aansluiten mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvz
    • Jan 2011
    • 4

aansluiten mengpaneel

hallo iedereen,

ik zit met 2 vragen en hopelijk ben ik daarmee hier op het goede forum. met een stel vrienden bouwen wij een carnavalswagen , natuurlijk hoort daar een muziek setje bij. Zoveel mogelijk voor zo min mogelijk natuurlijk . maar daar gaat het nu niet om.

vorig jaar draaiden wij met
    - mp3 speler
    - Jbsystems premium mengpaneel
    - 2 simpele 2x 90watt versterkers
    - kapotte/krakende boxen (merk doet er niet echt toe)

dit vinden wij natuurlijk te weinig. ook al was het gratis. nu willen we met de groep de DAP Palladium P-2000 aanschaffen.
    maar we hebben nog steeds hetzelfde mengpaneel. nu heb ik gekeken en zag ik dat achterop die versterker geen tulp aansluitingen zitten. terwijl deze wel (alleen maar) op het mengpaneel zitten.
    achterkant van de versterker:

de vraag is dus: kan ik die op een of andere manier wel aansluiten? zo ja hoe?

vraag 2, kan ik zonder problemen de kabels vanuit de versterker splitsen met kroonstenen oid? zodat ik er 4 boxen op aan kan sluiten?
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Welkom op dit forum,

Antwoord 1: koop een verloopkabeltje van tulp naar XLR male

Antwoord 2: Niet gaan rotzooien met kroonsteentjes. Dat zorgt gegarandeerd voor kortsluiting. Vanuit de versterker ga je speakon links/rechts uit naar de eerste twee luidsprekers. Vandaar ga je via de output van de luidsprekers weer naar de volgende twee toe.

Voila ! Succes.
    Life is what you make it

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

Welkom op het forum,

Heel simpel verloopje van Tulp naar XLR zoals deze is voldoende.

JB Systems 2 x RCA - 2 x XLR 3P Male, 1,5m

Succes!
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• jvz
        • Jan 2011
        • 4

ha rieske, bedankt voor de snelle reactie (& hitvision)

mooi dat er gewoon verloopkabeltjes voor zijn.

oke kroonsteentjes wordt hem dus niet.
        is er wel mogelijkheid om hier 4 boxen op aan te sluiten?
        Last edited by jvz; 24-01-11, 23:19.

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

Yep, even goed lezen wat mijn voorgangers al gepost hebben: ge kan met speakon gewoon de ene box naar de andere doorlussen. een speakon links en een speakon rechts en dan aan beide kanten je boxen even doorlussen. Niet klommelen met kroonsteentjes, en ook niet met blote kabels

Comment

• swblom
            • Oct 2008
            • 38

Maar dan toch wel de minimale impedantie van de versterker in het achterhoofd houden. Dus het doet er wel degelijk toe welke luidsprekers je aan wil sluiten.

Comment

• jvz
              • Jan 2011
              • 4

oke, ik snap niet helemaal wat jullie met speakon en met minimale impedantie bedoelen. misschien dat iemand het simpel (op mijn niveau) uit kan leggen?
              anders zoek ik het vanavond even op

donderdag gaan we boxen van schijnbaar 1200watt rms ophalen. volgens mij ook gewoon fullrange. kijken of er dan genoeg muziek uitkomt

oke ik heb beetje gezocht en de minimale impedantie betekent iets in de richting van de weerstand oftewel ik moet gewoon op hoeveel ohm letten bedoel je swblom?

speakon is gewoon type connector. die had ik al op de oude installatie dus dat is geen probleem bedankt iedereen
              Last edited by jvz; 25-01-11, 14:56.

Comment

• pjadskop productions
                • Nov 2008
                • 128

heel erg simpel:

als je box 2 woofers heeft is de kans groot dat hij 4 ohm is, als hij maar 1 heeft wss 8 omh. (klopt niet altijd, maar dikwijls wel)

de paladium geeft 1025 op 4 ohm dus kan je gerust 1 box van 800w op 4 Ohm per kant zetten, of 2 boxen van min 400-500w op 8 ohm per kant
                er wordt niets gezegd over 2ohm, dus wss is de versterker daar niet voor geschikt, dus blijft het bij de bovenstaande combinaties.

Met je boxen van 1200W moet je zeker opletten dat je de versterker niet gaat oversturen, meestal voorzien de 1.5 keer het vermogen voor de versterker zodat deze nog wat overschot heeft (en niet zal gaan clippen)
                Last edited by pjadskop productions; 25-01-11, 17:10.
                Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• jvz
                  • Jan 2011
                  • 4

iedereen bedankt voor de reacties zover

nu gaan we vanavond de boxen ophalen en die zijn 1200 watt max en 600 rms. dus geen 1200watt rms nu krijgen we er ook nog een versterker (DAP A-700) bij en een equaliser.

dus we hebben nu:
                  A-700 versterker 2x250w aan 4Ohm / 2x200w aan 8 Ohm
                  nog een versterker. 8 Ohm (RMS): 2x 100 W

2x DAP boxen van 600watt rms (wel met 2 woofers dus waarschijnlijk 4 ohm (aldus pjadskop) , maar ik kan er niks aan type oid op vinden).
                  2x EHQ power boxen 350w rms 8 ohm
                  2x sti audio boxen (type disco 150) 150w rms
                  kan hier niet de weerstand van vinden.

maar hoe kan ik dit spul nou het beste aansluiten?
                  als ik die p2000 niet aanschaf. (kan nog gebeuren, mits het geluid ons niet aanstaat en geld teveel hebben)

Comment

Working...