helemaal nieuw en wijsheid nodig.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waNKay
    • Jan 2012
    • 3

helemaal nieuw en wijsheid nodig.

hallo allemaal,

samen met vrienden hebben wij onze eigen feestplek en van tijd tot tijd vernieuwen we iets, nu is dus de verlichting aan de beurt.
    tot nu toe hebben we gewoon wat spots en goedkope laser zooi aan het plafond gehangen en de stekker in een stopcontact gestopt en done.
    maar nu willen we het professioneler aanpakken en alles vernieuwen maar we weten allemaal van helemaal niets.
    onze vraag is: we willen een hele set voor beginners waarmee we alles vanaf een paneel kunnen regelen, wat kunnen we het beste doen, waar moeten we allemaal opletten?

we hebben er aan zitten denken om gewoon lampen aan te schaffen en aan te sluiten maar dat klinkt makklijker dan het is, we weten namelijk helemaal niks van de aansluitingen en panelen.
    het gaat om een kleine ruimte, (groot genoeg voor max. 40man).

prijsklasse is een beginnersklasse tot 750,-

als er dingen onduidelijk zijn, graag vragen stellen.

mvg
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ik zou je aanraden te beginnen met wat (LED)parren inclusief een sturing, al dan niet met een statief erbij om ze te plaatsen.
    De keuze tussen LED of 'conventioneel' moet je zelf maken op basis van budget, stroomvoorziening en gewenst effect.
    Denk eraan dat je bij conventionele parren een dimmerpack nodig hebt (Botex T4 of Showtec multidim voldoen prima), bij LED niet.

Daarnaast zou je daar nog een leuk (DMX gestuurd) effectje bij kunnen hangen.

Wat betreft de sturing zou je dan voor iets simpels als een Elation 1224 kunnen kiezen. Daarmee kun je je parren controleren (en shows programmeren), net als een simpel effectje. Minder geschikt voor scanners en/of MH's, maar daar kijken jullie niet naar vermoed ik, gezien het budget.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Zonder dat je een budget noemt en wat meer info over je feestplek valt er niets over te zeggen helaas.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

LEZEN, budget is 750,-
        Post is niet aangepast...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• waNKay
          • Jan 2012
          • 3

Originally posted by renevanh
          Ik zou je aanraden te beginnen met wat (LED)parren inclusief een sturing, al dan niet met een statief erbij om ze te plaatsen.
          De keuze tussen LED of 'conventioneel' moet je zelf maken op basis van budget, stroomvoorziening en gewenst effect.
          Denk eraan dat je bij conventionele parren een dimmerpack nodig hebt (Botex T4 of Showtec multidim voldoen prima), bij LED niet.

Daarnaast zou je daar nog een leuk (DMX gestuurd) effectje bij kunnen hangen.

Wat betreft de sturing zou je dan voor iets simpels als een Elation 1224 kunnen kiezen. Daarmee kun je je parren controleren (en shows programmeren), net als een simpel effectje. Minder geschikt voor scanners en/of MH's, maar daar kijken jullie niet naar vermoed ik, gezien het budget.
          okeoke,

ik heb met jou aanraden in mn hoofd wat opgezocht:

http://www.licht-geluid.nl/shop/p-58...pro-zwart.aspx x 4

Botex Pro Bar T4 DMX dimmerbar

American DJ RGB 3C LED controller

als ik dit zou hebben kan ik dan al een bestuurbaar showtje bouwen??
          en als ik nog effecten erbij wil hebben (blacklight, laser) waar moet ik dan op letten?

bedankt voor de reacties

gr.
          Last edited by moderator; 29-01-12, 19:31. Reason: dit is geen advertentieruimte :-)

Comment

• tcnr sound & light crew
            • Jun 2010
            • 44

Originally posted by waNKay
            okeoke,

ik heb met jou aanraden in mn hoofd wat opgezocht:

American DJ 38B LED Pro par zwart x 4

Botex Pro Bar T4 DMX dimmerbar

American DJ RGB 3C LED controller

(allemaal van bax-shop.nl)

als ik dit zou hebben kan ik dan al een bestuurbaar showtje bouwen??
            en als ik nog effecten erbij wil hebben (blacklight, laser) waar moet ik dan op letten?

bedankt voor de reacties

gr.
            Het is niet helemaal de bedoeling dat we hier andere webshops gaan noemen , zoek de producten op bij j&h of noem alleen de merknaam.
            Last edited by admin; 30-01-12, 09:22.

Comment

• waNKay
              • Jan 2012
              • 3

hahaha sorry

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 377

LED parren op een T4??? Als je een showtje in elkaar knoopt met LED parren en wat effectjes heb je alleen nog een stuurtafeltje (of PC+software) nodig. Dimmers komen in dat verhaal helemaal niet voor!

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by djspeakertje
                  LEZEN, budget is 750,-
                  Post is niet aangepast...
                  Excusez-moi, s’il vous plaĆ®t... Overheen gekeken inderdaad!

Ik zou, om het makkelijk te houden, gewoon een stel KLS-801 setjes of iets vergelijkbaars aanschaffen. Scheelt je ook een hoop kosten in de bekabeling!
                  In zo'n feestruimte met vrienden zou ik het licht lekker aansturen met freestyler. Tenminste, als er toch al een computer staat.
                  Last edited by Big Bang; 27-01-12, 21:50.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

even een stap terug.

wat heb je nodig?
                    -alle apparaten die je koopt moeten voortaan een DMX aansluiting hebben
                    -het "paneel"moet dus een lichtmixtafel zijn met DMX. Deze moet ook wat door jou programmeerbaar geheugen hebben om jouw lichtinstellingen op te slaan en bruikbaar te maken. Je kan dit ook doen door een USB naar DMX interface te kopen en dan afspreken wie van jou en jouw vrienden bij een feest even een oude computer of laptop meeneemt. De programma's zijn dan krachtig en gratis. (BV DAS-light)
                    -Om de boel in het licht te krijgen heb je lampen nodig die een flink stuk in het licht zetten. Het makkelijkste nu is een zooi LED PAR te kopen. Doe dit eventueel tweedehands want ze worden nu inmiddels al weer voor krachtiger modellen vervangen. Let wel op dat alle LED's het doen.
                    -Een tweedehands set gewone PAR lampen is mooier maar waarschijnlijk heb je er geen stroom voor, let ook op dat je dan DMX-dimmers nodig hebt.
                    -Als effect kan bijna alles wat glimt let dus op een DMX aansluiting.

Een zo klein mogelijk rookdoosje maakt het effect van alles vele malen groter. Waarom klein? Als je een amper geventileerde ruimte hebt zet je de boel met een 100Watt rookdoos al een uur vol.
                    lekker belangrijk!

Comment

Working...