co2 jet op koolzuur?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

co2 jet op koolzuur?

hai,

ik had een order geplaatst ergens voor co2 cilinders, deze is vandaag door het bedrijf ingetrokken vanwege een grote klus, maar mijn co2 Jets zelf hangen al,

gaat dus alleen even om de flessen,

nu vertellen mensen mij 2 dingen, ik wil dit even zeker weten dus vraag het hier even..

Zover ik weet werkt een co2 jet ook met een koolzuur fles van een Tap installatie,

maar iemand anders vertelde mij dat dit niet werkt omdat er een stijg Pijp in de fles moet zitten,

hoe zit dit?

werkt dit nou wel of niet, zo wel bestel ik nog snel 2 grote koolzuur flessen mee bij heineken.. het is namelijk voor 30 april

Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Ik heb dit geprobeerd en dat werkt dus niet!
    Moet met stijgbuis zijn heb ik ook gehoord maar nog niet getest.

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

ik lees net dat de Buis dient om de vloeistof die op de bodem ligt omhoog te halen, en bij een biertap alleen het gas boven in de fles gebruikt wordt,

er wordt geopperd dat als je de fles onderste boven zou monteren dit wel zou werken (??),

(ik vindt het zonde de co2 jets niet te kunnen gebruiken als ze er wel hangen)

Comment

• RenéE
        • Oct 2006
        • 291

Als je geen stijgbuis gebruikt komt de CO2 er in gasvorm uit, wat dus niet gewenst is, en je moet uitkijken voor te snel aftappen want dan koelt je fles te hard af. Je zou zeggen, gebruik de fles gewoon op de kop. Maar dat zou ik ook nooit doen zonder navraag bij een expert want volgens mij zitten er wat haken en ogen aan in de vorm van afsluiters en drukregelaars die daar niet voor bedoeld zijn.

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

wij hebben het ook geprobeerd met de fles ondersteboven, en dat werkte idd niet. Bovendien krijg je heel snel ijsvorming op de buitenkant van de fles, waardoor die niet meer te hanteren is (bij ons was er een stuk gazon vastgevroren aan de bodem )

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

jammer,

de leverancier heeft op laatste moment (vandaag) afgezegd,
            en nergens meer aan te komen hier in het noorden rond amsterdam,

helaas..

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

is perslucht een ideetje, misschien?

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Originally posted by Tummy
                jammer,

de leverancier heeft op laatste moment (vandaag) afgezegd,
                en nergens meer aan te komen hier in het noorden rond amsterdam,

helaas..
                Als jij het netjes op papier hebt geregeld, en zijn algemene voorwaarden bieden hem niet de mogelijkheid om er op deze manier onderuit te komen heeft hij volgens mij gewoon een leveringsplicht!

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Ja en dan zal hij zeggen dat het overmacht is geworden en moet jij maar zien aan te tonen dat dat niet zo is en dan zal hij, en dan moet jij en zo voorts... Hij weet dat er nooit een rechtzaak van zal komen en is waarschijnlijk financieel niet afhankelijk van een order van een fles koolzuur. Ik zou er niet veel van verwachten!

Meestal is het in dit soort gevallen gewoon heel lullig: je hebt niet wat je wilde en dat gaat (zeker bij die leverancier) niet lukken. Dan kan je gaan schermen met AV's, maar ik heb in dergelijke gevallen nog nooit meegemaakt dat dat helpt. Mijn advies is dan ook: probeer je eigen plan te trekken. Misschien even Hoekloos bellen, die rijden met heel veel vrachtwagens door heel Nederland en komen mss vandaag of morgen nog bij je in de buurt.

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• bvt-events
                    • May 2010
                    • 5

kijk eens bij hetlashuis in velsernoord http://www.hetlashuis.nl/

Comment

Working...