Pauze muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Aanvullend:
    Ik draai ook geen verzoekjes, maar probeer wel in het thema te blijven.
    annekedote..
    Ooit eens samengewerkt met een goeie(dat dan weer wel) monitortech die in een hardrockcafe (ja, van die keten) in de pauze doodleuk een cd van de pointersisters aanzette...
    die blikken...priceless!

Afgelopen week een festival gedraaid met alleen maar bikers te gast, dan bestaat het pauzemuziekje uit motorhead, metallica, volbeat, Airbourne, CCR, led zeppelin...
    Aanstaande zaterdag een festival met coverbands, dan gaat er er een afspeellijstje met herkenbare flop40 in.

Doel: Publiek stoort zich niet aan de muziek, het is toch niet geheel stil en zeker geen competitie met de podium acts!

Willen ze meer: dj boeken voor in de pauzes!
    Last edited by moderator; 07-07-11, 18:16.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

dj-inkognito zit niet in de bands aan zijn schuilnaam te zien. Als DJ draai je heel anders dan als tech van een band welke geen DJ zijn. Maar laat ons eens horen wat jij dan zou doen in deze situatie want afbranden is erg makkelijk. Wij hebben meer aan opbouwende info.

Heb altijd wel wat 80's en 90's op een USB stick bij mij. Verzoekjes, helaas begin ik niet aan ben geen DJ. Heeft de band, locatie of wie dan ook die bij het feest hoort iets bij dan kan dat op natuurlijk, ben verder niet moeilijk.

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Originally posted by vasco
        dj-inkognito zit niet in de bands aan zijn schuilnaam te zien. Als DJ draai je heel anders dan als tech van een band welke geen DJ zijn. Maar laat ons eens horen wat jij dan zou doen in deze situatie want afbranden is erg makkelijk. Wij hebben meer aan opbouwende info.

Heb altijd wel wat 80's en 90's op een USB stick bij mij. Verzoekjes, helaas begin ik niet aan ben geen DJ. Heeft de band, locatie of wie dan ook die bij het feest hoort iets bij dan kan dat op natuurlijk, ben verder niet moeilijk.
        dit is inderdaad correct, ik ben dj.
        maar ik zelf heb "ook" aardige ervaring met bands ed.

ik duidde niet op de muziek keus,maar op het feit dat "carl" zegt

ik draai wat ik leuk vind
        kommop mensen daarvoor staat hij daar geen muziek te maken, het gaat erom dat de stemming er in blijft zitten als de band met pauze is. en niet om wat ik wel of niet leuk vind om te draaien.

heb hier thuis een muziekverzameling van + 10.000 orginele cd's van duits engels nederlands etc etc makelei,

natuurlijk kan ik dit niet allemaal meenemen maar ik heb altijd van alle genre's genoeg bij me zo dat ook bij pauze muziekjes ingespeeld kan worden op het publiek danwel het begin van de band.

zit genoeg bij wat ik zelf persoonlijk geen donder aan vind maar als de organisatie daar om vraagt kan ik ze dit wel bieden, hey daar ben ik voor nietwaar?

Als ik ergens als dj sta is dit nog weer heel anders maar daarover niets in dit topic.

het feit dat "carl" maar 2 cd's meenemt lijkt mij niet dat je dan rekeninghoud met het publiek ed maar alleen met je zelf "dit is goeie muziek" nee jij vind dit goeie muziek,.
        Last edited by dj-inkognito; 07-07-11, 20:24.
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by dj-inkognito
          heb hier thuis een muziekverzameling van + 10.000 orginele cd's van duits engels nederlands etc etc makelei,
          Maar jij bent dan ook DJ en niet technicus van een band. Wat moet ik met zoveel CD's als ik een band mix?
          natuurlijk kan ik dit niet allemaal meenemen maar ik heb altijd van alle genre's genoeg bij me zo dat ook bij pauze muziekjes ingespeeld kan worden op het publiek danwel het begin van de band.
          Ik ga echt niet alles meeslepen omdat ik een band doe die ook pauze heeft tussendoor, ben geen DJ.
          zit genoeg bij wat ik zelf persoonlijk geen donder aan vind maar als de organisatie daar om vraagt kan ik ze dit wel bieden, hey daar ben ik voor nietwaar?
          Hey, daar zijn wij dus niet voor. Wij doen de techniek van een band, wil je muziek op maat in de pauze van de band, huur er apart een DJ bij.
          Als ik ergens als dj sta is dit nog weer heel anders maar daarover niets in dit topic.
          Je praat er anders wel naar en dat is niet waar dit onderwerp over gaat.
          het feit dat "carl" maar 2 cd's meenemt lijkt mij niet dat je dan rekeninghoud met het publiek ed maar alleen met je zelf "dit is goeie muziek" nee jij vind dit goeie muziek,.
          Wij houden rekening met het publiek als de band speelt. Ik heb die USB stick met wat 80's en 90's, dat is genoeg en valt meestal wel bij een breed publiek in de smaak maar is zeker niet op maat voor elk feestje. Nogmaals, als dat in een pauze de bedoeling is dan huren ze daar een DJ voor bij.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

