licht van velleman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Achman, laat die foto toch gewoon staan, wat stoort het nu ...

____
    Rv.
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• bertuss
      • Jan 2002
      • 816

ok dus volgens de pro's hiero is een velleman die evenveel kost als een whatever bekend merk slechter. ok kan. maar ik heb nog geen argument gehoord. ok eentje, sommige onderdelen zijn al duurder dan het effect zelf. dan heb je het dus over een DUURDER effect.
      je moet wel dezelfde prijs hebben....
      een porsch is wel beter als een lada ja.

Comment

• Remco vd Werff
        • Apr 2001
        • 753

Dat bedoelde ik dus juist!! Wat ik uit je woorden kan halen, zeg je dat die MH echt niet zo slecht zal zijn, omdat hij best duur is.

DUS we vergelijken hem met een andere MH en dan geef ik aan dat die MH best slecht kan zijn, omdat de onderdelen voor een goede MH wellicht al duurder zijn dan die bepaalde lamp.

Dit is dus vergelijken van 2 dezelfde soort lampen, namelijk MH's uit verschillende prijsklassen, omdat jij "je niet kan voorstellen dat het slecht is".

Hoe Velleman verder is zou ik niet weten. Ik lichtte alleen toe waarom het merk best slecht kan zijn ondanks dat ze apparaten van een paar honderd/duizend Euro verkopen.....

Groeten, Remco
        Groeten, Remco

Comment

• _Jasper
          • Jan 2001
          • 330

Een goedkoper merk, ook nog eens van lagere kwaliteit, hoeft niet slecht te zijn!
          Ligt er maar net aan wat je er mee wilt. Wanneer je bijvoorbeeld die MH van Velleman 2x per week wilt gaan gebruiken voor dixo's (lees: intensief gebruik), zou je er voorzichtig van uit kunnen gaan dat deze MH niet helemaal goed bij je plannen past. Voor jou zou dit dan een slechte keuze zijn om deze aan te schaffen.
          Maar wanneer je daarentegen de MH als bedlampje op je nachtkastje wil zetten, als sfeerverlichting voor je slaapkamer. Kan dit een goed merk voor je zijn: relatief goedkoop, leuke functies.

Conclusie:
          Ieder merk heeft een bepaalde doelgroep, DAAR maken ze hun producten voor. Wanneer je iets van plan bent aan te schaffen van merk X, moet je kijken wat je eisen zijn van het product, wat je er mee wil, enz. Dan pas ga je kijken of het product bij je past.

Amen

Seeeee ya
          Jasper
          Seeeeeeee ya
          Jasper

Comment

• _Jasper
            • Jan 2001
            • 330

De prijs van een artikel hoeft ook niet veel te zeggen.
            Wanneer ze bijvoorbeeld een MH aanbieden voor 300 euro, dan ga jij al er direct van uit: 'het zal wel niets zijn'. Fabrikanten en winkeliers zijn ook niet gek...

Bovendien, de prijs wordt ook nog eens bepaald door de productiekosten. Deze kunnen bij een (goedkoper) merk hoger uitvallen, omdat de productie laag is. De vaste kosten van de fabrikant moeten dus over een minder grote hoeveelheid producten verdeeld worden. Dit resulteert automatisch in een hogere verkoopprijs.

Deze twee punten zeggen dus helemaal niets over de kwaliteit. Je kunt er dus vanuit gaan dat prijs en kwaliteit niet altijd in verband met elkaar zijn.

Seee ya
            Jasper
            Seeeeeeee ya
            Jasper

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

De prijs hangt ook sterk af van de naam. Zoals een aantal pro's zullen beaamen is Martin vooral duur vanwege de naam Martin, de kwaliteit van bepaalde producten is relatief gezien helemaal niet veel beter.

Het zit 'm vaak gewoon in de groep mensen die een bepaald product gebruikt. HES maakt bijvoorbeeld lampies die duur zijn, maar ook van zeer goede kwaliteit. Daarom worden ze door de profs gebruikt. Leef je eens in in de fabricant: je begint een product aan te bieden op de markt tegen een lage prijs, omdat je anders niets verkoopt. Je probeert tegen die prijs een zo goed mogelijk product aan te bieden, maar kan nooit bieden wat de profs bieden omdat men nooit zoveel geld zal uitgeven aan een onbekend merk (in ieder geval niet met veel tegelijk). Als jij het goed doet en redelijke producten maakt worden die veel verkocht. Dat betekend meer geld voor jou, dus een kans om betere producten te maken, die je dan ook duurder verkoopt (omdat de productiekosten gewoon hoger zijn). Die duurdere apparaten worden dan gekocht door mensen omdat ze nu uit ervaringen weten dat jou spullen kwalitatief ok zijn. Zo klim je langzaam hoger, en laat je je goedkope spullen uiteindelijk uit het assortiment vallen, die brengen immers veel minder op.

Om een lang verhaal kort te maken (en wat hierboven al een paar keer is gezegd): die spullen kosten een stuk minder dan professionele apparatuur, dus daar moet je gewoon minder van verwachten. En dat kunnen dan kleine verschillen zijn, die het publiek niet ziet, of grote verschillen wat de profs onderscheid van de amateurs.

Even voor de duidelijkheid: professionele apparatuur kan ik ook niet betalen, maar ik probeer wel het beste te zoeken wat ik voor m'n geld kan kopen, en dat is dan af en toe dit merk, en dan weer een ander... tja voor jezelf research doen is het beste in dit geval denk ik!

Greetz, DeejaysOnly (iCe)

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

nee klopt, ik heb ook niet de centen om bv. een moving head te kopen. dit was trouwens maar een voorbeeldje. die movinhead, was alleen maar om aan te geven dat velleman ook duurdere produkten maakt.
                maar als ik bijvoorbeeld die velleman wil kopen, omdat ik de doelgroep ben, dan is die volgens sommigen van jullie hier slecht.

men zal wel bedoelen. slecht voor mijn doelgroep. hij is dus niet slecht, omdat hij breekt na een week, of omdat hij weet ik veel wat niet doet.

hij is dus goed voor een bepaalde doelgroep.
                zijn we eruit denk ik....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Nee je hebt het nog niet helemaal door, die dingen zijn kwalitatief ook minder (ik zeg niet slecht!). En als je in de doelgroep zit die een MH wil hebben, dan raden de profs hier je aan meteen voor een wat duurdere te gaan omdat die beter van kwaliteit zijn, langer meegaan enz. enz. En daar kan ik wel mee instemmen!

Greetz, DeejaysOnly (iCe)

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

ja ik ook.
                    en aan een mh heb ik ook helemaal niks.
                    zijn tenslotte feestjes die ik draai.
                    dus analoog lukt nog best...

Comment

Working...