Beste set-up m.b.t. Personal mixer en IEM

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • testingjoris
    • Apr 2011
    • 12

Originally posted by showband
    met kleine mixers is er eigenlijk maar een keuze en dat is mackie.
    tweedehands of nieuw.

Het prijsverschil is bijna niets en de bouwkwaliteit + het geluid is echt klassen beter dan de concurrentie.
    Je praat over 100 euro uitgave...

Keyboard submixers, kleine (oefenruimte)zangset, submixer voor PC, in-ear driver enz. Doe mackie.

Behringer / phonic enz scheelt heel weinig geld en is echt klassen slechter. En tweedehands niets waard. Dus je verliest er meer op dan bij mackie.
    Als ik ga kijken naar Mackie kom ik eigenlijk alleen maar op minimaal de Mackie Profx8 (beetje groot voor slechts 1 mic, 1 main mix signaal en misschien een ambient mic). Kleinere dan deze hebben geen ingebouwde effecten unit... (zijn er eigenlijk ook kleine mixers met directe mic splitters ingebouwd?)

Is het eigenlijk wel een must om fx toe te voegen aan het droge mic signaal (vocals) naar je in ears? Want als dit eigenlijk niet echt nodig is dan is toch de Rolls pm 351 de beste keus lijkt me...

Excuses voor al de vragen, maar daarvoor ben ik natuurlijk ook een "in ear" leek.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

die pro fx 8 lijkt me ideaal in jou situatie,

een galmpje ga je wel fijn vinden, en die wil je niet vanaf de zaal aangestuurd hebben (extra lijnen)
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• testingjoris
        • Apr 2011
        • 12

Nog een vraagje...
        Op die Fischer amps beltpack zitten 2 xlr input kanalen, input 1 Links en input 2 Rechts. Als ik slechts 1 xlr kabel aansluit (vanuit bijvoorbeeld de Rolls pm 351) op bijvoorbeeld de linkse input 1, krijg ik dan nog wel (mono) geluid over allebei de oortjes of heeft dan slechts 1 oortje input?

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Ik heb geen idee, maar als dat al zo zou zijn, hang je er toch een splitje voor?!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

er zit een mono schakelaar op de fisher.

bij mackie bedoel ik voor dit soort gebruik bv de MACKIE 402 VLZ3. Bij toetsenist of drummer werkt dit ook goed. En geeft bij een toetsenist de mogelijkheid een algemene mix zelf met je toetsensetup in te mixen.
            Last edited by showband; 13-04-11, 07:37.
            lekker belangrijk!

Comment

• testingjoris
              • Apr 2011
              • 12

Oké bedankt wederom.

What about deze setup:

- Millenium sp3 splitter (1 mic signaal naar main mixer en 1 signaal naar eigen mixer)
              - Mackie 402 vlz3
              - Fischer Amps beltpack (i.v.m. hand on volume en limiter functie)

Is dit een gedegen setup? Weet iemand of die splitters kwalitatief goed zijn, want ik wil de geluidsman niet met een crappie mic signaal opzadelen.

Comment

• Junior
                • Jan 2010
                • 114

Waarom perse een actieve split? Excuses als dit al is gezegd maar ik er overheen heb gelezen.

In eerste instantie zou ik gewoon een koude split doen , dus 1xlr female naar 2x xlr male gewoon in een verloopje.

En anders de Radial JS-2

Comment

• testingjoris
                  • Apr 2011
                  • 12

Nogmaals ik richt me op jullie kennis omdat ik er zelf amper verstand van heb.

Ik ging ervan uit dat ik, als ik een eigen mixertje wil gebruiken om mijn inears te voeden met enerzijds mijn directe mic signaal en anderszijds een totaal mix signaal vanuit de main mixer, een splitter nodig heb om mijn mic signaal ongehinderd te kunnen splitten naar twee signalen. Een voor de main mixer en één voor mijn eigen mixer.

Kan dat ook met een normale verloopkabel? Heb je dan geen signaalverlies ofzo?

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

typ in de zoekfunctie eens de magische woorden:

microfoon splitten
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• testingjoris
                      • Apr 2011
                      • 12

Ik heb de magische woorden ingetypt en inderdaad mijn antwoord gevonden, bedankt!

Maar....

Ik las ook dat meerdere malen splitten van het microfoon signaal niet aan te raden is. Hoe zit dat dan als ik mijn microfoon signaal split (met standaard xlr split kabel) naar mijn eigen mixer en bijvoorbeeld een stageblok (splitter?) die vervolgens weer een signaal stuurt naar de stage monitormixer en de foh?
                      Dan wordt het signaal dus ook meerdere malen gesplit... toch?
                      Is dat goed? slecht?

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Ik neem aan dat als er een monitor mixer is, je geen gebruik maakt van je prive onstage mixertje?! Dat is dan typisch een klus voor de monitorman.

dus blijft het bij een enkele split.
                        Groeten John

Comment

• testingjoris
                          • Apr 2011
                          • 12

Dat zal afhangen van de situatie...
                          Het lijkt me wel relaxed om, ten alle tijden, die more me functie tot mijn beschikking te hebben...ook al is er een monitormixer aanwezig. Maar terzijde of het gebruikt wordt of niet...is het mogelijk?

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Originally posted by testingjoris
                            ....Ik las ook dat meerdere malen splitten van het microfoon signaal niet aan te raden is.
                            Je las en schreef het zelf al.

Ik weet niet hoe het zit als de monitormix met trafootjes 'aftakt', wellicht dat anderen daar een nuttig antwoord op kunnen geven?

Je kunt anders altijd vanaf de monitortafel een lijntje met 'me' naar je toe laten komen, heb je toch wat je wilt.

dus microfoon> stageblok>split> 1 FOH, 2 MON> aux..> privemixer
                            Groeten John

Comment

• BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

3x splitten kan wel, maar het is netter om er dan een trafotje tussen te hangen. Ook voor eventuele aardproblemen.

Comment

• testingjoris
                                • Apr 2011
                                • 12

Ben er nog steeds niet helemaal over uit wat voor mij nu de beste set up is (Helemaal nu ik zag dat volgens Thomann website die Fischer amps beltpacks geen limiter hebben...(wat betekent 2 x 40 mW Ausgangsleistung mit Limiter dan???).

Simpelweg: Ik ben zanger in rockband. Op dit moment speel ik met floormonitoren en gehoorbescherming (otoplastieken) om mijn gehoorschade binnen de perken te houden. Ik wil echter iets anders, want zingen met die dingen in schiet niet op...
                                Wat zijn mijn opties? Alleen in-ear? Wat is de perfecte set-up (en welke betaalbare artikelen), gezien kleine podia, geen eigen monitorman/mix, kwaliteit samenwerkende geluidstechnici onbekend, behoefte aan "more me" knop en hands on volume, maar bovenal...veiligheid voor de oortjes...

Ik weet dat deze vraag al deels gesteld is, maar eigenlijk is nu de vraag wat zouden jullie (als ervaringsdeskundigen) aanbevelen?

ps. iem hoeft in mijn geval (nog) niet draadloos.

Comment

Working...