Lite 8 en showbar 4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xxronald70xx
    • Jan 2011
    • 8

Lite 8 en showbar 4

Hallo
    Ik heb een lite 8 en een showbar 4 gekocht tweedehands maar er zaten geen gebruiksaanwijzingen bij
    Dit is voor mij helemaal nieuw.
    Kan wel aardig wat muziek aan elkaar rommelen hahaha maar van licht heb ik geen kaas gegeten.
    Wie kan mij daar in onderwijzen?
    Groet van een beginnend liefhebber
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

De site van Highlite doet wakko, maar voor de Showbar staat hier wel een redelijke uitleg van de basisfuncties en voor de Lite 8 heb ik hier de manual voor je gevonden.

(Ik ben zo goed met Google... )
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Xxronald70xx
      • Jan 2011
      • 8

Bedankt alleen de gebruiksaanwijzing is voor de pro versie en die heb ik gelukkig niet(is al ingewikkeld genoeg).

Nu heb ik 4 lampen op en 8 kanaals mengpaneel.
      Er zit maar 1 drie weg dmx uitgangen op de bar ook Nog een doorlus uitgang.
      Wat zijn mijn mogelijkheden om mijn licht uit tebreiden in de toekomst?

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

DMX lus je altijd door. Tenslotte zorgt de adressering (het DMX adres van je fixture) voor een uniek kenmerk wat softwarematig gebruikt wordt om de fixtures apart aan te sturen.

Wat sowieso kan, is een 2de Showbar erbij hangen en elke lamp dan apart aansturen. Geef je kanalen eenzelfde adres, dan werken ze op hetzelfde kanaal. Je kan met je 8 kanalen dus makkelijk 512 parren aansturen (een DMX universe heeft 512 unieke adressen), maar wel maar op 8 DMX adressen
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Originally posted by Xxronald70xx
          Er zit maar 1 drie weg dmx uitgangen op de bar ook Nog een doorlus uitgang.
          Ik denk dat je nog niet weet dat DMX een serieel protocol is. Dit wil zeggen dat er over een kabel achtereenvolgens data wordt verstuurd voor diverse dimmers of lampen. Je moet dus niet denken op de manier zoals je dat met microfoons doet: een microfoon meer neerzetten is een kabel meer neerleggen naar de mixer. Op een DMX-lijn kan je tot 512 lampen aansturen. Of je tafeltje dit ook ondersteunt is dan natuurlijk de vraag.

groeten,

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Xxronald70xx
            • Jan 2011
            • 8

Alle alvast bedankt.
            Ik ga nog een hoop leren van jullie denk ik hahaha.
            Ik heb nog een vraag,
            Ik heb nu wel de gebruiksaanwijzing van de lite 8 pro maar ik heb de gewone lite 8
            Kan ik de gebruiksaanwijzing van de pro gebruiken of wie heeft de juist gebruiksaanwijzing
            Groet Ronald

Comment

Working...