Oude Shure Mic geeft geen signaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robinsonz
    • Apr 2011
    • 2

Oude Shure Mic geeft geen signaal

Hallo allemaal,

Eens heb ik via marktplaats een oude shure mic gekocht (een Shure 585SA Hi Impedance Dynamic Unisphere Microfoon). Een mooie oude vintage microfoon, en volgens de verkoper ruisvrij. Nu heb ik geen hightech spul zoals voorversterkers en externe geluidskaarten, en plug ik hem gewoon in via een jack-minijack omzetplug (zie foto). Maar wanneer ik met audacity opnames wil maken (natuurlijk alles goed gezet in het confugiratiescherm van windows en audacity), komt er geen signaal binnen. Ik dus de connectors bekijken, maar dat ziet er allemaal prima uit, geen losse pins en gesprongen verbindingen.

Uploaded with ImageShack.us

Heb ik een kat in de zak gekocht, of kan iemand mij nog tips geven?

En ja...de verkoper reageert natuurlijk niet meer.

Groeten,

Robin
    Last edited by Robinsonz; 08-04-11, 15:04. Reason: Verkeerde embedding
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Poeh, dat is idd geen nieuwe.

heb je al een andere microfoon geprobeerd of deze aangesloten gehad op een andere mic aansluiting van bijvoorbeeld PA of desnoods HIFI of karaoke set. dan weet je in ieder geval waar het probleem zit. want± is het nu de mic of is het iets in de pc..

mag je trouwens wel even afstoffen P
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Je hebt dat mooie knopje wat erop zit wel omhoog (== aan) staan als je hem probeert te gebruiken he?

Just to be sure...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Zijn de contactjes niet te veel geoxideerd wat ik op de foto zie? Deze lijken niet echt te glimmen.

Comment

• Aart Rietveld
          • Aug 2004
          • 189

Als je de mic met een verloop van Jack naar Mini-jack aansluit op een PC heb je kans dat de mic niet werkt.

Bij de microfoon staat de audio tussen de tip en de ring van de connector terwijl aan de PC-kant de ingang tussen de massa en de tip zit. De ring van de PC-connector wordt meestal gebruikt voor de voedingsspanning voor een eletret-microfoon.

Kijk eens op de site Sound card microphone voor meer info over de mic-ingangen van PC's.

Comment

• Robinsonz
            • Apr 2011
            • 2

Dankjulliewel voor de reacties; dit gaat wel helpen. Blijkbaar kan je niet zondermeer minijack naar jack omzetten. Verder lees ik op internet dat phantoomspanning een probleem wordt, aangezien dit niet ondersteund wordt op deze wijze. Ik ga zoeken naar een externe geluidskaart.

Groeten,
            Robin

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Het is een dynamische microfoon waardoor iets van een voorversterker waarschijnlijk wel gewenst kan zijn als je iets van niveau wilt halen. Zomaar connectoren omzetten is inderdaad geen garantie dat het werkt.

Een microfoon ingang op een computer is heel iets anders dan een ingang op een mengtafel tenslotte.

In dit geval is het ook niet zijn probleem dat jij niet de juiste kennis in huis hebt. Als door je eigen toedoen de microfoon nu defect (is) (ge)raakt kun je alleen jezelf de schuld geven. Niet helemaal eerlijk om het op de verkoper af te schuiven.

(mooi museumstuk trouwens)
              Last edited by vasco; 12-04-11, 12:52.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Originally posted by Robinsonz
                Hallo allemaal,

Eens heb ik via marktplaats een oude shure mic gekocht (een Shure 585SA Hi Impedance Dynamic Unisphere Microfoon). Een mooie oude vintage microfoon, en volgens de verkoper ruisvrij.

Groeten,

Robin
                Tsja, verkoper heeft niet gelogen, op deze manier is hij inderdaad ruisvrij

Ik heb nog een paar oude Realistic/Shure mic's liggen (uit dezelfde periode, highball dynamic microphone bijv.) klinken overigens nog steeds verbazigwekkend goed.Ik heb indertijd wel alle soldeerverbindingen overnieuw gesoldeerd en er een normale xlr opgezet (i.p.v. de originele 6,3 mm jack)

Wel opletten; deze mic;s waren heel makkelijk van 600 Ohm naar 10Kohm om te zetten dmv een doorverbindstripje in de aansluiting(pincet) aan de onderkant van de mic, misschien goed om eens te kijken (of meten) waar deze op staat.
                Last edited by HR Soundproductions; 12-04-11, 12:57.

Comment

Working...