informatie over de juiste speakers/subwoofers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drijkers
    • Jul 2011
    • 9

informatie over de juiste speakers/subwoofers

Hoi,
    Ik wil wat gaan bijverdienen als dj en nu is mijn gevallen op de digital dj sets. Maar kan ik hierop wel passieve speakers/subwoofers aansluiten en heb ik hiervoor nog andere versterkers of dergelijken nodig? Alvast bedankt voor een reactie, ik hoop snel iets te horen!

Groetjes damian

ps. Ik wist of ik fit hier moest plaatsen of bij de drive-in onderwerpen
  • drijkers
    • Jul 2011
    • 9

Sorry voor het slechte typen. Het is vanaf mijbn telefoon

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Denk niet dat er versterkers ingebouwd zitten, dus heb je minimaal een versterker nodig of powered speakers.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drijkers
        • Jul 2011
        • 9

Jij bedoelt miss actieve speakers? Die vind ik niet handig qua volumeregeling......... Daarom wil ik passieve, dan heb ik een versterker nodig maar is bruikbaar samen met een digital dj set??

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

het is altijd mogenlijk ja.

maar op welk digital dj "ding" is je oog gevallen?

mixertje ertussen zou een stuk makkelijker zijn denk ik.
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• drijkers
            • Jul 2011
            • 9

Ik zat te denken aan de numark mixtrack pro, als ik dit zou doen zou ik dan nog speciale kabels e.d. Nodig hebben??

Comment

• world sound
              • Jan 2007
              • 77

Laat je gewoon goed informeren waar je dat ding koopt, deze kunnen je waarschijnlijk ook wel luidsprekers adviseren.

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by drijkers
                Ik zat te denken aan de numark mixtrack pro, als ik dit zou doen zou ik dan nog speciale kabels e.d. Nodig hebben??

om te beginnen is dit wel een leuke controller.

aansluiting op de pc/laptop is mogelijk dmv de bijgeleverde usb kabel.

enige wat je verder nodig hebt is een kabel van pc naar versterker

numark>pc ( bijgeleverde kabel) pc>versterker 3,5mm jack>2x rca of naar 2x 6,3 jack ligt aan de aansluiting op de versterker. versterker>speakers speakon cable( hebben tegenwoordig bijna alle versterkers en speakers )

als je beslist er toch een mixer tussen te doen( wat de meeste hier zeker zullen aanraden maja das je eigen keus.

dan heb je nog een extra kabeltje nodig.

Mvg

Comment

• laptop
                  • Jan 2009
                  • 187

Zoals het hieronder beschreven wordt zal er 9 van de 10 keer een hoop "extra" geluid bij komen. Dit omdat je pc/laptop vaak voor wat extra vervuiling zorgt, in de vorm van brom, ruis en ratel. Om dit te voorkomen wordt vaak gebruik gemaakt van een externe geluidskaart, dit omdat deze doorgaans een veel betere geluidskwaliteit hebben dan de interne, en een setje di`s of trafo`s.
                  Tevens wordt er hieronder genoemd om dan rechtstreeks de versterker in te gaan, dit gaat dus niet werken. Omdat je uitgang veel te zwak is. Daarom is een klein mengpaneeltje of externe voorversterker gewenst. De voorkeur gaat eigenlijk altijd naar een klein mengpaneeltje, omdat je hier dan nog wat extra`s op aan kunt sluiten zoals bijvoorbeeld een microfoon of extra cd speler.

ps. Niet als aanval op jou bedoeld, maar uit je vraag stelling lijkt het dat je (bijna) geen ervaring met Pa ed hebt. Daarom kan het misschien handig zijn om het volgende eens door te lezen: Popschoolmaastricht Niet alles zal voor jou van toepassing zijn, maar er staat zeker basis kennis die handig is.

Comment

• drijkers
                    • Jul 2011
                    • 9

okee ik zal zeker even gaan kijken, en het klopt dat ik er weinig van weet, daar hoef je je niet druk om te maken.

Comment

• drijkers
                      • Jul 2011
                      • 9

dit is zeker bruikbaar, maar aangezien laptop zegt dat mijn geluidskaart daar te zwak voor is zal ik even kunnen voor een andere geluidskaart, maar wel bedankt

Comment

• drijkers
                        • Jul 2011
                        • 9

dus als ik het goed begrijp zou ik (met een beter geluidskaart), van de
                        mixtrack pro> laptop > Mixer (of moet er op dit punt een versterker op??) > Speakers

sorry voor mn onwetenheid:P

groetjes damian

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Originally posted by drijkers
                          dus als ik het goed begrijp zou ik (met een beter geluidskaart), van de
                          mixtrack pro> laptop > Mixer (of moet er op dit punt een versterker op??) > Speakers

sorry voor mn onwetenheid:P

groetjes damian

mixtrackpro>laptop>mixer>versterker>speakers

Comment

• drijkers
                            • Jul 2011
                            • 9

moet er echt een versterker tussen aangezien die niet een van de goedkoopste zijn, en waar is die eigenlijk goed voor als ik een mixer heb waarmee ik het volume kan regelen?? of is het ook mogelijk actieve speakers te kopen en er dan geen versterker tussen te zetten alleen een mixer??

Comment

• tcnr sound & light crew
                              • Jun 2010
                              • 44

Een versterker geeft je speakers 'de kracht' om muziek luid te laten klinken.
                              Bij actieve/powerd speakers zit de versterker in de speaker zelf.
                              En dan zijn er ook nog powerd mixers, dan zit de versterker in de mixer.

Dus wanneer je geen powerd mixer of powerd speakers hebt moet je er een versterker tussen zetten.
                              Let op: De versterker moet wel bij de speakers passen!

Comment

Working...