Starten met DJ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rens
    • Jan 2011
    • 1

Starten met DJ

Hallo,

Ik ben van plan te gaan starten met een DJ set. Ik zit te denken aan een goede versterker van skytec, mengpaneeltje, dubbele cd-speler en twee speakers.

Heeft iemand nog tips wat ik nog meer aan kan schaffen ?

gr. rens
    Last edited by moderator; 15-01-11, 16:40. Reason: zie spelregels
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

goede versterker van skytec
    euhh op dit forum praten wij over professionele materialen helaas valt Skytec niet in deze groep en noemen wij dit dus een Slechte Versterker van Skytec

maar buiten dat....

Dit forum is van J&H Licht en Geluid - verhuur en verkoop van licht, geluid, beeld, truss en podium techniek.

het lijkt me dan ook niet zo aardig om hier over een andere winkel te beginnen...

verder als je goed hebt gekeken is er onder het kopje Drive in.. een thread met de naam Info voor de beginnende Drive in, hier zul je alles vinden wat je nodig hebt

dan kan deze mooi op slot
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

om te beginnen:
      goed en skytec gaat niet in 1 zin
      Ik ben ook ooit die richting uitgegaan, en dat is op de periode geweest die me het meeste heeft gekost (aan stukken vooral, en dan soms als je het nodig hebt op een feestje kan je gaan bijhuren).
      Dan:
      -enige richtlijn van budget?
      -welk gebruik?
      -mengpaneel ook voor een eventuele uitbreiding of 2 kanaals?

cd-speler
      Bespaar niet te veel op je cd-speler, er gaan er vb een heel aantal rond van xxl, en daar zit een vertraging van ergens tussen 0.5 en 3 seconden tussen play drukken en effectief beginnen spelen, en dat is zeer vervelend.

versterking
      persoonlijk ben ik voor een kleine start set geweldig fan vd de jb-systems vx-400 met 2 of 4 tsx12 boxen bij, goedkoop, en heb er nog niet veel stukken aan gehad (we hebben er zo 4 op de chiro, en daar lopen vooral mensen rond die daar niks van weten, en de set misbruiken).
      de versterker geef ik soms nog mee voor monitors, en is meestal de enige versterker die zonder limiters en andere beveiliging is aangesloten, nog nooit iets aan gehad.

mengpaneel: daar zitten zo veel verschillen tussen: niet aan te beginnen zonder extra info.

en als laatste:

er zijn al een +-150 tal posts (ruwe schating) van mensen die exact dezelfde vraag hebben gesteld.
      De zoekfunctie staat als 6de woord in de donkergekleurde balk bovenaan dit forum, dan kun je alle posts van diegenen voor jou ook eens lezen, daar staat ook wat informatie in

edit: ik zie dat BoT me voor was
      Last edited by moderator; 15-01-11, 16:42. Reason: ps verwijderd
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

persoonlijk ben ik voor een kleine start set geweldig fan vd de jb-systems vx-400 met 2 of 4 tsx12 boxen bij
        TSX12 klinkt wel niet slecht maar heeft een laag rendement. Een Vibe 15 is voor discogebruik beter en gaat een pak luider op diezelfde versterker.
        Bespaar niet op speakers en versterkers: als je van de eerste keer de goeie set koopt, heb je jaren lang geen kosten meer!
        Wat rendement is? Zoek maar eens op via de zoekfunctie, is al genoeg over gezegd.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Tom06
          • Aug 2009
          • 161

De vibe 15 is zeker leuk spul om mee te beginnen! Het enige nadeel is dat ze erg zwaar zijn. Maargoed, het geluid is het zeker waard.
          Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

ik zit als dj in het professionele circuit onder een andere naam, en daar draaien we met pioneer cdj 1000mk3 of de nieuwe cdj2000,
            en kwa mixers ook de pioneer djm 800/2000 of kom af en toe nog steeds een dateq of een ecler tegen

maar misschien is het een optie dat je je aanmeld op een dj forum
            Last edited by Tummy; 17-01-11, 04:57.
            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

@Tummy
              Lijkt me beetje nutteloze reactie als je ziet in welke budget-range de TS iets wil gaan aanschaffen.

Leuke dubbele CD-speler van Numark of Denon hoeft niet duur te zijn, maar is wel kwaliteit en gaat zeker een tijd mee. Mixer kan je best op bezuinigen, de voordelige DJ-mixers van JB-systems of andere 'budget'-merken zijn voor beginners prima te gebruiken.

Luidsprekers zou ik eens op de tweedehands markt kijken voor een setje RCF (actief) of Mackie o.i.d. Denk dat je dan totaal voor 1000euro klaar bent en een best redelijk setje hebt.

Comment

• Thomas80
                • Jan 2011
                • 11

Originally posted by stainz
                @Tummy
                Luidsprekers zou ik eens op de tweedehands markt kijken voor een setje RCF (actief) of Mackie o.i.d. Denk dat je dan totaal voor 1000euro klaar bent en een best redelijk setje hebt.
                Als je begint zou ik er vooral niet tevéél aan uitgeven. Ik ben zelf begonnen met twee goedkope snaaraangedreven draaitafeltjes van JB Systems, een verrot mengpaneel en drie oude platen van 2 Unlimited. Zo zou ik het ook als je met cd-spelers wilt beginnen. Kijk eens rond op marktplaats voor een simpel dj-setje en ga daar een paar maandjes mee pielen. Dat hoeft echt geen 1000 euro te kosten, niet eens de helft. Simpel beginnen, kijken of je draaien écht leuk vindt en dan pas naar goede en duurdere apparatuur kijken. Da's in ieder geval mijn advies, het heeft geen zin dure spullen aan te schaffen die over drie maanden misschien ergens ongebruikt in een hoek staan.

Comment

• Mark Vriens
                  • Oct 2009
                  • 139

Maar de TS zegt niets over feestjes oid. Anders kun je ook 2 simpele monitoren kopen, dan ben je voor een paar duiten klaar met je 'geluidsset'. Dan kun je tenminste thuis draaien. Dan alleen nog je DJ set...
                  CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

De vraag is even of je serieus feesten wil gaan draaien of gewoon wat wil experimenteren op de woon/slaapkamer.

Als je met feesten aan de slag wil, dan kun je altijd nog erover denken om gewoon voor de eerste paar feesten een setje te huren, en als je er genoeg aan over houdt pas nieuwe apparatuur bij te kopen. Geluidsinstallaties en een basis lichtsetje zijn niet idioot veel geld als je ze huurt.

Voordeel is dat je meer geld over hebt om je 'basis' (twee CD-spelers of draaitafels en een mengpaneel) goed voor elkaar te hebben en gewoon bij iemand anders op het geluid aan te sluiten.

Voordeel 2 is ook dat je dat basissetje ook prima op je slaapkamer kan parkeren en voor de lol kan draaien, oefenen en een setje opnemen zonder dat je iemand tot last bent.

Voor een basis-DJ setje zou ik vooral eens kijken naar de DDM4000 van Behringer met twee Super OEM draaitafels (zoals de Reloop RP6000MK5 of Synq XTRM-1), dan heb je een prima set waar je aardig mee vooruit kan voor ongeveer 700 euro. CD-spelers heb je in die prijsklasse (~200 euro per stuk voor tabletop, 300-400euro voor dubbel 19") ook, kijk bijvoorbeeld naar de modellen van Stanton of instappers van Denon.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...