Skytec 250 watt boxen klinken niet meer zoals ze geweest zijn.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

En al eens geprobeerd om de oude kabels nog een keer te gebruiken?

Het lijkt me sterk, maar je hebt toch wel als je jack/jack kabel gebruikt, aan de versterkerkant speakersignaal op die jack staan, en niet de input thru gebruikt?

Joost.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by djspeakertje
      Neutrik jacks maken net zo goed sluiting bij het prikken als elke andere europerkilo (aangegoten) jack... Je bedoeld SpeakON connectoren neem ik aan?
      Gezien de problemen die TS heeft, is hij nog lang niet toe aan SPEAKON pluggen, het zou de Skytec boxen meteen weer een stuk duurder maken.
      In de pro audio is jack niet geaccepteerd als luidsprekerplug, maar in het muziekinstrumenten circuit ligt dat toch wel wat anders,
      Uiteraard maken Neutrik jacks net zo goed sluiting. Het gaat me meer over de robuustheid, zeker als je een wat stevigere kabel eraan moet zetten. De doorsnee jack uit de winkel op de hoek, is gemaakt van het dunste blik wat er te krijgen is en dan heb ik het nog niet eens over de interne isolatie en het er af vallen van het kogelkontakt. Ik heb onlangs nog een halve mixer moeten slopen om zo'n achtergebleven bolletje te verwijderen.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Maar ook in een neutrik jack krijg jij geen 2*2,5mm^2 hoor... Die hebben al moeite met een normale signaal (microfoon) kabel...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

Maar ook in een neutrik jack krijg jij geen 2*2,5mm^2 hoor... Die hebben al moeite met een normale signaal (microfoon) kabel...

Daan
          Jawel hoor ik heb na lang zoeken een soepele 2x2,5mm2 gevonden die ik met behulp van de grotere tule degelijk in een jack krijg.

Gelukkig heb ik dit alleen nodig als ik voor muziekanten kabels maak (gitaar en bas versterkers)

Ik moet wel bekennen dat ik goed heb moeten zoeken voor ik iets fatsoenlijks vond.

Richard

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Een grotere tule idd (en waarschijnlijk ook een grotere trekontlasting dan), maar zoals ie uit de verpakking komt niet.

Daan

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Een grotere tule idd (en waarschijnlijk ook een grotere trekontlasting dan), maar zoals ie uit de verpakking komt niet.

Daan
              Kijk eens bij Neutrik naar de NP2XL. Daar gaat een kabel met een doorsnede van 10mm in.
              Het gaat toch over luidsprekerkabels?
              Het rood/zwarte snoer 2x 2,5mm gaat wel in de andere plug van Neutrik. Dat soort kabel is voor hobbydoeleinden natuurlijk ook prima. Heb je in elk geval voldoende koperdikte en stevige pluggen.

De nieuwe versie:

en de oude:

Speakertech
              Last edited by speakertech; 26-01-12, 13:24.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Hee, die zijn nieuw voor mij, das een beste dikke ja:P Ik bedoelde de NP(2/3)X series.

Daan

Comment

• john-xr3i
                  • May 2009
                  • 93

Hallo Coen,

Ben je al wat wijzer geworden?
                  Zat het hem in je kabels of iets anders?

We vinden het hier op het forum fijn als je ook
                  Je bevindingen/ oplossingen post dan hebben toekomstige
                  Lezers er ook iets aan.

Gr. John
                  echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
                  vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

Working...