masters splitsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

NesCio en renevanh hebben hierboven al hele goeie pogingen gedaan om het uit te leggen. Nu is het aan jou. Als je het nog niet verstaat, dan is je elektronicakennis gewoon onvoldoende en is afblijven de meest professionele houding die je kunt aannemen in dit geval.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• joriswijnants
      • Dec 2011
      • 12

conclusie is dus splitkabeltjes kopen of wat ?

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Originally posted by joriswijnants
        inderdaad er moet veel geluid op , als je wagen en straat verder staat moet je thuis de kasten horen trillen en met je oren dicht moet je je carnavalswagen betreden , het moet gewoon loeihard gaan en ver te horen zijn
        Met deze opmerking heb je je kans op een goed antwoord dus echt verpest......

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

maar nu weet ik nog niet wat ik moet doen , mijn vraag is nog steeds niet opgelost ? dus van uw pro forum kan niemand deze simpele vraag duidelijk uitleggen ?
          jawel hoor. en als je eens even leest zie je dat ze de vraag al ruimschoots beandwoord hebben voor je
          echter aangezien jij alleen maar cinche aansluitingen hebt op je mixer heb je passieve di boxen nodig omdat je geen gebalanceert signaal uitstuurt.( xlr )
          hoewel ik me daar in jou geval nog geen seconde druk om zou maken aangezien het toch moet kraken en schreeuwen omdat het zo hard mogelijk moet klinken.
          desalnietemin ben je goedkoper uit als je een nieuwe mixer aanschaft die wel xlr heeft en deze vervolgens met gewone Y splitters splits. en nee dat zal geen kwaliteits verlies geven ( hoewel ik ook vermoed dat je toch muziek via je ipodje of telefoon met 128kbps ) door je "BOXEN" wilt gaan pompen?

Rick
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• joriswijnants
            • Dec 2011
            • 12

dit is gewoon de realiteit met carnaval , hoe harder hoe beter vorig jaar kwamen wij boven 4 boven uit die aan elkaar gekoppeld waren en nu gaan we nog meer gebruiken

Comment

• joriswijnants
              • Dec 2011
              • 12

Originally posted by dj-inkognito
              jawel hoor. en als je eens even leest zie je dat ze de vraag al ruimschoots beandwoord hebben voor je
              echter aangezien jij alleen maar cinche aansluitingen hebt op je mixer heb je passieve di boxen nodig omdat je geen gebalanceert signaal uitstuurt.( xlr )
              hoewel ik me daar in jou geval nog geen seconde druk om zou maken aangezien het toch moet kraken en schreeuwen omdat het zo hard mogelijk moet klinken.
              desalnietemin ben je goedkoper uit als je een nieuwe mixer aanschaft die wel xlr heeft en deze vervolgens met gewone Y splitters splits. en nee dat zal geen kwaliteits verlies geven ( hoewel ik ook vermoed dat je toch muziek via je ipodje of telefoon met 128kbps ) door je "BOXEN" wilt gaan pompen?

Rick

een nieuw mengpaneel is geen optie en het is via een laptop met virtual dj dat onze harde house muziek er door gaat

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

dit is gewoon de realiteit met carnaval , hoe harder hoe beter vorig jaar kwamen wij boven 4 boven uit die aan elkaar gekoppeld waren en nu gaan we nog meer gebruiken
                Nee, dat is gewoon pure verminking van het fenomeen carnaval.

Keihard, house muziek en geen idee wat carnaval is... succes!
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• joriswijnants
                  • Dec 2011
                  • 12

Originally posted by renevanh
                  Nee, dat is gewoon pure verminking van het fenomeen carnaval.

Keihard, house muziek en geen idee wat carnaval is... succes!

inderdaad geen idee wat carnaval is voor ons is het gewoon zuipen en harde muziek luisteren en dat vele dagen achter elkaar

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

ok succes ermee,
                    slotje?
                    ts wil immers niet geholpen worden blijkt wel
                    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• joriswijnants
                      • Dec 2011
                      • 12

jawel maar jullie zijn er precies niet bekwaam voor

Comment

• peterwagner
                        • Oct 2008
                        • 317

We zijn wel bekwaam, maar zetten ons in voor een bepaalde kwaliteit in ons vakgebied. Prutsers waarbij het alleen over het volume irriteren ons alleen maar.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Daarenboven wil ik NOGMAALS verwijzen naar de mogelijkheden die NesCio en renevanh hier reeds hebben achtergelaten. In plaats van mensen die het goed met je menen "uit te schijten", zou je beter eens eerst gaan lezen en proberen te begrijpen. Met zulke mentaliteit zul je nergens iets bereiken.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Geinig, een aantal mensen spreekt voor "wij" als in: "Wij willen dat jullie dit niet doen en dus geven we geen advies"

Wat daar hoort te staan: "Hallo, je insteek staat mij niet aan, want <argumenten invullen> dus ik ben van mening dat dit discussie onderwerp zonder mijn bijdrage kan.

Jammer dat mensen elkaar proberen een mening op te dringen, je ziet dat het allerminst overtuigt!

Wie de schoen past trekke hem aan...
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

De oplossing die ik aandraag is schaalbaar (even beetje zelf denken) en overal al in gebruik, dus je vraag is al lang en breed beantwoord.
                              Maar om het nog beter te beantwoorden: Nee, het kan niet gratis.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Hoi Joris,

Nu blijkt dat jouw versterkers geen XLR (doorlus)
                                uitgang hebben, kun je het best of zelf iets solderen
                                of standaard kopen.

Bij zelf solderen kun je of een kabel maken met
                                aan 1 kant een cinch en aan de andere kant
                                2 of 3 male XLR, of je bouwt dit netjes in een kastje.
                                I.p.v. kabeldelen heb je dan chassisdelen nodig.

Als je liever iets kant en klaar koopt, wat ik je wel
                                aan beveel, dan moet je
                                hier eens naar kijken.

Sterkte met zoeken/solderen!

ps. Verder is er in dit draadje veel actie en reactie,
                                waarvan ik denk dat de toon wel wat minder mag.
                                Ieder is wel ergens goed in en we blijven elkaar toch
                                echt nodig hebben.
                                Dat mensen zich kwetsbaar durven opstellen door
                                hun onwetendheid te uiten en hier vragen te stellen
                                moet, m.i, beloond worden met antwoorden van hen
                                die hun vak verstaan.
                                Niet iedereen is goed in audio, niet iedereen is goed in
                                de Nederlandse taal, of boekhouden of whatever.

Kunnen we hier de frustraties van ma t/m zo thuislaten?

grtz.
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...