Rookmachine lekt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen1
    • Aug 2011
    • 3

Rookmachine lekt?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, kwam hier door op google te zoeken naar "Rookmachine Lekt". Dus dit leek me de ideale plek om mijn vraag te stellen

Ik heb dus laatst een rookmachine gekocht (EuroLite N-10). Het apparaat werkt oke, maar onderaan het vloeistofreservoir druppelt de vloeistof er langzaam uit. Ik heb de machine uit elkaar gehaald en zag dat er onderin het reservoir een klein pijpje naar de onderkant loopt, waar de vloeistof uit druppelt...

Mijn eerste gedachte was om het dicht te maken, maar ik kan me voorstellen dat het er met een reden zit... Waar is het voor? Kan ik het dichtmaken zodat de machine geen vloeistof meer lekt?

mvg,
    Koen
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

als je even een fototje maakt van het pijpje kunnen we je beter helpen en zien waar we over praten,

grt
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• goldsound
      • Jan 2003
      • 429

Originally posted by Koen1
      Ik heb dus laatst een rookmachine gekocht (EuroLite N-10).
      Had je gelijk mee terug moeten gaan voor garantie, dat zal nu problematisch gaan worden.

Kijk anders eens wat de oorzaak bij het pijpje is. Misschien zit het gewoon niet goed vastgedraaid.
      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Lekken via de nozzle ( de rookuitlaat) zie je wel vaker, wanneer er een slangetje lekt heb je een niet correct werkend apparaat.

Wat ik niet snap is dat je zelf gaat sleutelen aan een apparaat wat je recentelijk hebt aangeschaft. Daarmee verspeel je vrijwel altijd het recht op garantie.

Comment

• Koen1
          • Aug 2011
          • 3

Het was maar een goedkoop apparaatje en heb het gekocht in Duitsland, dus voor de garantie gaan is niet echt rendabel.

In ieder geval, het pijpje liep naar de onderkant van het reservoir,waar een klein gaatje (ter grootte van een naald) zat. Ik heb het maar gewoon dicht gemaakt want ik kan me niet voorstellen dat het enig nut had.

Uploaded with ImageShack.us

(Het pijpje is te zien op de bodem van het reservoir, het slangetje wat er in hangt zuigt de vloeistof aan (via de bovenkant)

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

en? Machine doet het en de lekkage is gestopt?

Comment

• Koen1
              • Aug 2011
              • 3

De rookmachine doet het prima, en lekt niet meer. Maar ik kan me zo voorstellen dat zon pijpje voor een reden in dat reservoir zit Maarja, blijkbaar niet

Comment

• ljanton
                • Sep 2003
                • 373

Op zich niets verkeerd met dingen in Duitsland te kopen via (grote) webshops. Je hebt het probleem zelf kunnen oplossen.

Helaas zijn er heel veel kl***z**ken die bij Duitse muziekwinkels spul kopen
                en dan als het kapot is, de Belgische/Nederlandse winkels/leveranciers opzadelen met garantie kwesties en overvolle herstellingsdiensten waardoor mensen die HIER iets kopen langer moeten wachten op hun herstellingen onder garantie etc en minder service kunnen genieten omdat de 'Duitse klanten' de tijd van de winkelier verdoen door eindeloos mails en telefoons over "hoe ik nu mijn IEM300 van Sennheiser aan de praat moet krijgen die ik in Duitsland kocht" etc (als voorbeeld).

Comment

Working...