Traanplaat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NightVision
    • Feb 2002
    • 146

Traanplaat

Heeft iemand een idee of/waar dit te koop is op stroken. Voor de afwerking van ons nieuwe discomeubel heb ik een serie strippen traanplaat nodig van 10-15 cm breed. Zelf verzagen geniet niet echt mijn voorkeur.

Is het trouwens ook op 1-1.5 mm dikte te krijgen? 3mm wordt gelijk wel errug zwaar.

Ik heb foto's gezien van mede-forum-gebruikers die ook traanplaat in hun meubel verwerkt hebben, dus er is vast wel iemand die een tip heeft.

Greetz, Patrick

------------------------
    Wees een bink, rook niet maar drink...
    ------------------------
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

ik ben ook bezig met een disco meubel en daar ga ik ook traanplaat in verwerken. Je kan het kopen bij de meeste ijzerhandelaren of de grotere bouwmarkt kan het voor je bestellen.

om het op maat te maken heb ik een dremel multietool gebruikt. Dit werkt erg handig je maakt gewoon een gelijdingslatje op de plaat een dan alleen ff die tool erlangs halen en ff polijsten klaar!

heb nog nooit van stroken traanplaat gehoor maar ja heb me er ook nooit erg in verdiept.

M.V.G

Pioneer DJ Equipment
    if you only want the best !!!!!
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Powerlight TD
      • Jan 2002
      • 111

Wij Hebben ook traanplaat in ons meubeltje verwerkt...
      Het zijn 6 losse delen en kunt ze zo aan elkaar rijgen...
      Ziet er strak uit.
      Staat wel een fotootje in de drive-in show foto forum onder topic powerlight drive-in show...

Don't try that at home...

Michel Tenhage
      Techniek & Realisatie

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Same here,

Ik heb ook tranenplaat op mijn discobar. Zelfs sinds kort een plaat met mijn logo en naam uitgesneden. Het is verkrijgbaar in 1,5 mm dikte (en aluminium heeft ook wel de voorkeur :-)).

Stroken die knip je gewoon van een grote plaat (Mensen kennen bij een metaal bewerkingsbedrijf helpt natuurlijk ook). Misschien zou je het bij zulke bedrijven kunnen bestellen, ik heb het bij een luchtkanalenproductiebedrijf vandaan.

M.v.g. Remy

PS: Hoe snij je in hemelsnaam een tranenplaat met een dremel????
        Met een decoupeerzaag ging nog wel... Maar een Dremel!!??

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

er zit zo'n slijp gevalletje op weet ook niet hoe het werkt heeft me buurman gedaan voor me die zag me kloten met die plaat een heeft oten aangeboden ff te helpen het ging als een trein dus zal wel goed wezen.

zal het wel eens navragen wat het nou percies wat

M.V.G

Pioneer DJ Equipment
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

Aluminium traanplaat is er in verschillende diktes. Maatvoering is op iedere afmeting leverbaar. Wordt ter plaatse gezaagd.
            Mijn adres: De Metaalmarkt - Utrecht

Wil je iets doen met reststukjes ? Ga dan eens kijken bij een carrosseriebouwer (vrachtwagens) Daar wordt traanplaat veel gebruikt als opstap-plaat, dus er blijft wel eens een restje over.

Maar wat dacht je van kunststof ? Wordt veel gebruikt in de reklame en decoratie-projecten. Het is dan gemaakt van PVC en weegt dan nog maar een fraktie van het aluminium.
            Waar het te koop is, weet ik niet, maar een beetje decoratie-groothandel zal het zeker kunnen bestellen.

Ook is er een zelfklevende versie te koop bij de Praxis op rollen van 45 cm breed en 200 cm lang. Ziet er ook wel gaaf uit.

16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

ey jan peter die zelf klevende versie is die ook nog een beetje stevig of niet ? dat zo een hoop geboor een geschroe en gelijm schelen

Pioneer DJ Equipment

Comment

• NightVision
                • Feb 2002
                • 146

Die restantjes van oprijplaten voor vrachtwagens lijkt me niet zo'n geweldig idee. Hier kan ik ook wel genoeg van krijgen, maar dat is bijna altijd min. 3mm dik, en da's toch lastiger bewerken.

Dat idee van je naam/logo uitsnijden vind ik eigenlijk ook wel gaaf.

In mijn voorlopige schetsen laat ik het midden van de voorkant van het meubel (dit is een plaat die zeg maar tussen twee 'torentjes' zit (snappie?) zo'n 10cm terugvallen naar binnen en dan komen in die torentjes halogeenspotjes die van 2 kanten dus langs die middenplaat (waar het logo op komt) naar elkaar toeschijnen. De rest van de plaat achter het logo had ik gedacht vol te plakken met spiegelmatten (zelfde als spiegelbollen, maar dan op rol).

Is dit een beetje te volgen?

Die traanplaat is dan vooral voor de afwerking van 'het werkblad' bedoeld.

Maar alvast bedankt voor jullie tips, ik ga binnenkort wel eens wat bouwmarkten/ijzerwarenzaken af.

Groets,
                Patrick

------------------------
                ------------------------

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

Hier een paar voorbeelden:

Zonder uitgezaagde reclame

En de uitgezaagde reclame

>> Dit is dus uitgesneden uit een aluminium tranenplaat van 1,5 mm dik. Gewoon met de decoupeerzaag. Dit laten doen d.m.v. een plasmasnijder kost E650,-

Comment

• NightVision
                    • Feb 2002
                    • 146

Ziet er idd erg strak uit!

------------------------
                    ------------------------

Comment

• NightVision
                      • Feb 2002
                      • 146

Jan Peter, die rollen waar jij het over hebt, dat is neem ik aan wel gewoon aluminium, geen plakplastic o.i.d...

Zelfklevend klinkt voor mij wel gauw als zelfloslatend, maar een beetje extra lijm/schroeven/enz is geen probleem natuurlijk.

Is dat spul een beetje makkelijk te buigen?

------------------------
                      ------------------------

Comment

• Floor
                        • Oct 2000
                        • 130

Dat spul bij de Praxix is wel degelijk gewoon plakplastic met reliƫf erin......er staat in de posting canb Jan Peter toch ook: "PVC".....het is dus gewoon dun decoratieplastic.
                        Ik heb het wel eens besteld bij "metaalketen"....ze leveren door heel NL en hebben ook een site ( www.metaalketen.nl ) daar hebben ze het zeker, in elke leverbare dikte en materiaal. Als je de afmetingen opgeeft wordt het op maat geknipt en hoef je niet aan de gang met je Dremel.

suc6.

Comment

• NightVision
                          • Feb 2002
                          • 146

Floor, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er gewoon overheengelezen.
                          Excuses voor deze onnodige posting. Wel bedankt voor je tip!

Groet,
                          Patrick

------------------------
                          ------------------------

Comment

• Jan-Peter
                            • Jan 2001
                            • 311

Beste ontwerpers even opletten a.u.b.

Er is zelfklevend folie bij de PRAXIS te verkrijgen. Dat is inderdaad relief folie en is prima te gebruiken op gladde ondergronden als bijvoorbeeld MDF.

Het andere PVC zijn flexibele platen. Ik ga op zoek naar een adres of internetsite en kom er nog op terug !

Comment

• Jan-Peter
                              • Jan 2001
                              • 311

Hier even een link voor een zeer flexibel techno-look

Of kijk eens op deze link van het aluminiumcentrum:

Voor het kunststof PVC plaatwerk ga ik te rade bij een kennis !

Comment

Working...