2e hands subjes voor jeugdhonk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superfly
    • Sep 2008
    • 86

Leen ze eerst als het kan en test eens hoe het klinkt in je ruimte.
    Oke het is geen A merk, maar daar had je ook geen budget voor.
    Voor 450,- euro kan je zo iets niet nieuw kopen, nieuw ben je voor de sub al 99,- kwijt en de dap P900 255,- p/s, samen dus 900,-.

Ik zou zeggen probeer het eens uit!
    Kijk of je zonder dat je de versterkers in de clip jaagt genoeg volume kan creeren.

Greetz Marcel
    Make My day, Blow your Amp

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by dj-inkognito
      jongens er is geen budget voor een mackie of wat dan ook.

kwalitatief ondermaats? de prijs kwaliteit van dit setje is ver bovendemaat bedoel je het klinkt totaal niet verkeerd maar de meesten van jullie zullen dit setje nog nooit gehoort hebben omdat het te goedkoop is ofzo.

450 is het budget,

dat het er 4 zijn met de ruimte die het ineemt alá kan het ook nog eens mee met een drive-inn later ofzo
      Dan zijn we hier uitgepraat?

Als jou budget 450€ is, en je komt de vraag hier stellen op een proforum moet je niet verwachten dat ze positief antwoorden op jou voorbeeld.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

je kan ook eens kijken naar een 2e hands op marktplaats. ik zou de keuze nooit maken om rotzooi te kopen voor een jeugdhonk is 450 euro veel geld! Heel erg veel!

Bij jeugdhonken is het namelijk zo dat het dit jaar elke avond vol zit en volgend jaar en het jaar daarop er geen hond komt. Dan heb je die 450 euro hard nodig. Denk dus 2 keer na!

Denk miss is aan zoiets, kwalitatief 10x beter! http://link.marktplaats.nl/458427211
        JBL http://link.marktplaats.nl/466921148
        Last edited by vdlaanlichtengeluid; 18-07-11, 21:35.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by frederic
          Dan zijn we hier uitgepraat?

Als jou budget 450€ is, en je komt de vraag hier stellen op een proforum moet je niet verwachten dat ze positief antwoorden op jou voorbeeld.
          jij bent de eerste die niet positief andwoord....... mijn vraag is gewoon beandwoord.

klopt van dat proforum en daar hoort dit gewoon bij en niet alleen merken als rcf / L-aucoustics / mackie etc etc etc

was niet voor mij dit maar voor een jeugdhonk daar gaat alles vrijwillig en is er geen groot budget en ook hier zijn passende {semi} pro oplossing voor en ook daar is dit forum voor.

rick
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

Originally posted by radioactivediscoshow
            je kan ook eens kijken naar een 2e hands op marktplaats. ik zou de keuze nooit maken om rotzooi te kopen voor een jeugdhonk is 450 euro veel geld! Heel erg veel!

Bij jeugdhonken is het namelijk zo dat het dit jaar elke avond vol zit en volgend jaar en het jaar daarop er geen hond komt. Dan heb je die 450 euro hard nodig. Denk dus 2 keer na!

Denk miss is aan zoiets, kwalitatief 10x beter! http://link.marktplaats.nl/458427211
            JBL http://link.marktplaats.nl/466921148
            het klopt idd dat dit een hele steek in ons budget is, vandaar ook de keus dan voor 4 stuks omdat ik die dan zelf ook nog zou kunnen gaan gebruiken bij een kleine drive-inn show dan hoef ik voor kleine feesten niet mijn pro set in en uit te laden etc.

maar even tussedoor.

alles in het honk is nu passief? kan ik dit zomaar mixen met actieve speakers dan?... bedankt voor de link als dit haalbaar is icm bovenstaande zal er zeker over nagedacht worden!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

tuurlijk kan dat. IPV een speaker signaal breng jij gewoon een xlr bij je sub en zorgt voor stroom en alles komt goed.

en dan persoonlijk gezien als ik moest kiezen tussen deze 2. Zou ik de JBL nemen. Gewoon omdat de JBL een 18 inch is en ik dat toch lekkerder vind klinken dan een 15. krasvaste kunstof behuizing zo ik kan zien. zit DSP in, Crown Amp.

geluidsdruk van beide subjes is hetzelfde. maar toch JBL zou ik kiezen.
              Last edited by vdlaanlichtengeluid; 18-07-11, 21:53.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Snap alleen niet, dat als je zelf een
                PRO SET hebt,

dat je dan deze bagger neer wilt zetten?
                Dit dan ook laat stralen vanuit 4 hoeken?

