Licht installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larss
    • Jul 2011
    • 1

Licht installatie

Ik wil graag een lichtinstallatie kopen maar ik weet niet wat ik daarbij nodig heb?
    Wat heb ik nodig voor een beginnende dj? (het liefst een installatie met PAR)
    Prijs doet er niet toe

Lars
  • LJSteven
    • Jul 2011
    • 3

Heey Lars,

wat ik zou doen is 2X 4 led-Parren met een DMX Sturing, en als geld er niet toe doet, een paar effecten (scanners, movingheads, laser) en een rookmachine

Latre, LJSteven

Comment

• Tom06
      • Aug 2009
      • 161

Originally posted by LJSteven
      Heey Lars,

wat ik zou doen is 2X 4 led-Parren met een DMX Sturing, en als geld er niet toe doet, een paar effecten (scanners, movingheads, laser) en een rookmachine

Latre, LJSteven
      Slaat een beetje nergens op.

Lars, ik zou goed nadenken of je led wil of conventionele parren.
      Conventionele parren hebben meer licht opbrengst en geven een mooiere lichtbundel. LED daarin tegen is zuiniger en je kan er veel meer kleuren mee maken. Kijk een rond op het forum en je zal erg veel hierover terug vinden
      Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• robbie
        • Sep 2009
        • 20

Originally posted by Tom06
        Slaat een beetje nergens op.

Lars, ik zou goed nadenken of je led wil of conventionele parren.
        Conventionele parren hebben meer licht opbrengst en geven een mooiere lichtbundel. LED daarin tegen is zuiniger en je kan er veel meer kleuren mee maken. Kijk een rond op het forum en je zal erg veel hierover terug vinden
        Dat led minder opbrengst heeft klopt ook niet want er zijn er zat te koop die verglijkbaar zijn met een 300Watt par 56.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Dat led minder opbrengst heeft klopt ook niet want er zijn er zat te koop die verglijkbaar zijn met een 300Watt par 56.
          1. Er lopen genoeg vertegenwoordigers rond die dit beweren voor een gewone goedkope LED-par met zo een hoop losse gekleurde ledjes (kermisrommel). Dit zijn LEUGENS maar wel goeie verkooppraat.
          2. Diegene waar dit wel bij klopt zijn véél duurder dan een gewone PAR. Is direct een paar honderd euro per stuk... Daar koop je een dubbele set gewone PARs met dimmer voor...
          Last edited by laserguy; 10-07-11, 12:55. Reason: Rare rommel in de copy-paste...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

voor een beginnende DJ :
            Zorg dat je de dansvloer fijn in een kleur kan zetten.
            Tweedehands is een T-bar met PAR56 best goedkoop en het ziet er gelijk erg goed uit.

Met LED PAR moet je best een goede (dure) kopen om net zo een mooi effect te bereiken.
            Het voordeel is lager stroomverbruik, gewicht en dat je er minder nodig hebt.
            De kleuren zijn fletser. En je moet toch wel minimaal met 1W-leds werken voor het ergens op begint te lijken. Of er weer een hele hoop op gaan hangen wat het weer duur, groot enz maakt.

Om het aan te kleden een effect erbij is leuk. Zoek wel iets wat breed straalt. En koop op zeker tweedehands! Zet het aub niet de hele avond aan...
            lekker belangrijk!

Comment

Working...