Advies Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2fastTG
    • Jun 2011
    • 5

Advies Speakers

Ik ben al een paar jaartjes een kleine dj, ik draai vaker op feestjes. Deze feestjes zijn nooit groter dan +- 150 man.
    Mijn speakers zijn helaas aan vervanging toe gelukkig werkt mijn versterker wel nog naar behoren (een dap p-400)

Na wat rond vragen bij collega dj's heb ik het volgende aanbod van iemand gekregen;
    1x dit skytec setje
    PA Luidspreker versterker combinatie

PA versterker.
    - Uitgangsvermogen 4 Ohm: 2x 200W
    - Ingangsimpedantie: > 10kOhm
    - Uitgangsimpedantie: 4~8 Ohm
    - Signaal/ruis verhouding: 95dB
    Speakers.
    - Woofer: 8inch
    - Vermogen: 200Watt max
    - Impedantie: 8 Ohm
    - Frequentie bereik: 45Hz~20kHz
    - 2-Weg bas-reflex systeem
    1x dap p-500 versterker
    1x Omnitronic BX-1550 subwoofer
    Hier wil ik zelf dan nog een subwoofer bij aanschaffen om zo 2 subjes en 2 full range boxjes te hebben

Na hier wat rond gelezen te hebben is me inmiddels ook wel duidelijk dat skytech niet het beste spul is wat er bestaat maar ik weet niet veel over deze versterkers van skytech? De set word niet los verkocht en hij vraagt 280 euro voor zijn set, dit maakt dan 350 euro voor een nieuwe subwoofer erbij.

Mijn vraag aan jullie is:
    mijn budget in gedachten houden (maximaal €350) en het feit dat ik meestal op relatief simpele en kleine feestjes draai, deze set kopen en nog een subwoofer erbij aanschaffen of iets anders? En iets anders wat adviseren jullie me dan?
    Alvast bedankt

Last edited by 2fastTG; 23-06-11, 16:15. Reason: link verwijderd
  • DJordy
    • Nov 2009
    • 112

welke speakers had je eerst?

ik denkt dat je beter af bent met deze: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...idspreker.aspx
    zit al een versterker in dus die hoef je dan niet meer mee te nemen.

en PS de link verwijderen is wel zo netjes
    Last edited by DJordy; 23-06-11, 16:03.
    Mvg,

DJordy

Comment

• 2fastTG
      • Jun 2011
      • 5

Ik had eerst 2 soundlab speakertjes (100w rms), kwam gewoon goed geluid uit niet veel bijzonders. Die 2 actieve boxen kan ik inderdaad in overweging nemen.

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

ik zou ook voor die behringer topjes gaan, dan heb je nieuw en beter spul en met garantie. Als er iets kapot is bij die skytec meuk kan je lang zoeken naar onderdelen en vaak vind je niks.

Comment

• Luciendelfos
          • Jun 2011
          • 5

Ik denk dat dit een mooi setje is voor wat je wilt. Leuk setje om mee te beginnen, niet duur en een goede kwaliteit / prijs verhouding.

http://www.licht-geluid.nl/shop/p-71...geluidset.aspx

Comment

• 2fastTG
            • Jun 2011
            • 5

Die dap's bevallen me ansich wel alleen heb ik dan hier een p-400 staan die ik niet benut en is dit wel genoeg power om evt wat grotere feestjes van genoeg geluid te voorzien ? Kan iemand ongeveer schatten hoeveel die set waard is, of is het echt wat de gek ervoor geeft?

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Mijn inziens laat je die skytech volledig links liggen, je gaat er spijt van krijgen.
              Zoals je ziet zijn er genoeg alternatieven voor nauwelijks een paar tientjes meer, plus het feit zoals ik eerder aangaf dat je dan nieuw hebt en garantie.
              Als je de behringers zou pakken heb je alvast je versterker over om later kleine subjes erbij te gaan gebruiken.

Comment

• Luciendelfos
                • Jun 2011
                • 5

Originally posted by 2fastTG
                Die dap's bevallen me ansich wel alleen heb ik dan hier een p-400 staan die ik niet benut en is dit wel genoeg power om evt wat grotere feestjes van genoeg geluid te voorzien ? Kan iemand ongeveer schatten hoeveel die set waard is, of is het echt wat de gek ervoor geeft?
                Het dap setje kan aardig wat hebben, je kan altijd later nog twee speakers erbij kopen bijvoorbeeld http://www.licht-geluid.nl/shop/p-72...2-speaker.aspx Dan kan je met de versterker die je nu hebt weer gebruiken.

Je moet wel realiseren dat je voor 350 euro geen geluidset voor een paar honderd man kan neerzetten. Je moet klein beginnen en daarna uitbreiden. Met het Dap setje en daarna als uitbreiding 2 x de Dap MC 12 kan je aardig uit de voeten.

Comment

• 2fastTG
                  • Jun 2011
                  • 5

Bedankt voor jullie advies, ik heb het een en ander besproken met mijn ouders zij zien er wel wat in om het wat groter aan te pakken en willen men budget dan ook wat vergroten naar +- 625 euro. Ik zat zelf te denken aan het dap setje met dan 2 subwoofers erbij met 1 versterker (dan heb ik 1 versterker per subwoofer). Welke versterker en subwoofers adviseren jullie mij in dit geval?
                  http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...et-kabels.aspx
                  zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen past perfect in het budget, maar is volgens mij niet zo makkelijk transporteer baar als 2 losse subjes en 2 losse boxen
                  Last edited by 2fastTG; 23-06-11, 20:34. Reason: toevoeging

Comment

• Tom06
                    • Aug 2009
                    • 161

Als je nu dit budget hebt zou ik dap volledig links laten liggen.
                    Ik zou voor deze gaan: http://www.mackie.com/products/thump/ (ik heb het over de 15" versie)
                    Die heb je al voor 300 euro per stuk, en past dus prima binnen je budget.

En je kan er aardig wat man mee aan.
                    En ze zijn actief dus geen losse versterker meer nodig.
                    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• 2fastTG
                      • Jun 2011
                      • 5

die mackie's zien er inderdaad ook weer leuk uit, pff keuze's allemaal voordeel hiervan is wel dat ik de versterker de deur uit kan doen voor wat extra centjes. Iemand hier ervaring met de eerder genoemde mackie th-15a's ? Of wellicht toch nog een andere aanbeveling?

Comment

Working...