Muziek overbrengen op de laptop.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JB_S
    • Jun 2011
    • 19

Muziek overbrengen op de laptop.

Ik zou graag een deel van mijn cd collectie opslaan op de laptop.
    Op een dj set kan je een laptop aansluiten maar hoe neem je de muziek op?
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

dit is wel redelijk basic en hier hoef je dan ook niets voor op te nemen.

gewoon jou cd's rippen naar goede hoge kwaliteit mp3.
    even gaan googlen wat momenteel gebruikt word om te rippen want ik zou het even niet weten. Je hebt verschillende software waarin je ook goede en slechte kwaliteit hebt.

Comment

• JB_S
      • Jun 2011
      • 19

Ik ben niet echt een pc nerd en dan zeker niet in combinatie met een dj set
      Iemand die me beter op weg kan helpen met wat uitleg, tips en de juiste software?
      Het gaat om eigen cd's die ik via de dj set op de pc wil opslaan, zo kan ik ze op usb stick en mijn externe harde schijf zetten.

Alvast bedankt.

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

Doe je cd in de laptop -> windows geeft een pop-up venster waarin oa. staat (muziek vanaf cd rippen) -> rippen maar
        There is no substitute for imagination

Comment

• pjadskop productions
          • Nov 2008
          • 128

Wil de TS misschien een dj setje wil opnemen dat hij gaat draaien met cd's?

Dan is een usb geluidskaartje altijd makkelijk (jb systems heeft er zo een, andere merken wss ook)
          gwn driver instaleren, inpluggen en mixen
          edit: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-67...ectioneel.aspx
          Last edited by pjadskop productions; 12-06-11, 18:47.
          Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• JB_S
            • Jun 2011
            • 19

Originally posted by qvt
            Doe je cd in de laptop -> windows geeft een pop-up venster waarin oa. staat (muziek vanaf cd rippen) -> rippen maar

Ik weet dat het via window mesia player kan, maar ik zou ze willen in elkaar mixen zodat ik ze later via ubs stick in de wagen kan beluisteren, dus zou het moeten gaan via de dj set en de laptop.

Originally posted by pjadskop productions
            Wil de TS misschien een dj setje wil opnemen dat hij gaat draaien met cd's?

Dan is een usb geluidskaartje altijd makkelijk (jb systems heeft er zo een, andere merken wss ook)
            gwn driver instaleren, inpluggen en mixen
            edit: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-67...ectioneel.aspx
            Dit lijkt me wat ik nodig heb, ik zal dit eens bestellen en zien of dit me lukt, want er staat geen uitleg bij hoe het in zijn werk gaat.
            Last edited by JB_S; 13-06-11, 08:24.

Comment

• pjadskop productions
              • Nov 2008
              • 128

je krijgt er een cd bij met daarop een driver en opnameprogramma
              open dat programma, bij preferences zet je input op usb device (en mogelijk output ook als je dat wil). Vanaf je record uitgang of master2 of booth ga je naar je usb apparaatje.
              Je drukt op record, en je mixt je set (best eerst een paar sec en dan beluisteren of volume in orde zit)
              Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

iTunes ript automatisch, naar welk mp3-level dan ook.
                En zet meteen alles mooi onder de artiestennaam, en de albumnaam, wegens cddb-connectie.

Die mp3's kun jij vervolgens overal leuk voor gebruiken, oa auto=player etc.

succes

Comment

• JB_S
                  • Jun 2011
                  • 19

Originally posted by pjadskop productions
                  je krijgt er een cd bij met daarop een driver en opnameprogramma
                  open dat programma, bij preferences zet je input op usb device (en mogelijk output ook als je dat wil). Vanaf je record uitgang of master2 of booth ga je naar je usb apparaatje.
                  Je drukt op record, en je mixt je set (best eerst een paar sec en dan beluisteren of volume in orde zit)
                  Ik heb via google een winkel gevonden die deze verkoopt, ik ga er morgen eens langs om wat meer info, want hoe mooi je het ook uitlegt, het blijft chinees voor mij.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Prima, dan is een discussie op dit forum ook niet nodig!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...