als hurende partij stellingen :
            1) ik verwacht dat er iets van pausemuziek is.
            2) dat het enigsinds bij de avond past.
            3) dat het gewoon "aan" gaat en dat er dus geen DJ werk uitvloeit. Want dan kost het de gasten gewoon een DJ. Die moet je niet gratis vervangen als ze daarop hebben bezuinigd.
            4) als de band of gasten met een CD / MP3speler aankomen gaat die aan.
            5) ik verwacht totaal geen uitgebreide collectie en als de band of de gasten iets meer willen doen ze maar 4) (zelf meenemen)

ik heb voor mijn band een CD spelertje mee meet een MP3 cd. Die doet al jaren dienst. 6 uur muziek beginnende bij softe achtergrond.

De eerste nummers zijn zeer hoge kwaliteit compressie. Zodat je ze als backup check kunt gebruiken van het systeem.

De opbouw is zo dat je de speler gewoon aan kunt zetten en alleen de schuif omhoog hoeft te doen in de pauze. Daarmee staat ie 100% van de tijd standby voor de technicus.

-eerste uur: ballads, gitaarliedjes oplopend in herkenbaarheid en intensiteit.
            deze loopt door naar afgezwakte muziek in de stijl van de band.

-Dan staan er top 1000 nummers in de categorie FEEST. Die op de avond thuishoren maar duidelijk niet in de stijl van de band zijn.

TIP! bijna de perfecte uitloopmuziek
            -dan komt er een folder met als uitloop wat bigbandversies van top1000 hits door paul anka. Dat is bijna de perfecte uitloopmuziek. Voor ouderen is het jazz, voor jongeren is het humor en herkenbaar, door de absurditeitsfactor valt er een gesprek op te bouwen en krijg je geen rottigheid door verveling, er valt niet op te dansen EN het is rustig.
            op hases gaan sommige gasten pas echt loos dus dat is gewoon niet handig om op uit te lopen.
            TIP! bijna de perfecte uitloopmuziek
            sample:

als laatste voor backup:
            -een losse folder met top 1000 rock
            -een losse folder met top 1000 nederlandstalig
            -een losse folder met top 1000 eurohouse supermainstream

Dit past op een CD met MP3 en doet al jaren dienst
            Last edited by showband; 08-07-11, 15:11.
            lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Alles prima, maar Carl en ondergetekende zijn geluidstechnici .
              DJ spelen wil ik best, maar niet gratis.

Dus mijn kabaal aanhoren, of zelf wat organiseren.

2 anekdotes: bij een modeshow had niemand aan de muziek gedacht, dus ik op zaterdagmiddag het tankstation in om ff wat passends op cassette te scoren. Klacht van de klant: muziek tijdens de modeshow sloeg nergens op.

En laatst nog kwam er iemand op een 60s festival klagen dat The Who niet passend was. Hij had betere muziek. 2e en 5e nummer : The Who...

Conclusie : je doet het toch niet goed. Dan maar gewoon lekker mijn herrie, of de organisatie regelt zelf maar wat. Tot een half jaar geleden nam ik een volle 160G IPod mee, maar dat is verleden tijd.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Do it the way you like, als ze komen klagen: dit had ik bij me en de organisatie heeft niks geregeld.

Niet mijn probleemm kksst! wegwezen!
                Ik steek veel tijd in het uitversterken van een band voor je, dan zet ik nog 1 cd op voor in de pauze waar ik koffie ga drinken, dat is een rustmoment...
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...