installatie in 1 keer alles mee gekapt ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rolandrotterdam
    • Feb 2012
    • 8

installatie in 1 keer alles mee gekapt ?

hallo allemaal

afgelopen weekend men setje uit geleent aan familie .
    zelf nog 2 uurtjes op staan draaien volgende ochtend bleek dat niks het meer deed
    versterker doet niks meer uitgeven ( van inkel ma-620)
    en boxen ( custombuild door servaas ut denhaag ) kwam ook geen pufje meer uit niet eens een brom ofzo.
    alles door gemeten met mijn beperkte kennis niks raars kunnen meten of kunnen zien .
    diverse opstellingen gemaakt met alternative versterker en anders speakers .
    krijg er niks meer uit .
    dus eimand nog een idee of tips and tricks
    alvast bedankt voor het meedenken

grt roland
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Zit de stekker er wel in/staat er spanning op?

Lijkt mij de eerste check maar je noemt hem niet.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• rolandrotterdam
      • Feb 2012
      • 8

hhhahhahahahah
      ja stekkers er in en ook stroom erop en schakelaars om muziek input ect ect

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

oud beestje die inkel. degelijke bak die erg lekker door kan drukken.
        weet je wel of er output uit je mixer komt?

Comment

• rolandrotterdam
          • Feb 2012
          • 8

yep 2 mixers erop gehad en zelfs rechtstreeks aangesloten op cd laptop en mp3 speler alles opgeschroeft boxen gedemonteert
          beetje radeloos mijn beperkte brein heeft het begeven kan me niet voorstellen dat alles in 1 keer helemaal dood is
          pest is dat ik er nie bij was toen het gebeurde \.
          setje draait al jaren goed en hep het goed onderhouden

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Problemen zoeken: Gewoon van voor naar achter; begin bij je geluidsbron en ga vanaf daar met meten of apparatuur die wel werkt net zolang zoeken totdat je de fout gevonden hebt, wie weet heeft je versterker een kabelbreuk in de voedingskabel...

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• rolandrotterdam
              • Feb 2012
              • 8

gedaan alles uit elkaar gesloopt 2 mixers aangesloten div inputs ( mp3 cdspelers laptop ) en nog niks hoopte op een tipje of een ervarings deskundige
              hep zelf ook wel wat ervaring maar hep nog nooit gehad dat set boxen en een versterker er in 1 keer helemaal uit klapt .
              wel is 1 speaker die nie helemaal fris is of een kabel maar de hele rambam in 1 keer
              zit even met het verhalen van de schade maar dan moet ik wel ene inzicht hebben wat er gebeurt is

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Als je zeker weet dat je output hebt,
                dan kun je er evt. ook een andere amp
                tussen zetten.
                Je weet dan of het enkel jouw amp is,
                je speakers, beide, of nog iets anders.

sterkte met speuren

grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• rolandrotterdam
                  • Feb 2012
                  • 8

losse speaker ( die het doet ) aangesloten op versterker deed niks
                  en box aangesloten op versterker van de dolby surround set deed niks
                  daarna de speaker uit de box gesloopt en 1 voor 1 aangesloten op de dolby ook niks
                  ( wel gelijk er achter gekomen dat me tweet aan vervanging toe is )
                  hep de 15 inch bas gemeten die geeft 9 ohm
                  10 inch mid is oneindig dus die is kapot
                  me ander box moe ik nog nameten maar mocht er maar 1 in de woonkamer slopen tss vrouwen
                  in de versterker zijn alle zekeringen goed en daar kan ik niks aan ontdekken
                  wat betreft de print onderdelen hep ik allemaal wel op school gehad maar das te lang geleden durf ik nie meer met 100 %
                  zekerhied door te meten weet nie meer waar ik op moet letten enzo

dus als ik wat vergeten ben wijs me graag terecht hihi

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by rolandrotterdam
                    losse speaker ( die het doet ) aangesloten op versterker deed niks
                    en box aangesloten op versterker van de dolby surround set deed niks
                    daarna de speaker uit de box gesloopt en 1 voor 1 aangesloten op de dolby ook niks
                    ( wel gelijk er achter gekomen dat me tweet aan vervanging toe is )
                    hep de 15 inch bas gemeten die geeft 9 ohm
                    10 inch mid is oneindig dus die is kapot
                    me ander box moe ik nog nameten maar mocht er maar 1 in de woonkamer slopen tss vrouwen
                    in de versterker zijn alle zekeringen goed en daar kan ik niks aan ontdekken
                    wat betreft de print onderdelen hep ik allemaal wel op school gehad maar das te lang geleden durf ik nie meer met 100 %
                    zekerhied door te meten weet nie meer waar ik op moet letten enzo

dus als ik wat vergeten ben wijs me graag terecht hihi
                    Sjah,

mss nog een cursusje Nederlands, voor ons leesgenot?

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• rolandrotterdam
                      • Feb 2012
                      • 8

ja even snel vlak voor dat ik naar bed ging dan wil ik te snel tikken mijn wel gemeende excuses! de inhoud is toch duidelijk ??????

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ja even snel vlak voor dat ik naar bed ging dan wil ik te snel tikken mijn wel gemeende excuses! de inhoud is toch duidelijk ??????
                        Tuurlijk, maar als jij de tijd niet neemt om te proberen fatsoenlijk Nederlands te schrijven, neem ik de tijd niet om te antwoorden.

Truukje : je kunt een 9V batterijtje ff snel aan en uit op de grote speakers houden. Hoor je een korte tik : okee, maar hoor je niks : helaas.

Comment

• speakertech

• Jan 2008
                          • 1698

Dad hep ikke nou ook. Astik met een nootgang op een kruizing aankom reie, ken tog ider1 zien dad ik haast hep!!!! Dad istoch duideleik genoegt?
                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• rolandrotterdam
                            • Feb 2012
                            • 8

mijn zeer gewaardeerde mede forum gebruikers mijn welgemeende excuses voor mijn beperkte taalkundighied .
                            MagGyverSounds hartelijk dank voor de tip.

gelijk geprobeert helaas allebei zijn ze defect snik snik .

nu nog de versterker uit doktoren dus als daar nog geheime tips voor zijn .

mvg roland

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Mijn geheime tips ga ik je niet vertellen, die zijn geheim....
                              De makkelijkste manier is om er speakers op aan te sluiten waarvan je weet dat ze het doen en er een bron op aan te sluiten waarvan je ook weet dat die het doet.
                              Komt er vervolgens nog steeds geen enkel geluid uit beide kanalen dan is de kans groot dat je versterker hoog nodig aan de blik van een deskundige toe is.
                              Het zou natuurlijk kunnen dat er op een of andere manier iets heel erg mis is gegaan met de versterker waardoor er de volle voedingsspanning op de uitgangen is komen te staan, doorgaans wordt dat niet erg gewaardeerd door je luidsprekers.
                              Het is dus niet onmogelijk dat alles tegelijk kapot is gegaan.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...