Speakers voor op terras?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ward.G
    • May 2011
    • 4

Speakers voor op terras?

Hallo,

Ik zou graag boxen plaatsen op mijn terras en dan op mijn radio aansluiten het zou gaan om 4 x K52 van JB System.
    Maar nu is mijn vraag hoe sluit ik dit aan op een radio?
    dit kan toch niet op gelijk welke?
    moet er daar een versterker ofzo tussen?

groeten,
    Ward
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

....

Beste Ward,

Welkom hier op het forum, als je wat meer info geeft, kunnen wij je vraag beter beantwoorden!

Maar concreet: ja, speakers hebben een versterker nodig!

Is het voor thuis of heb je een kroeg/restaurant?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Beste Ward,

Welkom op het forum en leuk dat je een muziekje op je terras wilt! Met het heerlijke weer dat we momenteel hebben wil ik soms ook nog wel de moeite nemen om een geluidssetje naar buiten te sjouwen -liefst zo overdreven en onbenullig als beschikbaar- om liggend in het zonnetje van te genieten. Want dat is geloof ik waar we hier allemaal zo gek van zijn: muziek. Alleen zijn we hier een beetje doorgedraaid over waarmee én hoe die geluidsgolven geproduceerd worden. En dan betrap je jezelf er wel eens op dat je niet meer naar de muziek luistert, maar alleen naar het geluid

Maar goed, dat gezeik even achterwege gelaten. Bij professioneel geluid is dit (soort van) de keten:
      [LIST=1][*] Signaal (de bron), bijvoorbeeld een cd-speler of een microfoon[*] Geluidsverdeler (mixer), bijvoorbeeld een mengpaneel[*] Geluidsverwerking (processing), bijvoorbeeld een cross-over en een equalizer[*] Versterking (versterker), het signaal versterken voor je luidsprekers[*] Weergave (luidsprekers), in jouw geval de K52's[/LIST]
      En het is zo'n beetje de kunst om al deze processen goed te gebruiken/hanteren, zonder jezelf en anderen in gevaar te brengen en met behoudt van de apparatuur.
      Je kunt je afvragen wat jij precies allemaal nodig hebt hoor. Maar we kunnen je hierover geen advies geven voordat jij wat gegevens met ons wilt delen; zoals de omstandigheden, muziekstijl, locatie, verwachtingen, voorkeuren en eisen e.d.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Ward.G
        • May 2011
        • 4

Hoi,

Het zou gewoon thuis zijn om een agtergrondmuziekje te hebben. en niet e luid ofzo enkel een beetje muziek

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Helaas, dit forum is voor pro-audio en dus niet bedoelt voor dergelijke vragen.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Whitefarmer
            ....is het voor thuis of heb je een kroeg/restaurant?
            Ik had zo'n voorgevoel....
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJordy
              • Nov 2009
              • 112

?? Waarom wordt het dan wel bij een "Pro" licht en geluid winkel verkocht, dan vind ik dat het ook bij het forum hoort??
              Mvg,

DJordy

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

professionele luidsprekers en huis tuin en keuken luidsprekers, hebben in principe dezelfde werking. Een pro luidspreker heeft meestal nog wat extra's , zoals een grotere belastbaarheid, vaak professionele aansluitpluggen, ophangpunten etc.
                Je kunt ze gewoon in de winkel kopen, net als alle andere luidsprekers.
                Je wil echter de luidsprekers toepassen in een niet professionele opstelling, ic je wil ze op een radio aansluiten. Dat is niet onmogelijk. Helaas is de kennis over huis tuin en keukenapparaten, de radio dus, voor de professional een onbekend ding. Hij kan er niets over natrekken, weet geen vermogens etc. Vaak doen hifi fabrikanten ook nog truukjes uithalen die in de huiskamer wel werken, maar in de geluidswereld weer niet, zoals bijv het gebruik van 32 ohm luidsprekers.
                Daarom kreeg je hier niet het antwoord wat je wilde.
                De versterker die je bezit, maakt uit welke luidsprekers je kan aansluiten.
                Als je meer gegevens hebt, zou er wellicht wel een antwoord komen.
                Wat je moet weten:
                De uitgangsimpedantie van de versterker,
                het nominale en maximale vermogen
                De impedantie en het vermogen van de nieuwe luidsprekers en het aantal dat je wil aanluiten.

Soundman2
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...