Hulp bij aanschaf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeweetzelf
    • May 2009
    • 24

Hulp bij aanschaf

Hoi,

Ik verzorg drive in shows en wil mijn lichtset een beetje upgraden. Ik sta voornamelijk in zalen tot circa 200 man.

Ik heb momenteel 2 x LED 56 par. De lichtopbrengst hiervan vind ik echter te weinig. Mijn insteek is om de zalen waar ik kom zoveel mogelijk (of in ieder geval de dansvloer in zn geheel) te belichten en dat lukt bij lange na niet met deze 2 LED parren. Mijn eerste vraag is dan ook welke LED par raden jullie aan en eventueel hoeveel parren? Ik zie namelijk zo veel verschil in de parren (mm's, aantal lampjes, mw, etc.) dat ik zelf even de weg kwijt ben!

Verder ben ik op zoek naar een hele rustige laser. Ik heb er ooit één gezien die door de hele zaal in verschillende kleuren rondjes/stipjes achterlaat en dan heel rustig roteert. Naar zo een soort laser ben ik op zoek. Uiteraard moet de laser wel verschillende kunnen produceren en voldoende lichtopbrengst heeft voor de zalen waar ik in kom.

Tot slot ben ik ook op zoek naar een DMX controller waar ik zowel (led) dmx gestuurde lampen als geen dmx gestuurde mee kan aan sturen. Hoeft niet een al te ingewikkelde tafel te zijn, als ik maar het volgende er mee kan:
    [FONT=Tahoma]- een preset waarbij de lampen elkaar afwisselen (voor het overgrote deel van de avond)
    - een preset voor de wat rustigere muziek (soul)
    - een preset waarbij de lampen enkel licht geven om de zaal te verlichten[/FONT] en dus niet reageren op muziek. Bijvoorbeeld als iemand een speech wil doen, dat de zaal dan even goed belicht wordt.

Groet,
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Ik kan je wel het mooiste van het mooiste (vaak ook het duurste) voorschotelen, maar voor ik daaraan begin, is het dan niet handig om een budget vast te stellen?
    Ik zou zelf in ieder geval gaan voor een trusje met 2 fourbar's, een leuk lasertje, zoals je zelf aangaf en aan de zijkant 2 scans/MH's.

Comment

• Jeweetzelf
      • May 2009
      • 24

Hoi,

Truss heb ik al. Evenals 2 movingheads.

Voor de parren wil ik circa 250 euro uit trekken.

Voor de laser rond de 250 euro

Voor de dmx controller 150 euro

Comment

• apenzuursound
        • Nov 2009
        • 37

dan zou ik op marktplaats nog 6 parren erbij zoeken en als sturing een Behringer Eurolight LC 2412 of een sturing via de pc.
        Van lasers heb ik geen verstand.

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

zou sowieso voor een PC-sturing gaan, zeker met LED is het dan veel makkelijker om kleuren te maken.

Met 8 Led-parren kom je wel een eind denk ik, alleen adviseer ik wel diffusion filter voor je parren te zetten als je ze met de lamp op het publiek gericht zet, ziet er veel netter uit.

Comment

• rick1993
            • Nov 2007
            • 209

Qua sturing:
            Als je al over een laptop beschikt, zou ik zeker voor een PC-sturing kiezen. Als je gaat voor gratis software (bijv. Freestyler) i.c.m. een Enttec dongle ben je al voor 67 euro klaar (excl. laptop natuurlijk).

Als je niet over een laptop beschikt zou je kunnen kijken naar een scanmaster, maar bedenk wel dat je daar maar 1 chase tegelijk kunt afspelen.

Qua ledparren:
            Ik ben bang dat je dat niet gaat halen voor dat budget. Voor een dansvloer van 200 man zou ik toch zeker voor 2 x 4 ledparren kiezen. Je hebt er al 2, dan heb je er 6 bij nodig (wel dezelfde types nemen). Welke ledparren heb je?

In de shop staan al enkele ledparren voor 40 euro per stuk (240 euro totaal dus). Je zou natuurlijk ook kunnen sparen voor een compacte set met trileds, trileds hebben een veel hogere lichtopbrengst (en een hogere prijs)..

Overigens ben ik zelf niet zo'n fan van diffusion filters. Het ziet er inderdaad een stuk netter uit, maar de lichtopbrengst wordt echt veel minder.

Qua laser:
            Natuurlijk is een laser mooi, maar persoonlijk zou ik eerst investeren in goede ledparren..
            Last edited by rick1993; 07-12-10, 18:09.
            licht dat licht mij wel

Comment

Working...