Schuim achter speaker grill

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Schuim achter speaker grill

Beste,

Ik heb hier 4 speakers staan. Waarbij ik graag speakerschuim achter de grill wil monteren. Zowel om troep tegen te houden, als voor het design.

Nu heb ik hier toch een paar vragen over. Ik ben zelf bang dat de conus van de laagdrivers tegen dat schuim aan gaan bewegen.
    Ik heb wel specificaties hiervan, en hoop dat jullie kunnen vertellen of dit ook echt gaat gebeuren?

De speakers: http://www.musicson.com/product/86/0...ER-CABINET.htm
    De laagdriver: http://www.musicson.com/product/439/...10-SPEAKER.htm

Dan heb ik nog een vraag.
    Ik wil weten hoeveel de subs uit deze serie kosten. En eventuele andere speakers. Maar ik werkelijk nergens vinden waar ze te koop zijn, in Nederland...
    Misschien dat iemand weet waar deze te koop zijn??
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

De Xmax is 3.0mm (volgens de specs van de onderste link), dus dat betekent dat de kleinste afstand van grille tot speakerrand+foam+3.0mm de afstand is die je minimaal moet hebben. Bij voorkeur een beetje (lees, minimaal 1cm) meer. Hoe dik is het foam dat je in gedachten had? Er bestaat namelijk ook heel dun foam, van +- 5 mm, mocht het echt niet passen.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Als eerst, bedankt voor je reactie!

10mm past er sowieso al niet achter ben zojuist te weten gekomen. Omdat het schuim dan wordt ingedrukt, en vervolgens weer uitzet waardoor heel de grill naar buiten komt. En een keer neer zetten en hij ligt eruit.

Ga vanmiddag even kijken of ik nog 5mm heb liggen. En de afstand tussen de tick (?? die rand om de woofer een waar je hem ook mee monteert?) en de grill.

Comment

Working...