Geluidsinstallatie Clubgebouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meerburg
    • Apr 2011
    • 3

Geluidsinstallatie Clubgebouw

Hallo,

Ik ben voor het nieuwe clubgebouw van onze vereniging op zoek naar een nieuwe geluidsinstallatie - heb hier geen ervaring mee.
    Enige gegevens:
    - oppervlakte: ongeveer 200m2
    - volle bezetting: 300 personen
    - Te spelen muziek: veelal achtergrond, bij feesten op voorgrond (verscillend muziekstijlen)

Ons budget staat op ongeveer Eur 1.500.
    Ik ben op zoek naar 'de beste oplossing voor mijn budget'

Graag jullie reakties!
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

Laten we eens beginnen om je welkom te heten op dit forum!!

Eventjes een korte vraag, heb je de zoek functie al gebruikt????
    Veel van dit soort vragen zijn al gesteld en daar staan al tal van tips in.

Voor het budget wat je hebt en de eisen zal het krapjes worden (zelfs als je voor tweedehands gaat). Ik mis nog of je nieuw of 2ehands zou willen hebben??? Verder nog het soort vereniging en wat je er precies mee wilt doen.

De koor/zangvereniging stelt andere eisen dan de gemiddelde "bikers"vereniging

Comment

• Meerburg
      • Apr 2011
      • 3

Dank voor je warme welkom en snelle reaktie!
      We zijn een voetbalvereniging, bijna 1000 leden.
      De kantine van het nieuwe clubgebouw is ongeveer 200M2, hoog plafond (tot bijna 5 meter hoog).
      We hebben wel voorkeur voor nieuwe apparatuur.
      Ik lees inderdaad veel gerelateerde zaken op het forum - echter geen 'beslissend' antwoord...

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Maar je hebt wel kunnen lezen dat je budget van 1500 euro echt VER tekort schiet.
        Zelfs tweedehands schat ik de kansen érg klein in dat je een fatsoenlijk setje vind.

Hoe vaak is er versterkt geluid nodig? Wellicht is huren een betere optie?
        Of misschien een tussenweg; je schaft nu een setje aan voor de gelegenheiden dat er achtergrondmuziek nodig is, als er meer verwacht word ga je huren (of bijhuren).

Wat versta je trouwens onder 'geluidsinstallatie'? Alleen de luidsprekers en versterking?

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DJordy
          • Nov 2009
          • 112

welkom,

Misschien is het een idee om nou voor een stel degelijke toppen te gaan waar je eventueel ook nog subs bij kan huren, en dan later subs zelf kopen.
          Mvg,

DJordy

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik vermoed een gewoon speakersysteem voor in café?

Een stuk of 10 kleine gepowerde speakers voor aan de muur, maar met 1500€ zal dat niet lukken.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Originally posted by Meerburg
              Dank voor je warme welkom en snelle reaktie!
              We zijn een voetbalvereniging, bijna 1000 leden.
              De kantine van het nieuwe clubgebouw is ongeveer 200M2, hoog plafond (tot bijna 5 meter hoog).
              We hebben wel voorkeur voor nieuwe apparatuur.
              Ik lees inderdaad veel gerelateerde zaken op het forum - echter geen 'beslissend' antwoord...

Breedte en lengte van de zaal is ook niet onbelangrijk. Verder of je de mogelijkheid hebt om de eventuele speakers lager te hangen als de maximale plafond hoogte.

Tijdje geleden in een voetbalkantine geweest die 6 stuks Dap K-112's liggend hadden hangen op zeg 3 meter hoogte (iedere hoek eentje, en eentje in het midden van de lange kant) en twee palladiums P2000 en dat klonk best acceptabel... Maar zelfs dat wordt moeilijk( als in; niet mogelijk) als de voorkeur voor nieuw is.

Comment

• DJordy
                • Nov 2009
                • 112

Originally posted by HR Soundproductions
                Breedte en lengte van de zaal is ook niet onbelangrijk. Verder of je de mogelijkheid hebt om de eventuele speakers lager te hangen als de maximale plafond hoogte.

Tijdje geleden in een voetbalkantine geweest die 6 stuks Dap K-112's liggend hadden hangen op zeg 3 meter hoogte (iedere hoek eentje, en eentje in het midden van de lange kant) en twee palladiums P2000 en dat klonk best acceptabel... Maar zelfs dat wordt moeilijk( als in; niet mogelijk) als de voorkeur voor nieuw is.
                Nou als je de PS112 neemt en dan 3 P1200 neemt, 12 speakon connectors, 100 meter 2*2.5 mmq kabel, dan kom je op 1876 euro uit maar ik denk dat de belasting er nog af mag??? (1876/119*100= 1576,47 ex btw)
                En ik denk als je dit regelt met een bedrijf dat je dan misschien nog wel korting kan krijgen.
                Last edited by DJordy; 07-04-11, 16:07. Reason: Berekening
                Mvg,

DJordy

Comment

• Meerburg
                  • Apr 2011
                  • 3

Dank voor jullie reacties.
                  Ik ga even worstelen met jullie aanbevelingen - eens kijken of ik een sponsortje kan vonden voor ontbrekende bedrag...

Comment

• DJordy
                    • Nov 2009
                    • 112

Als vereniging mag je toch btw aftrekken?(verbeten mij eventueel) dan kom je 75 euro te kort daar komt dan nog eventueel het ophangen bij maar als je bij een bedrijf langs gaat in de buurt en daar iets mee kan regelen??
                    Mvg,

DJordy

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 649

Originally posted by DJordy
                      Als vereniging mag je toch btw aftrekken?(verbeten mij eventueel) dan kom je 75 euro te kort daar komt dan nog eventueel het ophangen bij maar als je bij een bedrijf langs gaat in de buurt en daar iets mee kan regelen??

Zo eenvoudig zit het (verenigings)leven nu ook weer niet in elkaar.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Nee, dat mag een vereniging niet.
                        Even reageren op onderwerpen waar je wel iets vanaf weet?
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

Hangt van de vereniging af en de afspraken die ze met de belastingdienst hebben. Veel verenigingen zijn vrijgesteld van BTW, hoeven die dus niet af te dragen maar kunnen die ook niet terugvorderen.
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Ik heb een keer aan een vereninging geleverd zonder BTW maar werd er over aangesproken door met de BD.

Als bedrijf moet je gewoon op over het ontvangen bedrag BTW betalen ook als je aan een vereniging levert.

Als vereniging betaal je gewoon BTW alleen kun je het niet aftrekbaar maken.

Het verhaal van een vereniging die geen BTW betaald of retour krijgt bestaat niet zodat jij als bedrijf een faktuur moet uitdraaien ZONDER btw voor betreffende vereniging.

de particulier betaalt bij de supermarkt en andere winkels ook BTW en die kunnen ze ook niet terug vorderen.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...