Verhuur dan je eigen set tot dat het jeugdhonk
                zelf voldoende geld heeft om een degelijke set
                te kopen.

ps. Laat dan iemand metingen doen, waar je deze
                set het best plaatsen kunt.
                In iedere hoek 1 sub = 4 x 0 en dat is in het midden 0?

grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

Originally posted by NesCio01
                  Snap alleen niet, dat als je zelf een
                  PRO SET hebt,

dat je dan deze bagger neer wilt zetten?
                  Dit dan ook laat stralen vanuit 4 hoeken?

Verhuur dan je eigen set tot dat het jeugdhonk
                  zelf voldoende geld heeft om een degelijke set
                  te kopen.

ps. Laat dan iemand metingen doen, waar je deze
                  set het best plaatsen kunt.
                  In iedere hoek 1 sub = 4 x 0 en dat is in het midden 0?

grtz

blikbaar heb je niet alles gelezen of wil je het niet snappen.

een jeugdhonk kan niets gaan sparen omdat ze een jaarbudget hebben ( 1250 euro ) dit moet per jaar op gemaakt worden zo niet dan vervalt het en beginnen ze het jaar erop weer met zoon subsidie

ik heb idd een eigen drive in show met pro spullen, ze willen er gewoon een vaste instalatie in hebben TER ONDERSTEUNING van de 6x 12" infinity speakers de ruimte is best klein dus er hoeft geen rcf set geplaatst te worden en de ramen er uit laten trillen, het hoeft ook niet PERFECT te klinken

ik ben er al uit bedankt radioactivediscoshow!
                  topic kan gesloten worden

Comment

• Ericsamandj
                    • Jul 2010
                    • 414

Wat heb je uiteindelijk besloten?

Comment

• dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

Originally posted by Ericsamandj
                      Wat heb je uiteindelijk besloten?
                      voor het jeugdhonk 1 jbl 18inch actieve sub

en dan koop ik er zelf nog 1 zelfde bij die ik dan er bij zet in het jeugdhonk.

en met de afspraak dat ik ze als ik ze nodig ben dan beide kan gebruiken voor mijn drive in

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by dj-inkognito
                        voor het jeugdhonk 1 jbl 18inch actieve sub

en dan koop ik er zelf nog 1 zelfde bij die ik dan er bij zet in het jeugdhonk.

en met de afspraak dat ik ze als ik ze nodig ben dan beide kan gebruiken voor mijn drive in
                        Lijkt mij niet de meest handige constructie eerlijk gezegd, dat gaat mis.
                        Zelf heb ik dit ook met een lichteffect... Als je dat ding eens nodig hebt is er in het jongerencentrum ook een activiteit
                        Met subs loop je ook veel meer risico dat het stuk gaat, hetzij door misbruik, hetzij door overmatige bevochtiging (lees: glas flis oid in je sub). Zal het net jouw subje zijn, natuurlijk is de verzekering daar weer niet voor geregeld... Niet aan beginnen als ik jou was.
                        Ga dan creatief inkopen: Bijvoorbeeld: in december koop je er eentje, in januari de volgende. Komt mooi uit met de subsidie maar kun je toch een korte tijd je set helemaal compleet maken.

Overigens: geen geoormerkt geld? Welzijnsubsidie die in dergelijke goederen wordt gestoken... mag dat? Of komt het uit het activiteitenbudget? Mag het dan?
                        Stiekem valt de aanschaf van dergelijke goederen onder het leefbaarheidsbudget. Aparte subsidie voor aanvragen, gaat het ook niet ten koste van het toch al kleine potje.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Originally posted by renevanh
                          Lijkt mij niet de meest handige constructie eerlijk gezegd, dat gaat mis.
                          Zelf heb ik dit ook met een lichteffect... Als je dat ding eens nodig hebt is er in het jongerencentrum ook een activiteit
                          Met subs loop je ook veel meer risico dat het stuk gaat, hetzij door misbruik, hetzij door overmatige bevochtiging (lees: glas flis oid in je sub). Zal het net jouw subje zijn, natuurlijk is de verzekering daar weer niet voor geregeld... Niet aan beginnen als ik jou was.
                          Ga dan creatief inkopen: Bijvoorbeeld: in december koop je er eentje, in januari de volgende. Komt mooi uit met de subsidie maar kun je toch een korte tijd je set helemaal compleet maken.

