subs hangen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

subs hangen?

heeft subs hangen aan het plafond/truss, hetzelfde effect als op de grond plaatsen?
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Heb ooit een half beeldscherm vol getypt met de logica van flying subs.
    Zit nou ff buiten, zal straks de link ff zoeken

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

topper!!!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Een sub is omnidirectioneel wat zoveel wil zeggen dat een sub een bolvormige afstraling heeft.
        Zet je een sub op de grond dan heb je daar het meeste sub. Hang je hem in de openlucht op dan ben je 6 dB kwijt op de grond omdat dat naar boven verdwijnt. Tegen een plafond van beton zal het niet zoveel uitmaken t.o.v. plaatsing op de grond mits het plafond niet te hoog is vanwege afname in druk door de afstand.
        Is het bijvoorbeeld een systeemplafond dan zul je een deel van het sub kwijt zijn door het plafond en kunnen de eventuele bovenburen vrolijk meegenieten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Originally posted by MusicXtra
          Is het bijvoorbeeld een systeemplafond dan zul je een deel van het sub kwijt zijn door het plafond en kunnen de eventuele bovenburen vrolijk meegenieten.
          Vrolijk ?????

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Timo Beckman
            Vrolijk ?????
            Als je ze een doorlusje geeft van de toppen misschien wel.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ben nog niet op zoek geweest.

Komt er op neer dat je afstandsverschil tussen sub en eerste rij, en sub en laatste rij egaler verloopt, en dus constanter over de vloer verspreid wordt.

Anders dan de groundstack, waar de eerste rij wegdreunt, en de laatste rij niks meer meekrijgt, heeft flying sub maar een verval van , zeg, 10 dB over je publieksvloer.

En met een linearay dat hetzelfde beoogt komt dat beter in harmonie.

edit : zoiets?
              Last edited by Gast1401081; 23-07-11, 19:16.

Comment

• Tummy
                • Nov 2008
                • 324

gaat om een groot feestcafe, is een lange smalle zaal met een lange bar, totaal 7a 10 meter breed (incl bar), +-40 meter lang, met aan het einde een bredere dansvloer. met 3 verdiepingen, gaat om 1 zaal.

aan beide kanten staan subs, nu staan er 2 vlak bij de uitgang (2 kasten van 15inch op elkaar gestapeld), die (logisch) buiten voor overlast zorgen,
                aan de andere zeide bij de dansvloer staan 2x 18inch kasten,
                die buiten voor weinig overlast zorgen als de zaal gevult is, dat blijft wel in het publiek hangen.

naast de 4 toppen als hoofd geluid, hangen er langs de muur ook toppen, en het sub is (overdreven) aanwezig in de hele zaal,

maar vanwege de overlast bij de deur willen we dit met de 15 inch even anders gaan doen, en daarom er mee gaan experimenteren. vandaar de vraag of je subs ook kan hangen, dan hang ik namelijk 2 kasten langs de muur, hangen zo'n 3,5 tot 4 meter boven de grond.
                Last edited by Tummy; 23-07-11, 21:47.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

dacht ff dat je ahoi wolde doen..

zet die 15"s maar gewoon uit, om te beginnen. Die 18"s doen genoeg werk, en die 15' zullen alleen maar energie kosten, ipv opleveren.

Comment

• qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

Originally posted by MacGyverSounds

Anders dan de groundstack, waar de eerste rij wegdreunt, en de laatste rij niks meer meekrijgt, heeft flying sub maar een verval van , zeg, 10 dB over je publieksvloer.
                    [/URL]
                    Dit is zoals je zelf ook weet afhankelijk van de diepte van het speelveld en de hoogte die beschikbaar is, 40 meter diep om 4 meter hoog geeft geen verschil van slechts 10dB over het speelveld.
                    There is no substitute for imagination

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

dacht ff dat je ahoi wolde doen..

zet die 15"s maar gewoon uit, om te beginnen. Die 18"s doen genoeg werk, en die 15' zullen alleen maar energie kosten, ipv opleveren.
                      Originally posted by qvt
                      Dit is zoals je zelf ook weet afhankelijk van de diepte van het speelveld en de hoogte die beschikbaar is, 40 meter diep om 4 meter hoog geeft geen verschil van slechts 10dB over het speelveld.

lezen is moeilijk...?

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

lezen is moeilijk...?
                        Ik begin bij de openingspost en reageer op je 2e inhoudelijke post waar geen verwijzing naar de daaropvolgende post stond.
                        There is no substitute for imagination

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

ik kan niet in de toekomst schrijven.....

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

ik kan niet in de toekomst schrijven.....
                            Da's een beetje jammer.

Comment

• Tummy
                              • Nov 2008
                              • 324

als ik het goed begrijp, kan in 'kleinere' ruimtes het sub wel gehangen worden??

die 6 db is wel te verwaarlozen,
                              omdat de speakers nu een stuk staan terug gedraaid wat dan niet hoeft,
                              bovenburen hebben we niet,

gaat er alleen om dat ze niet vlak naast de deur opening staan te beuken met 2 kisten op elkaar. en veel ruimte op de grond is er verder niet

daarom wil ik even weten of ophangen een optie is.
                              ik weet dat sub/laag niet een 'direct' geluid heeft, en het geen richting heeft als een mid, maar meer een vulling. maar vroeg me dit toch af..

omdat het mij totaal anders lijkt.. subs op de grond.. of boven je hoofd,

maar dit is dus voor kleinere projecten (dus geen ahoi) niet zo als ik het begrijp? want dan ga ik de 2 kisten langs de het publiek aan de truss hangen..

maar deze staan nu ingebouwd in een speciale kast die ik dan moet slopen, daarom is 'even proberen' niet mogelijk, en vraag ik het aan de profs hier.

Comment

Working...