Wieltjes op amp rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Wieltjes op amp rack

Waar moeten de wieltjes volgens jullie?

Onderkant
    Deksel aan de Bovenkant
    Deksel aan de Onderkant

het is een rackje van 6 HE met daarin:

Palladium 1200
    Rack-la
    Blindplaatje
    Connectorpaneeltje
    BACK ON TRACK DJ
  • DJordy
    • Nov 2009
    • 112

ik denk dat de onderkant het makkelijkste is want, dan staat je amp rack nooit op de grond( ivm bier enz).
    Mvg,

DJordy

Comment

• Richnies2000
      • May 2008
      • 204

lijkt mij zeker op de onderkant indien je hem op de voor of achterkant zet vliegt alles wat je in je lade verstopt heen en weer en niet alles kan daar goed tegen!

grt

Comment

• Back on Track
        • Jun 2009
        • 227

jah in die rackla ligt 1 powercon en 2 speakons dus dat maakt niet uit...

ons leek de wieltjes op de achterkant handig ivm ruimte besparing en je kan zo de versterker toch aanzwengelen in een soort van Compacte modus en je kan hem ook nog gewoon plat leggen.
        BACK ON TRACK DJ

Comment

• Leeghem
          • Jan 2007
          • 20

wieltjes op de onderkant is handiger zodat je eventueel nog enkele kisten er op kunt leggen als je aan het lossen of laden zodat je niet alles moet dragen

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Leeghem
            wieltjes op de onderkant is handiger zodat je eventueel nog enkele kisten er op kunt leggen als je aan het lossen of laden zodat je niet alles moet dragen
            Waarom zou dat niet kunnen als de wielen op een van de deksels zitten?
            Zou de wielen nooit op de achterste deksel doen, dan eerder op de voorste deksel, dat kan best handig zijn wanneer je iets aan de bekabeling wilt veranderen. Zelf heb ik ze bij al mijn ampracks (12HE) aan de onderkant waarbij de twee aan de voorzijde geremd zijn, dat is weer heel makkelijk op een scheef podium.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Bij een rack van 6HE zou ik TE ALLEN TIJDE de wielen aan de onderkant houden. Dit omdat de kist anders topzwaar wordt, en bij het minste of geringste obstakel omkiept.
              Pas vanaf 10HE (de kist is dan min of meer vierkant) kun je overwegen om de wielen op de voor- of achterdeksel te schroeven.

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Leeghem
                • Jan 2007
                • 20

omdat de onderkant groter is dan van 6HE wat de stabiliteit toch wel beter maakt

Comment

• Michielbla
                  • Jul 2008
                  • 38

Ik vind op de onderkant het makkelijkst. Hoef je niets te tippen (tenzij het in de wagen te leeg is maar dat is dan ook niet zo'n probleem). Wielen met rem lijken mij altijd een aanrader. Ook voor als het podium recht is maar ook op de laadklep etc etc etc. Voorzijde is dan inderdaad het makkelijkst.

Michiel

Comment

• Back on Track
                    • Jun 2009
                    • 227

met rem

Met rem zoiezo!

de meningen zijn hier dus over verdeeld

had eigenlijk verwacht dat iedereen de onderkant ging schreeuwen, maar toch zijn er dus nog andere manieren...

nu blijf ik dus twijfelen :P
                    BACK ON TRACK DJ

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Voordeel van wielen aan de onderkant is weer dat, wanneer het rack eenmaal staat, je het makkelijk om kunt draaien om bij de achterkant te kunnen als je iets in de aansluitingen wilt veranderen.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Haal voor een tientje een meubeltransporter bij Gamma, zet je rack er op en kijk hoe dat werkt.
                        Kun je alles even uitproberen.

Nadat je besluit genomen hebt sloop je die stomme wieltjes van die dolly af en zet je er een paar 100mm wielen onder die je voor 5,- van Marktplaats (of PA markt) haalt. Heb je meteen een gruwelijke handige dolly extra

Ligt bij mij standaard in de bus
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

De topic titel doet vermoeden dat je ze aan de bovenkant wilt monteren. Dat lijkt me sowieso niet de handigste optie

OT: Aan de onderkant. Ik heb er werkelijk nooit last van als een kistje op wielen staat, profijt des te vaker.
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Originally posted by renevanh
                            Haal voor een tientje een meubeltransporter bij Gamma, zet je rack er op en kijk hoe dat werkt.
                            Kun je alles even uitproberen.

Nadat je besluit genomen hebt sloop je die stomme wieltjes van die dolly af en zet je er een paar 100mm wielen onder die je voor 5,- van Marktplaats (of PA markt) haalt. Heb je meteen een gruwelijke handige dolly extra

Ligt bij mij standaard in de bus
                            Waarom dat 'hondje' niet als permanente oplossing?
                            Zo heel zwaar is dat kistje ook weer niet...

Anders mijn voorkeur wielen op de bodem, indien toch op een deksel dan achterkant, omdat de apparatuur dan hangt op de profiellijsten, wat naar mijn idee 'stabieler' is dan wanneer ze op hun kop in het profiel hangen.

2 wielen remmen, je HOEFT de rem niet te gebruiken, maar als ze er niet op zitten KUN je ze niet gebruiken .
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Whitefarmer
                              Anders mijn voorkeur wielen op de bodem, indien toch op een deksel dan achterkant, omdat de apparatuur dan hangt op de profiellijsten, wat naar mijn idee 'stabieler' is dan wanneer ze op hun kop in het profiel hangen.
                              Wanneer je de voorste deksel van schuim voorziet wat tegen de frontjes aankomt heb je daar geen last van.
                              En een hondje van de Gamma als permanente oplossing is geen goed idee, die wieltjes zijn niet echt van goede kwaliteit.

Comment

Working...