Beginners setje kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shirokami
    • Sep 2011
    • 4

Beginners setje kopen

Hey ik ben van plan een setje te kopen, en heb al een gevonden die ik wel leuk vindt, maar wat zeggen jullie er van?

* spec's gekopieerd voor de mensen die lui zijn, dus voor foto's moet je naar de marktplaats site.*

[LIST][*]24-kanaals mengpaneel, merk Mackie, type SR24.4 (in flightcase)[*]2 luidsprekers, merk Wharfdale, type LIX15FR(C), peak 1400 Watt[*]versterker Wharfdale Pro, type MP1800 ten behoeve van luidsprekers LIX15FR(C) (in flightcase)[*]2 luidsprekers, merk Wharfdale, type LIX218SB(C), peak 4800 Watt[*]versterker Wharfdale Pro, type MP2800 luidsprekers LIX218SB(C) (in flightcase)[*]cross-over Ramsa subwoofer Processor WS-SP2[*]randapparatuur, bestaande uit een Alesis MicroVerb 4, 18 bit signal processing en een Dualfex Pro EX2200[*]5 microfoons inclusief standers en 15 microfoonkabels[*]12 jack/jack-kabels[*]diverse link- en verloopkabels[/LIST]

Ik ben zeker van plan het eerst te testen, en vindt het zelf (aan de foto's) wel er netjes uitzien, maar ik dacht ik vraag eens rond, misschien hebben jullie nog een sugestie en/of prijs advies voor deze set.

-voordat de vragen komen-
    Het is bedoeld voor verhuur voor :

Bandjes ( binnen en buiten mogelijk)
    soorten :
    all round

Dj Drive in feesten (binnen en buiten mogelijk )
    all round.

alvast bedankt.
    Shiro.
    Last edited by Shirokami; 16-09-11, 18:50.
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Voor het bedrag minimaal 3500 zou ik er niet eens naar gaan luisteren.
    Maar dat is mijn mening.

Comment

• Shirokami
      • Sep 2011
      • 4

Originally posted by Ericsamandj
      Voor het bedrag minimaal 3500 zou ik er niet eens naar gaan luisteren.
      Maar dat is mijn mening.

hoe bedoel je dit?

denk je dat de set niet 3500 euro waard is? of dat het juist goed is?

en als het niet 3500 waard is hoeveel dan wel volgens u?
      Last edited by Shirokami; 16-09-11, 19:25.

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Beste Shirokami,

€3500,- is een bedrag waar je als beginner best een hoop mee kan,

Ter indicatie:
        Een 24-kanaals mengtafel met ingebouwde effecten heb je voor €900 tot €1000
        Een effectprocessor heb je dan niet meer nodig
        5 microfoons zal hier wellicht (gezien de overige merken) nog geen €500 zijn

Conclusie je kunt voor €2000,- een luidsprekersetje gaan uitzoeken.
        Wharfedale is een alleraardigst merk, maar is niet echt een topper.
        Als je 2e hands alleen voor een speakerset gaat zoeken kun je denk ik voor €2000,- een alleraardigst setje kopen. Let hierbij vooral eens op grote bedrijven die dingen weg doen, heb wel eens Meyer kasten (passief) weg zien gaan voor €500,- p/s wat ik een zeer lage prijs vind.

Je moet net iets tegen komen wat je mooi vind en dan denk ik dat je voor minder dan €3500,- een gelijkwaardige set kunt vinden, of voor het zelfde geld een mooiere set.
        Alleen iets meer zoekwerk...

Comment

• Shirokami
          • Sep 2011
          • 4

Originally posted by stainz
          Beste Shirokami,

€3500,- is een bedrag waar je als beginner best een hoop mee kan,

Ter indicatie:
          Een 24-kanaals mengtafel met ingebouwde effecten heb je voor €900 tot €1000
          Een effectprocessor heb je dan niet meer nodig
          5 microfoons zal hier wellicht (gezien de overige merken) nog geen €500 zijn

Conclusie je kunt voor €2000,- een luidsprekersetje gaan uitzoeken.
          Als je 2e hands alleen voor een speakerset gaat zoeken kun je denk ik voor €2000,- een alleraardigst setje kopen. Let hierbij vooral eens op grote bedrijven die dingen weg doen, heb wel eens Meyer kasten (passief) weg zien gaan voor €500,- p/s wat ik een zeer lage prijs vind.

