Tips voor nieuwe show / Basisvragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacala
    • Dec 2009
    • 8

Tips voor nieuwe show / Basisvragen

Hoi!

Ik ben een vrij ervaren dmx man en heb ondertussen aardig wat shows gebouwd.

Ik heb een nieuwe klus, het renoveren van de verlichting van een bowlingbaan.

Ik heb meerdere bowlingbanen gedaan en zoek wat inspiratie. Voorbeeldje

12 banen waar nu dit hangt:

4 mac 101 in het midden (in een vierkant boven baan 6/7) kunnen complete zaal bereiken en voor de felle stralen, prachtige dingen!

4 Martin Mania SCX 700 (2 boven de zitjes, 1 boven baan 1 tot 4 1 boven baan 8 tot 12) voor gobotjes over de mensen heen en wat sfeer.

3 beamers inclusief videoclips in een rij boven de banen + camera die kan worden weergegeven op beamers. leuk voor bowlende mensen.

12 oldskool robocollors 3 op elke baan 1

2 simpele lasers in de hoeken aan het plafond.

3 bollen + spots

Dit geeft een leuk geheel en ik ben er vrij tevreden mee.

Nu kan ik een andere bowling doen, 18 banen waar nu dit hangt

4 mac 101
    4 "merkloze" 250W movingheads
    3 scans (die ik eigenlijk weg wil gooien omdat ze chronisch kapot zijn)
    4 beamers inclusief clips enz.
    rgb kegelverlichting (erg leuk)
    rgb snoeren langs de banen "landingsbaan" effect.

Er is geld voor nieuw speelgoed en ik vind het leuk om te horen wat er in jullie op zou komen om daar bij te hangen. Zelf mis ik de flowers bijvoorbeeld en stiekem zou ik groepen/clusters met discobollen ook wel eens willen proberen (alla droomvlucht, efteling als je me begrijpt). Iets lekker "origineels" iig!

Ik wil vooral led verlichting, dit omdat het een stuk gebruiksvriendelijker is.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Zat leuks te bedenken, gewoon een kwestie van creatief zijn.

Zelf had ik vanuit het niets ooit het leuke idee om met een projector, camera en isodora een paar meter in te stellen waar een pijl of een vlammende staart de bowlingbal achtervolgt.

Zelfde trucje is te doen met Ledstrips die de baan op schijn en alleen oplichten waar de bal is.

Led is trouwens zeer niet gebruikers vriendelijk, zeker de budget fixtures niet, alleen energie zuinig/vriendelijk.

Aan jouw de taak om met iets creatiefs te komen, wij kennen de hele hal niet...
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• jacala
      • Dec 2009
      • 8

ik snap het maar ik zou het leuk vinden om eens wat andere ideeen te horen.

Ben ik bijvoorbeeld de laatste jaren te eenzijdig aan het werk geweest en kijk ik om hele leuke fixtures heen?

Ik wil een mix tussen heel goed (en duur) spul zoals martin en de iets wat meer budget gerichte producten zoals parretjes van eurolite bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie van dit ding?

Ik heb vrij goede ervaring met de led producten van eurolite (zonder bewegende delen, enkel spots, parren en ledbalken.

die pixeltube is eenvoudig aan te sturen met 4 kanalen maar dus ook beperkt in zijn functies. Daar in tegen is het een complete unit, voeding zit er in en ik heb niet veel kanalen meer over. eigenlijk zijn de 4 kanalen in deze situatie dus een voordeel (uitbreiden met een 2e dmx lus wordt iets te veel)

Iemand ervaring?

Ding heet trouwens Eurolite LED DMX tube 1m
      Last edited by jacala; 27-08-11, 15:55. Reason: naam van product

Comment

• jacala
        • Dec 2009
        • 8

Waarom vind je led trouwens niet gebruiksvriendelijk als ik mag vragen?

Ben wat betreft de kwaliteit producten goed te spreken over LED

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

Allemaal zijn ze anders in te stellen, daarbij zijn simpele varianten die over het algemeen hetzelfde werken, dan heb je bijvoorbeeld ook die sch**t dingen van een Multiforms klik, en dit spul kom ik helaas in een aantal clubs tegen..
          Als je dan weer kijkt naar een Tourled heb je spotjes die fijn werken (schucko of powercon versie)

Het spul heeft natuurlijk nog steeds kinderziektes, en is nog steeds niet goed ontwikkeld...
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Zullen wij ook nog maar een LEUK efectje plaatsen, waar wij er 2 van willen aanschaffen voor bij de bands / disco als space beam set !!!

Hadden zo'n set van 4 met witte stralen, en hebben die HELAAS weggedaan vanwege het weinige gebruik, maar dit is echt een SUPER variant hierop en gewoon lekker leuk dus om te hebben.

your light !

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Originally posted by jacala
              Ik heb vrij goede ervaring met de led producten van eurolite (zonder bewegende delen, enkel spots, parren en ledbalken.
              Mijn ervaring met de KLS-400, ook een LED product van Eurolite valt zwaar tegen. Slecht gefabriceerde printplaten zorgen voor veel uitval van (voornamelijk rode leds) en balkje 2 is al als RMA retour naar de leverancier.
              (1x defecte voeding, 1x ontvang hij schijnbaar draadloos dmx )

Misschien zijn van die sunray lichteffecten wel tof boven zo'n bowlingbaan.
              dmx te sturen, beetje rook (haze) er in en gaan!
              http://www.licht-geluid.nl/shop/p-74...i-led-dmx.aspx
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...