Peavey CL4 speakers, slecht geluid?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bertus111
    • Jun 2011
    • 5

Peavey CL4 speakers, slecht geluid?

Hallo,

Ik weet niet of het topic wel beginners waardig is, maargoed.

Ten eerste gebruik ik mijn setje om te draaien op voornamelijk buurtfeestjes, ongeveer 50 man.

Ik ben hier net mee begonnen en heb wat budget spul aangeschaft (Nu al spijt van). Peavey heb ik gekocht omdat ik er voor een leuk prijsje aan kon komen!

- Laptop + virtual DJ
    - USB mengpaneel
    - SkyTec SPL500 (2x 200W 8 ohm, RMS vermogen?)
    - 2x Peavey CL4 speakers (125W RMS)

Nu vind ik dit alles niet denderend klinken! Nu zijn er een aantal punten waar ik aan tijfel..

- De speakers zijn vooral voor mid en hoog -> Losse subwoofer erbij?
    - Zitten niet originele tweeters in, zit nu tweeter in van € 1,60 in! -> Welke moeten er wel in?
    - Andere versterker?
    - Alles verkopen, en een setje fullrange speakers en fatsoenlijke versterker?

Persoonlijk dacht in aan fatsoenlijke tweeters + losse sub. Wat zouden jullie doen?

Foto speakers:

• metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

ik denk dat er weinig mis is met de set. die originele speakers van peavey zijn ook niet zo duur. ik dacht dat in dit type piezo tweeters lagen en die zijn ook niet meer als 5 euro volgens mij. dit is sowieso een setje voor niet meer dan een klein verjaardagsfeestje. met een sub erbij gaat het al een stuk beter klinken.

maar goed, wat is er mis met het geluid? en wat wil je ermee kunnen?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

De cluster serie was indertijd helemaal zo slecht nog niet. Let wel voor de tijd dat ze uitgebracht zijn. Zie ze nog wel eens voorbij komen bij bandjes en dat klinkt altijd wel heel rock-n-roll hoor.

Origineel zat er voor het hoog een Peavey 22A compressie driver in. Weet niet of deze nog steeds te krijgen is, maar een 22XT kan er ook prima in. De originele hoorn is een CH-3 constant directivity hoorn. Typisch amerikaanse klank.

Kasten zijn wel bedoeld om met een subwoofer te gebruiken, anders klinken ze magertjes (eigelijk bedoeld als mid/hoog weergave). Er komt wel laag uit, maar dat is heel dun te noemen. Ben wel benieuwd of het filter dan nog wel intact is????

Ik gebruikte ze onder andere bovenop de FH-1 baskasten en heb er toen best wel flinke groepen mee gedaan (tijdsbeeld van meer dan 25 jaar geleden).

Tip; probeer eens een andere, (lees; zwaardere/betere amp) te lenen (ik gebruikte ze met een CS-800) en je zult zien dat ze zeker beter zullen klinken.

Comment

Working...