[FONT=Calibri]Hoi,[/FONT]
[FONT=Calibri]Ik heb een DAP Palladium 2000 vintage en hier wil ik 3 boxen van 8 ohm in bridge op aansluiten,[/FONT]
[FONT=Calibri]Als ik deze boxen parallel laat lopen krijg ik een totale impedantie van 2,67 ohm. [/FONT]
[FONT=Calibri](1/Rv)=(1/R1)+ (1/R2)+ (1/R3)+ (1/R..)[/FONT]
[FONT=Calibri](1/Rv)=(1/8)*3=0.375[/FONT]
[FONT=Calibri]Rv=1/0.375=2.666667 ohm[/FONT]
[FONT=Calibri]Nu is mijn vraag of dit kan, in de handleiding staat namelijk alleen iets over 4 en 8 ohm.[/FONT]
[FONT=Calibri]Moet ik nu een minimum van 4 ohm hebben of niet? Als ik minimaal 4 ohm nodig heb zou ik dan in serie een weerstand van 1.4 ohm kunnen zetten of werkt dit niet?[/FONT]
Ik hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven.
Bij voorbaat alvast bedankt.
[FONT=Calibri]Ik heb een DAP Palladium 2000 vintage en hier wil ik 3 boxen van 8 ohm in bridge op aansluiten,[/FONT]
[FONT=Calibri]Als ik deze boxen parallel laat lopen krijg ik een totale impedantie van 2,67 ohm. [/FONT]
[FONT=Calibri](1/Rv)=(1/R1)+ (1/R2)+ (1/R3)+ (1/R..)[/FONT]
[FONT=Calibri](1/Rv)=(1/8)*3=0.375[/FONT]
[FONT=Calibri]Rv=1/0.375=2.666667 ohm[/FONT]
[FONT=Calibri]Nu is mijn vraag of dit kan, in de handleiding staat namelijk alleen iets over 4 en 8 ohm.[/FONT]
[FONT=Calibri]Moet ik nu een minimum van 4 ohm hebben of niet? Als ik minimaal 4 ohm nodig heb zou ik dan in serie een weerstand van 1.4 ohm kunnen zetten of werkt dit niet?[/FONT]
Ik hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven.
Bij voorbaat alvast bedankt.
Comment