Je moet net iets tegen komen wat je mooi vind en dan denk ik dat je voor minder dan €3500,- een gelijkwaardige set kunt vinden, of voor het zelfde geld een mooiere set.
          Alleen iets meer zoekwerk...

Probleem is alleen dat in de buurt van friesland weinig gehandeld word in P.A systemen. dus dit is voor mij als beginnend audio bedrijfje wel handig naast dat ik niet erg veel ruimte heb op het moment.
          maar ik denk dat het wel mogelijk is om de prijs naar beneden te drukken.

Originally posted by stainz
          waarmee moet ik het vergelijken?, een stack van Acoustic line? ( 2 subs + top? )

Comment

• metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

ik zou deze set mooi laten staan. en al zeker voor live werk. de prijs is ook veels te hoog. de helft zou een betere insteek zijn. voor 3500 kun je inderdaad iets mooiers kopen.

ik zou gaan voor een mooie tweedehands set met topmerken, dan maar iets kleiner beginnen. maar dan kun je er ook mooi ingroeien. dit gaat je een hoop ellende opleveren.

neem eens contact op met Keesound uit Hoorsterzwaag, die heeft wel oog voor handel
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Hoi Shirokami,
              Sorry voor de late reactie,
              Aangezien je een beginnend audiofiel bent zou ik dus niet gaan kijken naar 2e hands spul van een orkest/band.
              Vanwege je geringe ervaring zou ik als ik jouw was nog geen live werk verrichten maar eens lekker beginnen met het discowerk, waardoor je met deze mengtafel eigenlijks al niks meer kunt. Zoals anderen al aangeven is wharfedale geen hoogvlieger, ben zelf ooit begonnen met wharfedale topjes en dat was vanwege de aanschafprijs. zoek wat dieper en langer naar spullen waar je echt wat mee kunt, zodat je op het gemak je setje bij elkaar sprokkelt en van daaruit uit kunt bouwen naar een volwaardige p.a .

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

voor 3500 dit setje kopen is niet handig.

allereerst omdat, al eerder opgemerkt, je beter eerst bij een bedrijfje kan duivelstoejagen en leren. En dan pas te gaan kopen.
                ten tweede omdat de set rotzooi is die belangrijke dingen mist.
                omdat je dingen als microfoons en goede kabels eerder moet hebben dan grote speakers of veel kanalen mengtafel.
                In de verhuur ga je hier ook geen bands warm voor krijgen.

voorbeeld beginlijst PA:
                akg d112
                3x sm57
                2x sennheiser 945 / SM58beta
                3x DI
                Kist met kabels en kabeltester
                12 of 16 kanaals mackie.
                2x rcf 12 inch art speakers
                doos 230V materiaal.
                wat statiefjes en wat flightcasewerk op wielen.

dan kun je beginnnen.

als blijkt dat je in kroegen goed als zanginstallatieverhuurder werkt. Koop je subjes erbij. Wat compressors en een galmpje.

daarna kom je bij een opslag, licht, transport, bedrijfsverzekering, personeel. enz en is het geen hobby meer.
                Dan kun je beter kiezen voor werken bij een grote verhuurder....
                lekker belangrijk!

Comment

• Shirokami
                  • Sep 2011
                  • 4

Originally posted by Ericsamandj
                  Hoi Shirokami,

Vanwege je geringe ervaring zou ik als ik jouw was nog geen live werk verrichten maar eens lekker beginnen met het discowerk, waardoor je met deze mengtafel eigenlijks al niks meer kunt.
                  Ik doe zelf nu ook al freelance werk + Opleiding dus wel zeker ervaring maar ik dacht vraag gewoon eens hier op het forum wat er hier over gedacht werd, ik vindt de prijs zelf ook veel te hoog maar heb zelf geen ervaring met warfedale dus wie weet was het wel goed, maar aan de reacties te zien kan ik het beter laten staan of voor een 1000 Euro proberen.

Comment

Working...