Dap MC reeks hoeveel man?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

Dap MC reeks hoeveel man?

Beste mede forummers !
    Heel wat mensen kennen deze reeks van DAP wel , mijn vraag was, hoeveel mensen kan je ongeveer aan met

2 x mc 12
    2x mc sub 15

Het is een vraag die ik stel voor een jongere vriend van me , het is niet de moeite om voor juist deze vraag een heel nieuw account aan te maken vandaar dat ik de vraag even stel.

Groeten !

EDIT : De set zou worden gebruikt op feestjes van iemand die 16 wordt , verjaardagsfeestjes , ...

En inderdaad ik weet dat het niet zo op 'man' te bepalen is... is ook meer bedoeld als een grove 'schatting'
    Last edited by Copains Deluxe; 03-11-11, 00:54. Reason: EDIT
    Knallen maar
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

jij zou toch moeten weten dat dat niet te zeggen is zo......

in welk verband word de set gebruikt? dikke hardcore of klassiek? binnen of buiten? zijn allemaal factoren die meespelen

maar dit is de budgetbudgetbudget serie van dap. zou er nog geen 75 man mee aandurven zelf maar goed ieder zijn budget en begin uiteraard.
    geloof dat deze subs nog geen 99 euro per stuk kosten nieuw?
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Copains Deluxe
      • Dec 2009
      • 293

Inderdaad deze dingen kosten 99 euro per stuk , zelf zou de set zoals ik nu in de beginpost heb aangepast voor feestjes van verjaardagen ,... waar toch al graag een pompend volume gewenst is.

Ook ga ik er mee akkoord dat je niet echt kan zeggen van 'zoveel man max' , maar het is om de jongen zo een grof idee te kunnen meegeven , want hij beweert dat ik er niet altijd iets van ken , dusja dan maar aan het openbare forum !
      Knallen maar

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

een pompend volume ga je gewoon niet halen met deze set, 97 db max uit men hoofd, is niet veel,

75 man max is mijn andwoord. en dan nog is de bass niet echt fijn te noemen, je gaat hem in elk geval niet voelen.
        denk dat degene van wie de set is iemand is die hierin net begint en denkt dat het een super de luxe set is die kneiterhard kan.... helaas leuk voor op je slaap kamer on the road zou ik het niemand aan raden.

kreeg laatst een zelfde set aangeboden: 2 top mc15 4 subs mcb15 2 versterkers dap palladiums 900 geloof ik, flightcase en kabels... plug and play dus. voor amper 400 euro bijna nieuw, dit zegt lijkt mij al genoeg over waarom diegene die set direct weer verkoopt.....tis gewoon niets. en als diegene voor wie je dit vraagt het niet gelooft laat hem dan zelf lezen op het forum

Rick
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Die 97 dB lijkt me dan het rendement... Leer eerst eens wat wat is voordat je dingen gaat schreeuwen. Het rendement is (volgens de standaard meetmethode) het aantal dB's dat een bepaalde speaker produceert bij 1 Watt, gemeten op 1 meter afstand. Bij deze serie is het maximale volume in dB's berekend, en niet gemeten, dus vaak klopt het (helemaal) niet met de werkelijkheid.

Volgens de Highlite website zijn de gegevens als volgt:
          Top (MC-12): 121dB ("Theoret", wat gewoon betekent dat ze dat hebben berekend)
          Sub (MCB-15): 128 dB (Wederom "Theoret")

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Jammer dat ze een piƫzotweeter gebruiken, anders was dit voor zijn prijs een heel fijn setje. Met een max. SPL van 120 dB kun je toch redelijk wat aan. Je kunt hier gerust wat beats mee loslaten voor makkelijk 100 personen in een zaal die geschikt is voor 100 personen. Als je die set gaat gebruiken voor 100 personen in een zaal waar 1000 man in kan, dan kom je er niet. Voor trouwfeesten waar je broek toch iets minder moet afzakken (toch in het begin van de avond...), mag je zelfs tot 200 personen gaan. Juist jammer van die piƫzo: klinkt nergens naar...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...