Gitaarversterker zelf bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • distruct
    • Sep 2011
    • 2

Gitaarversterker zelf bouwen

Hallo

Ik heb een vraagje, ik speel nu een paar jaartjes elektrisch gitaar en wil graag een versterker gaan bouwen, 1 omdat die die ik nu heb niet goed meer werkt, 2 omdat ik het leuk vind en 3 omdat het bij mijn opleiding past dus kan ik een beetje oefenen ik zoek iets tussen de 100 en 350/450 euro, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten
    distruct
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Uit de oude doos:
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• distruct
      • Sep 2011
      • 2

Heey RonaldH

ziet er goed uit maar moet je al die dingen zelf gaan bestellen of is het een pakket? en wat gaat zoiets kosten?
      en ik zou ook graag speakers er dan meteen in willen.. want hoord eigenlijk bij elkaar....
      Last edited by distruct; 21-09-11, 20:41.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by distruct
        Heey RonaldH

ziet er goed uit maar moet je al die dingen zelf gaan bestellen of is het een pakket? en wat gaat zoiets kosten?
        en ik zou ook graag speakers er dan meteen in willen.. want hoord eigenlijk bij elkaar....
        Ik denk als je zo weinig van de materie afweet, dat zelfbouw geen optie is.
        Makkelijker zijn de versterkerblokken die AMPLIMO verkoopt.
        Je hebt drie blokken nodig, een voeding, een eindversterker en de universele stuurversterker. Met wat potentiometers en de nodig pluggen en behuizing ben je klaar. Features, zoals overdrive, distortion etc zul je zelf moeten bedenken,
        Speakertech

Edit:
        De verstterkerblokken zijn van ILP in Engeland en worden in Nederland verkocht door Farnell.
        Last edited by speakertech; 21-09-11, 21:26.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Je kan de speakers in een losse kast stoppen, of de versterker er bij in bouwen, maakt niet zoveel uit, tenzij je van plan bent om een 4*12" te gaan bouwen...
          Kijk voor betaalbare gitaarampspeakers eens bij Celestion, met een beetje mazzel hebben ze ook nog een bouwtekening voor je. Ik ben niet zo geweldig in de elektronica, maar waar ik ineens aan moet denken is een losse voorversterker en een stevige eindtrap (2 losse ontwerpen) in 1 behuizingen, eventueel bij de speakers in. Op die manier kan je functies als EQ enzo kiezen zonder meteen aan een te hoog of te laag versterkervermogen te zitten, maar zoals gezegd, ik weet niet of dat kan.
          Als het een oefenversterkertje is kan je met 30 watt prima uit de voeten, wil je het podium, dan mag je toch wel tussen de 60 en de 100 meebrengen, verdeelt over minstens 2 stuks 12", vermogen uiteraard ook afhankelijk van de muzieksoort die je speelt.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

hoe leuk dit forum ook is.

Voor dit onderwerp zou ik gaan zoeken op:
            Vragen, tips, trucs en ervaringen over de zelf- ver- en herbouw van (transistor en buizen) versterkers, luidsprekerkasten, effectpedalen, etc !

Een gitaarversterker bouwen is niet moeilijk maar wel leuk!
            lekker belangrijk!

Comment

Working...