Hulp gevraagd bij aanschaf videocamera

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juniorfotograaf
    • Dec 2010
    • 3

Hulp gevraagd bij aanschaf videocamera

Goedemiddag,

Hierbij mijn 1ste berichtje op dit forum
    Hopelijk kunnen jullie me helpen,ik zit namelijk met een vraag over videocamera's en een echt antwoord kan ik nergens vinden.
    Ik zit te dubben over de aanschaf van deze videocamera Panasonic HDC-SD700(of een andere vergelijkbare),waar het mij omgaat is weet iemand (uit ervaring) hoe deze videocamera zich gedraagt als je er bv mee uit het raam hangt van een trein.
    Reden voor deze vraag is simpel,ben fervent stoomfanaat en ga regelmatig met stoomtrein reizen mee(niks illegaals dus ;-) )
    Hoe is het geluid bij zulk soort dingen,valt windruis weg te werken,hoe is het beeld zijn er betere videocameras die ik over het hoofd zie ?
    Kortom voor een fanaat van treinen zowel in de trein als langs de lijn,is 1 van deze cameras goed of is er een betere te vinden ?
    Reden voor al dit gevraag is ook makkelijk ik ben gevraagd om bij de stichting waar ik donateur ben namelijk video's te maken van de stoomtreinreizen die ze organiseren,de videocamera die ik nu heb (sony dcr-sr37) is qua beeld en geluid niet opgewassen tegen dat wat ik er mee deed puur voormezelf.
    Qua prijs houd het bedrag wel op bij 750 euro.
    Hopelijk kan iemand me helpen hiermee.
    Alvast bedankt voor hulp of informatie.
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1086

Hoi Junior,

Volgens mij zit je hier niet helemaal op het juiste forum. Je vraag is niet echt 'showbizz' gerelateerd. Ik denk dat je de vraag hier wel kunt stellen, maar dat er relatief weinig mensen innhoudelijk op zullen reageren. Probeer eens met google te zoeken naar een videoforum. Er zijn een hoop fora waar je waarschijnlijk een veel beter antwoord zult krijgen.

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• juniorfotograaf
      • Dec 2010
      • 3

Zou je me dan kunnen vertellen op wat voor fora dit beter thuishoort ?
      Of ik typ het verkeerd in als ik zoek of er is wat anders aan de hand,maar meer zinnige resultaten dan dit forum vind ik niet(in elk geval niet nederlandstalig)
      Alvast bedankt voor de info

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

@juniorfotograaf

Je zit hier op een forum voor professionele licht- en geluidstechniek, waarbij video en visuals een kleine bijrol spelen.

Je stelt een vraag op gebied van hobby foto/video, snap je dat die match niet zo goed is?

Wellicht een foto/video-forum opzoeken? iets van Chip o.i.d. ?

Comment

• juniorfotograaf
          • Dec 2010
          • 3

Dan nogmaals mijn simpele vraag:

Zou je me dan kunnen vertellen op wat voor fora dit beter thuishoort ?
          Of ik typ het verkeerd in als ik zoek of er is wat anders aan de hand,maar meer zinnige resultaten dan dit forum vind ik niet(in elk geval niet nederlandstalig)
          Alvast bedankt voor de info

Sorry dat ik pro's als jullie blijkbaar zijn hiermee lastig val,maar ik zoek me de pest en voor de "gewone"man kan ik geen forum vinden die me op dit gebied beter/anders kan helpen dan dit forum.
          Dus weet je linkjes voor de normale sterveling laat t dan weten,dan ga ik gaarne daarheen om het is te vragen.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Niet alleen video is een probleem blijkbaar...

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

onderwerp afgesloten, valt niet binnen de competenties van dit forum. Zie spelregels, zoals reeds voldoende door deelnemers in dit onderwerp naar voren
              gebracht.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...