eventueel andere connectoren naar eigen smaak aanzetten.
    of eventueel deze.

Je speakers/versterker van je speakers zal waarschijnlijk met XLR, jack of tulp gevoed moeten worden, afhankelijk daarvan 1 van bovenstaande kiezen en dan de stekker die je niet nodig hebt afknippen en daar aan zetten wat je nodig hebt

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 189

Let er ook goed op dat beide outputs mono zullen zijn, komt dus niet ten goede aan de kwaliteit van je signaal. Ook qua kanaalscheiding zal het niet optimaal werken.

Persoonlijk zou ik gaan voor een USB-audiokaartje voor de programma-output en de onboard-output voor de voorafluistering. Een UCA van Behringer zal je de kop niet kosten en je hebt dan gelijk een wat degelijkere connector: tulp ipv. de wel erg fragiele 3,5 mm. jack.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Typisch een verloopje dat niet standaard bestaat
        (omdat niemand het gebruikt?)

Dat wordt of met verloopjes van de al aangedragen oplossingen
        werken, of zelf wat bakken.

Er is overigens ook nog een standaard kabel van 3,5 mm male jack
        naar 2 x 3,5 mm female jack. Of deze 2 x stereo of 2 x mono is
        uitgevoerd weet ik niet.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

@Nescio
          3,5>2x 3,5 zijn in 99% van de gevallen uitgevoerd als zijnde "hoofdtelefoon split" dus 2x stereo uit
          Heb zelf ooit ook gepoogd voor een minimaal bedrag thuis met Virtual DJ te kunnen draaien met voorafluistering op m'n oren en master uit m'n speakers.

Comment

Working...