Speaker voor beginnende band (zang)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Appalling Posture
    • Jul 2011
    • 5

Speaker voor beginnende band (zang)

Beste mensen van het licht en geluid forum,

Mijn naam is Frank en ik drum in een klein bandje (1 gitaar, 1 basgitaar, en drums). Binnenkort zal er echter een zanger zich bij onze groep voegen en deze moet natuurlijk ook uitversterkt worden. Daarom zijn we op zoek naar een speaker. We spelen (hardere) rock.

Ik ben nog niet helemaal thuis in de PA wereld, maar een actieve speaker lijkt me het handigst. Het probleem is dat ik totaal geen idee heb hoeveel Watt of welke speakergrootte etc. ik moet pakken. Ik dacht zelf aan de Behringer B208D, is dat iets?

We hoeven geen topkwaliteit, enkel een simpel speakertje oid zodat de zanger er bovenuit komt.

Bij voorbaat dank.

PS; sorry als dit hier fout staat.
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

waar doe je oefenen want neem aan dat het daarvoor is namelijk. de eigenschappen van die locatie zijn ook gelijk van belang op de keuze die je gaat maken.

Comment

• Appalling Posture
      • Jul 2011
      • 5

Het is inderdaad bedoeld om te oefenen en misschien voor heel kleine optredens. We oefenen in een ruimte waar de akoestiek niet echt top is. Het is een ruimte van ongeveer 3,80m bij 3,50m. De muren zijn beplakt met noppenschuim om het gegalm wat tegen te gaan. Is dit genoeg info?

Groeten Frank

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

nog steeds post ik in deze threads hetzelfde antwoord:

Koop tweedehands een goed werkende oude JBL EON 15 inch.

Daar prik je je microfoon rechtstreeks in en ben je voor het minste geld goed mee verstaanbaar bij een band.

Live heb je voor opstappodia een potente monitor.

en tegen de tijd dat je meer geld hebt is ie door waardevastheid goed verkoopbaar. En heeft de hele actie je heel weinig gekost.
        lekker belangrijk!

Comment

• Appalling Posture
          • Jul 2011
          • 5

De JBL EON ziet er goed uit, maar ligt echter wat boven ons budget. We zijn gewoon opzoek naar een goedkoop geval waarmee de zanger verstaanbaar is.

Ik zat meer te denken aan bijvoorbeeld een BEHRINGER EUROLIVE E1520A. Volgens de Behringer site geeft die 125dB, dat is toch ruim voldoende om boven het instrumenten lawaai uit te komen of niet?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

die behringer is, met alle respect, niet geschikt naast gitaarversterkers en drumstellen.

goedkoopste nieuw waar je mee kunt repeteren in die prijsklasse:
            dB Technologies M10-2 Plus
            bi-amp active monitor speakers,
            150 & 50watts (RMS), 400watts program,
            120dB max SPL,
            10" woofer, 1" tweeter,
            90° x 70° dispersion,
            XLR/line input plus XLR thru, contour level.
            Dimensions: 380 x 286 x 493mm.
            Weight 13.7kg.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...