3 ohm speakers op een 4 ohm versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The creative explorer
    • Mar 2011
    • 1

3 ohm speakers op een 4 ohm versterker

Het idee;

Het aanschaffen van een JVC-A10R home cinema systeem en het aanschaffen van een DAV-S888 Home cinema systeem, hier ontbreekt echter de subwoofer.
    Nu wil ik de speakers van de DAV gebruiken op de A10, maar kan dit?

Voordat ik een 'roast' krijg, iets meer over de situatie. Ik zit onvrijwillig in de bijstand en wil toch genieten van een fatsoenlijk stukje geluid. Nu heb ik er vrijwel geen budget voor, dus moet ik creatief zijn en me beperken tot oudere setjes. Tuurlijk wil ik een Onkyo, Denon of een Mission in huis, maar dat zit er even niet in.
    De A10 zal me 60 euro kosten, en ik weet dat deze set een aardig stukje geluid produceert. De Sony gaat me 25 euro kosten, waarvan de speakers beter klinken en er een flink stuk mooier uitzien.

Het probleem ligt echter bij de verschillende impedanties, de JVC geeft 4ohm, de Sony neemt 3. In het duurdere segment van losse versterkers is dit wel op te vangen, maar omdat we het over relatief simpele apparatuur hebben is de vraag voor mij als leek wat moeilijker.

Wat zijn jullie gedachtes?

Even wat specs:
    Versterker zit ingebouwd in de woofer van de JVC
    5x20 watt rms, 4 ohm, 1khz, 0,7%thd
    5x30 watt rms, 4 ohm, 1khz 10% THD
    1x100 watt rms, 4 ohm, 1 khz, 0,7 THD
    1x140 watt rms, 4 ohm, 1khz, 10% THD

De speakers behoren bij de Dav-S888 en hebben een impedantie van 3 ohm, meer gegevens kan ik er niet van vinden, beetje karig.
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by The creative explorer
    Wat zijn jullie gedachtes?
    Ik denk een verwijzing naar een hifi forum.
    Dit forum is voor pro-audio en niet hifi/huis-tuin-keuken audio, succes.

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Thanks VASCO.
      SLOTJE
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...