Yamaha MW12 aansluiten op Pioneer versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gots
    • Aug 2011
    • 3

Yamaha MW12 aansluiten op Pioneer versterker

Goedemiddag,

Even een vraagje voor ik kabels e.d. ga kopen. Ik heb een Yamaha MW12 gekocht voor mijn muziekstudio. Deze stuurt via USB het signaal naar mijn computer waardoor ik dit op kan nemen. Momenteel heb ik de PC via een AUX-kabel (1x jack naar 2xtulp) op mijn versterker aangesloten. Helaas hoor ik dan geen signaal vanuit het mengpaneel als ik opneem. Ik kan mezelf dus niet horen wat vrij lastig is. Ik kan alleen anderen monitoren via de koptelefoonaansluiting op het mengpaneel zelf, maar hier hoor ik dan weer geen muziek door.

Mijn bedoeling is om het mengpaneel direct op de versterker aan te sluiten. Het signaal van de pc kan via de USB teruggezonden worden naar het mengpaneel. Mijn enige probleem zit hem in de lijn van het mengpaneel naar de versterker. Ik heb hier 2 uitgangen (L en R) op zitten voor Powered Monitor Speakers. Ik ging er vanuit dat ik mijn versterker hier op aan kan sluiten. Ik heb het geprobeerd met mijn AUX-kabel, maar dan gebruik ik 1 uitgang en krijg ik alleen op mijn linkerbox geluid.

Ik zat te denken om een kabel met 2x jack en 2x tulp te kopen, zodat ik beide uitgangen gebruik. Zal dit het probleem oplossen of moet dit op een andere manier?
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

je mengtafel heeft jacks voor de master uitgang (de mix van de kanalen), als je een kabels hebt met aan de ene kant 2 jacks (gebalanceerd of ongebalanceerd maakt in dit geval niets uit) en aan de andere kant 2 tulpjes kan je je mengtafel aansluiten op je versterker en alles tegelijk horen. Als ik je verhaal zo lees lijkt het me trouwens ook een goed idee dat je de handleidingen van de mengtafel en je overige apparatuur eens goed gaat doorlezen, en dan nog maar een keer. Geloof het of niet, daarna begrijp je in een klap je hele studio een stuk beter. Verder is het heel gezond om gewoon eens te gaan zitten en lekker knoppen te gaan zitten draaien, kijken wat er zoal gebeurt, ook daarvan kan je een heleboel nuttige dingen leren (ook in het digitale domein eens proberen!).

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Gots
      • Aug 2011
      • 3

Dank je. Ik had alles eerlijk gezegd al geprobeerd. Ik vermoedde al dat mijn gedachte juist was, maar ik wilde het even zeker weten voor ik een kabel ga kopen. Niet dat ze nu zoveel kosten, maar het is zonde om kabels te hebben die je toch niet gebruikt.

Ik had de hele handleiding al een keer of 5 doorgelezen en aan alles lopen draaien

Comment

Working...