Goede pa sub? Budget niet van belang!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by ramontijger13
    wat is nou een goeie pa woofer geen budget maar een echte goeie kast om veel mensen mee aan te kunnen niet al te duur weet iemand er wat ?
    En dit was de vraag. We wisten het al...

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Misschien een 10tal behringers?

Comment

• ramontijger13
        • Dec 2010
        • 43

wat moet dat voorstellen

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

wat is nou een goeie pa woofer geen budget maar een echte goeie kast om veel mensen mee aan te kunnen niet al te duur weet iemand er wat ?
          ik heb behringers gevonden ik kan kiezen uit de oude versie B1800X 18 inch sub 2 x en de nieuwe B1800X PRO 18 inch 2 x dus mijn vraag is wat is de beste keuze is die nieuwe nou echt heel veel beter of maakt het niet uit
          Dit heet nu een contradictie in terminus, beste tijger.

Je vraagt om iets goeds en je krijgt dan van een aantal zeer professionele
          geluidstechnici o.a. Adamson en Vision Acoustics als advies.
          Dit zijn 2 topmerken en ik dacht eigenlijk ook dat je daar naar vroeg?

Ik wilde je overigens net Sivian aanraden, ook een topmerk.

Nu kom je dan zelf met een paar speakers op de proppen, waar de
          professionele techneut de merknaam niet eens van wil uitspreken.

En nu vraag jij je af waar de schoen wringt?

Mocht je eens in de gelegenheid zijn om jouw sub naast een
          geadviseerde sub te testen en te beluisteren,...........
          oww da's ook een topic: 'gebruik je oren'

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• ramontijger13
            • Dec 2010
            • 43

ja ik heb overal naar gekeken en dit leek me leuk en goed koop is dat nou zo erg dat ik dat vraag?

Comment

• RenéE
              • Oct 2006
              • 291

Nee, helemaal niet erg dat je daar naar vraagt....

Maar wel een beetje raar dat je die vraag niet meteen stelt. Wat jij doet is hetzelfde als vragen naar een auto die zo hard mogelijk kan en er zo mooi mogelijk uit ziet en dat de prijs er niet toe doet. En vervolgens heb je een Fiat Panda op Marktplaats gezien en kom je vragen of dat een leuke auto is. Als je van tevoren had nagedacht over je budget dan hadden de mensen die ervaring hebben met Fiat Panda's en dergelijke kunnen reageren in plaats van de mensen die ervaring hebben met Ferrari's etc. die nu eigenlijk voor niks hebben gereageerd.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by RenéE
                Nee, helemaal niet erg dat je daar naar vraagt....

Maar wel een beetje raar dat je die vraag niet meteen stelt. Wat jij doet is hetzelfde als vragen naar een auto die zo hard mogelijk kan en er zo mooi mogelijk uit ziet en dat de prijs er niet toe doet. En vervolgens heb je een Fiat Panda op Marktplaats gezien en kom je vragen of dat een leuke auto is. Als je van tevoren had nagedacht over je budget dan hadden de mensen die ervaring hebben met Fiat Panda's en dergelijke kunnen reageren in plaats van de mensen die ervaring hebben met Ferrari's etc. die nu eigenlijk voor niks hebben gereageerd.

Chapeau
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

even ter aanvulling; wat misschien in jouw ogen (die van ramontijger13) goede, toffe, megavette subs zijn, zijn voor de doorsnee techneut echt de grootste rampbakken. wil je voor geen geld een setje subs die je goed kan gebruiken voor een feestje in je schuur; snel kopen. wil je "echte" subs die hun waarde behouden, ook echt goed klinken in plaats van goed klinken op papier, degelijk gebouwd zijn en ga zo maar door; koop ze dan zeker niet.

wil je best of both worlds; overweeg eens tweedehands.. een setje goede JBL/SA/Community/EV subs die en degelijk gebouwd zijn, en goed klinken hoeven vaak, als je niet te beroerd bent de verfkwast ter hand te nemen, niet meer te kosten dan de door jouw genoemde budgetmerken.
                  maar denk ook in stappen; kunnen die behringer kasten jou genoeg opleveren om binnen 3 jaar betere subs te kopen, dan zijn ze het geld ook waard.

maar afsluitend; als je het idee hebt om voor 200 euro een goede sub te kopen.. helaas.. trek er het 4 of 5 dubbele voor uit en je bent realistischer bezig.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

ja ik heb overal naar gekeken en dit leek me leuk en goed koop is dat nou zo erg dat ik dat vraag?
                    Neen, maar wel een signaal dat jij niet moet kopen maar een PA bedsrijf inhuren.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik zeg dat je voor 200 euro niet eens een set Behringer en of DAP subs kan kopen ( IIG niet nieuw )

Voorbeeld is dat een JB VIBE15S al op 289,00 in BTW kost per stuk.
                      ( kopie van een Mackie ) en op zich niet verkeerd klinkt voor zijn geld.

Een DAP MCB15 kost 119,00 in BTW per stuk wat naar mijn mening minder klinkt dan de VBEsub.

Kortom door zelfbouwen red je het ook niet.

Ik denk dat je gewoon wat verder kunt sparen zodat je gelijk een betere op lang termijn durende sub kan kopen en niet je kleine beetje geld watje nu hebt een aankoop te doen waar je niets aan hebt. Op deze manier gooi je geld in een bodemloze put.
                      Kortom : DOORSPAREN
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Goede pa sub? Budget niet van belang!

voor bijna alle muziek soorten
                        buiten feesten zaal feesten
                        ik begon al te denken dat je een 700HP ging halen....

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Nou, een Martin MLX is dan ook wel een mooie Die gaan namelijk nog weer net een paar Dbtjes harder...

Maar wat is nou precies je budget? Dan kunnen we je verder helpen.

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• ramontijger13
                            • Dec 2010
                            • 43

300? ongeveer wil er graag 2

Comment

• koen g
                              • Oct 2009
                              • 52

als je goed zoekt heb je tweedehands voor dit budget 2x dap x15B,, hele nette subjes voor dit geld!

Comment

• ramontijger13
                                • Dec 2010
                                • 43

en die zijn beter en gaan harder dan die 2 behringers?

Comment

Working...