Geluid korenslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Geluid korenslag

Ik ben nog nooit geluidsmatig bij een koor betrokken geweest maar als ik zo nu en dan naar korenslag luister (op tv) vallen me een aantal dingen op

- ik hoor altijd een enorme hoeveelheid galm
    - de band lijkt soms wat te overheersen
    - enkele stemmen van een koor lijken te overheersen

Ik neem aan dat hier de beste geluidsmensen aan meewerken en juist daarom verbaast mij met name die galm iedere keer weer enorm. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden...
    Last edited by SH1000; 26-12-10, 22:31.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Misschien de plaatsing van de mic's van degenen wie met av rondlopen om de boel op te nemen voor de tv?

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Als ik moet gokken. (vanuit muzikaal oogpunt) Denk ik dat veel koren uit kerken komen en dus heel erg gewend zijn aan het zingen in een lange galmbak. (wat de meeste kerken nu eenmaal zijn) Dus ik kan mij goed voorstellen dat zij dat graag als houvast of herkenning willen horen.

Dit is een gok... dus.... puur als overweging nemen!
      lekker belangrijk!

Comment

• Koen De Paepe
        • Nov 2009
        • 52

De laatste keer dat ik een koor heb moeten mixen voor op tv mocht ik zelf de microfoons niet plaatsen of kiezen.
        Van de regie moesten het 2 statieven met elk 2 kleine neumann km1.. op geplaatst zijn. Anders zag het er niet mooi uit en stoorden de microfoons te veel in beeld. De enige echt goeie manier om een koor op te nemen is naar mijn mening elk lid een aparte mic te geven maar voor de vrt was dit uit den boze.

Comment

• e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

geluid korenslag

is ook een tweetdoc over,

Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

KM 104 van Neumann waarschijnlijk !

En dat zijn toch echt goede microfoons voor dit soort werk inderdaad.
            your light !

Comment

• Koen De Paepe
              • Nov 2009
              • 52

Originally posted by tha_dj

Neen die was het zeker niet, eerder een KM120 ook zeker geen foute mic maar 4 zulke mic's voor een koor van 50 mannen en vrouwen volstonden niet.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by showband
                Als ik moet gokken. (vanuit muzikaal oogpunt) Denk ik dat veel koren uit kerken komen en dus heel erg gewend zijn aan het zingen in een lange galmbak. (wat de meeste kerken nu eenmaal zijn) Dus ik kan mij goed voorstellen dat zij dat graag als houvast of herkenning willen horen.
                Dus? Dan hoeven we daar in de huiskamer toch geen last van te hebben? Studio geluid en TV geluid is vanaf het stageblock geheel gescheiden bij practische elke TV productie.

Originally posted by tha_dj

KM104 als overhead? Zal wel KM184 geweest zijn.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

Er wordt door Dutchview (doet Korenslag) gewerkt met Neumann en Schoeps. De galm die je hoort op TV is voornamelijk een bewuste keuze, dat is ook een klein beetje de mix stijl van veel technici aldaar. Ieder zijn eigen smaak. En er werken inderdaad zeer ervaren mensen op deze klussen.

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Yep, de 184....LEEN ze zelf ook altijd van mijn collega die ze voor een thuis studio gebruikt ( zelf vindt ik ze te duur voor die 2x per jaar )
                    your light !

Comment

Working...