Goedenavond,
In het aansluitpaneel van een versterkercase (Dynacord S1200) heb ik de tulp inputconnectoren vervangen door xlr-connectoren (female).
Op het andere einde van de twee snoeren (die in de versterker gaan) waren pin 1 en 3 verbonden. Dus heb ik pin 1 en 3 op de female connectoren in het aansluitpaneel ook aan elkaar gesoldeerd. Vervolgens de rode en zwarte draad samen op pin 2 gesoldeerd (op beide input connectoren). (Oorspronkelijk was er ook nog een mono female input naast die over beide tulp-stekkers heen was gesoldeerd (zwart op links en rood op rechts). Die heb ik er afgeknipt.
Manual S1200-versterker: http://avdeal.nl/productinfo/dynacor...00_manual.pdf/
(pagina 11 en 19).
Alvorens ik de set nu aansluit en laat draaien, de vraag: is het goed dat pin 1 en 3 op beide inputconnectoren verbonden zijn?
Alvast bedankt.
P.s. de overige xlr-connectoren in het aansluitpaneel (outputs) zijn met een koperstang verbonden (geaard?). Moeten de 2 input-connectoren hier ook aan worden verbonden?
In het aansluitpaneel van een versterkercase (Dynacord S1200) heb ik de tulp inputconnectoren vervangen door xlr-connectoren (female).
Op het andere einde van de twee snoeren (die in de versterker gaan) waren pin 1 en 3 verbonden. Dus heb ik pin 1 en 3 op de female connectoren in het aansluitpaneel ook aan elkaar gesoldeerd. Vervolgens de rode en zwarte draad samen op pin 2 gesoldeerd (op beide input connectoren). (Oorspronkelijk was er ook nog een mono female input naast die over beide tulp-stekkers heen was gesoldeerd (zwart op links en rood op rechts). Die heb ik er afgeknipt.
Manual S1200-versterker: http://avdeal.nl/productinfo/dynacor...00_manual.pdf/
(pagina 11 en 19).
Alvorens ik de set nu aansluit en laat draaien, de vraag: is het goed dat pin 1 en 3 op beide inputconnectoren verbonden zijn?
Alvast bedankt.
P.s. de overige xlr-connectoren in het aansluitpaneel (outputs) zijn met een koperstang verbonden (geaard?). Moeten de 2 input-connectoren hier ook aan worden verbonden?











Comment