Overigens: geen geoormerkt geld? Welzijnsubsidie die in dergelijke goederen wordt gestoken... mag dat? Of komt het uit het activiteitenbudget? Mag het dan?
                          Stiekem valt de aanschaf van dergelijke goederen onder het leefbaarheidsbudget. Aparte subsidie voor aanvragen, gaat het ook niet ten koste van het toch al kleine potje.

deels heb je gelijk, deels ook niet.

ik ben daar een beetje een soort leidinggevende, als er zoon feest is ben ik ook degene die er draait. dus de set is er alleen als ik er ook ben. waar nog bij komt zoals je zegt met misbruik oid is niemand die aan die knoppen kan komen behalve ik zelf. dus dubbel gebruik zou ook niet voorkomen, als ik er niet ben is er niemand die het overneemt want dan zit het honk dicht, als ik er wel ben kunnen de subs er dus ook zijn.

van dat subsidie heb ik eigenlijk geen id. het is een stichting ( wisselwerk ) en dat heeft meerdere locaties in apeldoorn etc daar is een budget voor vanuit de gemeente gesubsidieert en dat word dan weer verdeeld over deze honken etc.

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Heb je ook al gekeken naar de opstelling van de 12" speakers?
                            Als ik het plaatje zo zie is die ook niet ideaal namelijk.

De keuze voor de subs, tja ik zal niets zeggen omdat ik dan van jouw het antwoord krijg dat ik ze nog nooit gehoord heb. Denk dat het goed is om in je achterhoofd te houden om dit soort antwoorden niet te geven daar jij waarschijnlijk de andere persoon niet kent.

Ik snap best dat het lastig is voor een jongerencentrum welke geen budget hebben om iets te regelen voor ze. Aan de andere kant stel je de vraag wel op een pro forum waarbij je antwoorden kan verwachten als; "Spaar door voor beter", omdat deze personen niet op voorhand weten dat dit niet mogelijk is. Ik ben toch een andere mening bedeelt namelijk, ja heb ervaringen met jongerencentra, iedereen kan sparen. Ook zijn dit soort centra in de regel goed in subsidie aanvragen etc. Wat let jullie dit te proberen?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Sparen voor beter ja altijd. Maar een jeugdhonk kan bijna niet sparen omdat er zoveel klote regeltjes zijn en niemand die precies kent.

Persoonlijk denk ik dat je een goede keuze maakt nu met die JBL subs. Ik weet heel goed hoe het is met jeugdhonken. Heb dit ook jaren gedaan vanaf mijn 12e tot nu en nog steeds. Wij hebben geen geld. Wij hebben momenteel geen klanten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Destijds heb ik de keuze gemaakt om het honk de speaker set te laten kopen, 2x Dap SM15 aangestuurd door een Palladium 1200. Deze set doet het in ons honk perfect. Normale avonden gaat dit harstikke goed. Als DJ setje hebben we meestal jongentjes die hun laptop meenemen met Virtual DJ ofzo. Ik verzorg dan de controller en 2 usb geluidskaartjes van wel 10 euro. Oude Live mixer ertussen in een gesloten kist. Perfect.

Hebben we een keer een echt groot feest? Dan huur ik een setje EV SBA760 met SXA250 toppen. Dan is ook iedereen blij

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Originally posted by radioactivediscoshow
                                Sparen voor beter ja altijd. Maar een jeugdhonk kan bijna niet sparen omdat er zoveel klote regeltjes zijn en niemand die precies kent.
                                Die regeltje zijn een kwestie van uitpluizen. Even een middagje in investeren en het blijkt allemaal niet zo ingewikkeld.

Elke subsidie wordt onder algemene en specifieke voorwaarden verstrekt, en die krijg je bij de toezegging gewoon meegeleverd.
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...