volume/uitsturen op mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --djdave--
    • Sep 2009
    • 56

volume/uitsturen op mengtafel

Ik heb een djm-800 i.c.m. 2x opera 605D

Vaak huurde ik een passiefe sub/top combinatie.
    Daar bleef ik op de versterker in het groen bleef en op de mengtafel en dan was alles goed.

Nu heb ik dus die 2 actieve toppen, meestal heb ik ze op de helft staan en de master ook nog niet lang op 0db
    Nu zal ik wel is willen weten wat er uit deze speaker kan komen en dat deze niet opgeblazen word.

Als ik de speaker instel op 0db (volgens mij staat die dan half of 3-kwart open) en op mn mengtafel niet boven de 0db komt dan kan er toch nooit wat gebeuren? zolang de limiter niet gaan knipperen zit je toch goed?
  • --djdave--
    • Sep 2009
    • 56

Wat ik dus kortom bedoel als ik mn speaker op 0db zet en vanuit mn master niet harder uitstuurt dan 0db dat er dan niks aan de hand is.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Je kunt de DB Opera 605D prima op 0db zetten. Zijn actieve speakers dus dan mag je aannemen dat de versterker past bij deze kast. Netjes uitsturen vanaf de mengtafel op 0db doe je natuurlijk altijd al, toch

Comment

• --djdave--
        • Sep 2009
        • 56

Ik zet meestal de opera voor de helft open en meestal haal ik de 0db bij lange na niet op mn djm-800. (hiermee bepaal ik het volume)

Comment

• oxidizer
          • Feb 2011
          • 30

om het uit te testen, draai je op de top alles toe.

Stuur dan 0db uit op het mengpaneel, dan draai je de gain van de opera open tot het clipledje begint op te lichten, daarna draai je een beetje terug, dan zit je ongeveer op het maximum.

Comment

• --djdave--
            • Sep 2009
            • 56

oke bedankt, ik dacht het al maar toch even zeker weten.
            (zodra de limiter begint te knipperen zit ik verkeerd hahah)

Overigens ik wil binnenkort eenb Draadloze sennheiser EW300 G2 microfoon i.c.m. een djm-800 gebruiken voor een spraaksetje.
            Is dit verstandig of moet ik er een mengtafeltje tussenzetten?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

met een djm heb je hier niet zo heel veel controle over...
              ik zou er graag een submixer tussen zetten om die mic te doen...

Comment

• --djdave--
                • Sep 2009
                • 56

Het is puur voor spraak bij een hardloopwedstrijd waar 2x opera 605D's en 2x Dap x15's verspreid staan op een rechte lijn.

Maar ik huur er voor de zekerheid een yamaha 124cx bij.[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]
                [/FONT]
                [/FONT]
                [/FONT]
                [/FONT]

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

voor die toepassing, zou ik het gewoon op die djm prikken!
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

Ik ga mee met Whitefarmer. Trouwens, op die 800 kan je ook met een schroevendraaier de gain terug zetten om de uitgang iets terug te halen.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

+1 ga ik mee in het laatste advies.

Het enige wat je met de mixer extra krijgt die je wilt bijhuren is een mid-EQ band. Natuurlijk zie ik ook wel dat er een compressor en effect op zit maar bij het soort evenement dat je ermee gaat doen heb je die niet nodig. Het gaat om één microfoon, maak het jezelf niet te moeilijk.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

en de microfoon onder een fatsoenlijke schuif wil ook wel eens handig zijn met dit soort "live" dinge lijkt me...

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Originally posted by --djdave--
                          Het is puur voor spraak bij een hardloopwedstrijd waar 2x opera 605D's en 2x Dap x15's verspreid staan op een rechte lijn.
                          Dus, zoals wij al zeggen maak het niet te moeilijk en prik hem lekker op je DJM. Een draaiknop voor een beetje spraak werkt net zo goed als een schuif namelijk. Het is live maar zo live om er een tafeltje bij te huren met faders vindt ik wat ver gaan en zou ik niet eens over denken. Het enige wat ik nu denk is zonden geld tegenover het doel.

Comment

Working...