Licht voor school

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rethep
    • Jan 2010
    • 16

Licht voor school

Voor een school zoek ik nieuwe lampen (extra).

Er is een (klein) podium van 9 x 6 x 3,75 m.
    Ik zit te denken aan Par 56 met 500 W of 300 W lampen vanwege de geringe hoogte. Nadeel is volgens mij dat je daar geen parsafes voor kan krijgen. Bij het werken met scholieren is dat wel een eis. Aangezien we laag zijn en dus op veel plekken licht willen, lijkt mij parren de enige mogelijkheid. Ik wil er dan zo'n 16.
    Iemand een (ander) idee hoe en wat ?
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Dan gebruik je toch gewoon PAR huizen met gesloten achterkant, geen PARsafe nodig, zijn nog korter ook, scheelt weer een paar cm. in de hoogte.
    Bijvoorbeeld deze: PAR lampen zijn er niet in 500W, alleen als Ray-light, maar dat is een slechte combinatie met korte armaturen, je filters verbranden dan erg snel.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

LED-parren misschien?

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Rethep
        • Jan 2010
        • 16

@Carl:
        Idd kan ik korte behuizing met gesloten achterkant gebruiken. Nadeel is dat ik de beam niet makkelijk meer kan draaien, en dat wil ik met die korte afstanden (geringe hoogte) juist wel natuurlijk. Er bestaan toch ook nog parren met een knop op de kap om de beam te draaien ?
        De korte behuizing die jij linkt betekent overigens ook wel dat je wat sneller in de lamp kijkt natuurlijk.

@Nescio 01:
        Uit de Ledparren komt te weinig licht en niet mooi en te duur, en de dmx is onhandig dan (ik wil ze zo los mogelijk gebruiken).

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by Rethep
          Er bestaan toch ook nog parren met een knop op de kap om de beam te draaien ?
          Bedoel je de Thomas par cans?

Originally posted by Carl
          PAR lampen zijn er niet in 500W
          Dat is nieuw... Ik wist dat de 60W gloeilamp niet meer bestaat, maar de 500W par wel hoor!
          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-24...-500w-mfl.aspx
          (Duur exemplaar, o.a. Omnilux heeft een wat goedkopere variant).
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...