fase omdraien korte afstand

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

fase omdraien korte afstand

Ik zat net iets te bedenken..

als je een sub voor korte afstand wilt gebruiken, als publiek pal voor de sub staat, max 5 meter..

is het dan een (betere) optie om deze om te draaien en ook om te draaien in fase??

zou dit helpen?

gaat om een dubbele 18" (ik had persoonlijk ook voor 15 gekozen maar is niet anders..)

thanx
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Ik snap niet helemaal wat het beoogde doel is. Wil je de opening van je sub veiligstellen voor publiek dat het ook wil gebruiken als afvalbak ofzo?

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dat zal enkel als effect hebben dat het sub niet meer in fase staat met je toppen waardoor je dus rond de cross-over frequentie uitdoving krijgt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Je bedoelt de sub richting podium zijde draaien en dan polariteit draaien ?

Zo ja het effect zal niet veel uitmaken alleen is de fase allignment niet helemaal hetzelfde door dat de speakers zelf ook van plaats zijn verandert t.o.v. je top speakers .

Verder zal het niet veel helpen daar sub omni directioneel is .

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

Originally posted by Timo Beckman
          Je bedoelt de sub richting podium zijde draaien en dan polariteit draaien ?

Zo ja het effect zal niet veel uitmaken alleen is de fase allignment niet helemaal hetzelfde door dat de speakers zelf ook van plaats zijn verandert t.o.v. je top speakers .

Verder zal het niet veel helpen daar sub omni directioneel is .
          Originally posted by MusicXtra
          Dat zal enkel als effect hebben dat het sub niet meer in fase staat met je toppen waardoor je dus rond de cross-over frequentie uitdoving krijgt.
          klopt, hier dacht ik even niet bij na,
          dom van me
          Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Niet al te dom . Ik heb afgelopen april een cursus gedaan op mallorca . Op dag 2 werd er een kleine sub-top combi gemeten . Door dat de sub vlak tegen een muur aanstond onstond er een kamfilter in de meting door de reflectie van de muur . De oplossing was erg simpel . Sub omdraaien en idd polariteit draaien .

Start van de meting . SIM3 is gesynchroniseerd . Het systeem dat wordt gemeten is een UPJ MM10 combinatie (group window) Sart of the measurement . SIM3 is sinqued (by using impuls response) . The s…

In het voorgaande bericht bleek dat bij een standaard opstelling waarbij het subje vlak met zijn achterkant tegen een muur geplaatst was er een kamfilter ontstond in de response . Doordat een sub o…

In het vorige bericht werd de fase allignment gedaan m.b.v. delay & een high pass filter @ 168 Hz op de UPJ . Het toevoegen van delay is in principe prima maar voegt dus latency toe aan het sys…

Dit is de opstelling zo als jij beschijft . De reden waarom de sub omgedraaid werd is ietsje anders maar goed
            Last edited by Timo Beckman; 10-09-11, 08:21.

Comment

Working...