Nieuwe sub's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Nieuwe sub's

Hoi,

Ik ben op zoek naar een tweetal nieuwe passieve subs, ik heb al enige research gedaan en kwam voor mijn budget (max 500,-- voor 2 subs) uit op de DAP RX-18B en de Behringer B1800X Pro.
    Ik heb ook naar de X-15B en X-18B gekeken, maar dit gaat helaas mijn budget te boven
    De topjes die ik gebruik en ga gebruiken zijn een tweetal K-115'jes, aangestuurd door een P-1200.
    Ik ben tevreden over deze amp. daarom zal ik dus ook gaan voor een 2e p-1200 voor het setje basjes.
    De crossover wordt waarschijnlijk een Behringer cx2310 of 3400.
    De muziekstijl is hardstyle uiteraard en een hoop top 40, wat hierover wordt gedraaid.
    Ik ben van plan om deze zeker te gaan beluisteren, voordat ik overga tot aankoop van deze basjes (en versterker/crossover tegelijk aanschaf), maar eerst graag wat advies, dat beluisteren gebeurt hopelijk binnen een paar weken als ik hiervoor op een zaterdag tijd heb.

Mijn vraag is daarom ook wat jullie adviseren, de behringer, dap of iets anders. Ook hoeveel man ik hiermee aankan, de 2 k-115's en een 2-tal van de genoemde subs, met de aangegeven muziekstijl en een gemiddeld zaaltje (binnen dus!)

Info genoeg?

Bij voorbaat dank

Edit: wat gewicht betreft, vind ik alles best, zolang het maar onder de 45 kg blijft, anders wordt het te gek. Er komen sowiezo wieltjes onder.
    Last edited by hardstyle; 29-11-10, 20:47.
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Als je tevreden bent over de p-1200 adviseer ik om bij deze speakers wel voor een zwaardere versterker te gaan (beetje idee van met een Ferrari op een woonerf te gaan rijden > je haalt er niet uit wat er in zit) dus neem dan een p-2000 i.p.v. een p-1200.

Crossovers, ja denk niet dat je heel veel features nodig zult hebben die wel op de 3400 maar niet op de 2310 zitten, dus daar zou ik niet teveel aan uit geven.

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

50 man in een kamer van 10 x10 meter is met deze speakers wel voldoende...
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

De P-serie ga ik zeker nemen, dan zal het wel een P-1600 worden of een P-1200, de crossover zie ik nog wel als ik deze heb beluisterd.
        Maar kan je echt niet meer uit de 2 stuks k-115 en 2 basjes halen dan 50 man
        En hoe zit het met de sub, welke raden jullie aan? Dit is het grootste 'dilemma' waar ik voor sta.

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

je kan er wel meer uit halen, alleen het vermogen van je versterker is nu gelijk aan het RMS vermogen van je speakers, terwijl over het algemeen ruimer gekozen wordt bij de versterker.

Door een zwaardere versterker op je tops kan je dus meer geluid uit je set halen. En met subs erbij kom je ook wel wat verder.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by hardstyle
            De P-serie ga ik zeker nemen, dan zal het wel een P-1600 worden of een P-1200...
            P-2000 bedoel je dan neem ik aan?

De muziekstijl is hardstyle uiteraard
            Maar kan je echt niet meer uit de 2 stuks k-115 en 2 basjes halen dan 50 man
            Dus ehm... hardstyle toch ...of snap ik werkelijk niks van deze muziek?

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Ehm, ja, de P-2000 of P-1600 bedoelde ik
              En wat betreft hoeveelheid mensen wat ik aankan met dit setje bedoelde ik meer pop, wat betreft hardstyle snap ik dat wel.

Maar weer terugkomend op mijn vraag, voor welke zouden jullie gaan, de RX-18B of de B1800X Pro en ook waarom.

Edit: zit hier ook een mogelijkheid op om een tussenpaal te plaatsen? (beide subs)
              Last edited by hardstyle; 30-11-10, 20:59.

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Ik heb inmiddels info over de tussenpalen, maar hoe zit dit nou met de RX-18B en de B1800X Pro? Welke en waarom?
                (nee, ik heb geen budget voor de X-serie nogmaals)

Comment

• hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

De situatie is veranderd, bij overweging wordt het tòch de X-18B, mag slotje op, bedankt voor de ruimte

Comment

• rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

Ben je er dan ook al uit wat je gaat gebruiken om deze in beweging te krijgen?

Richard

Comment

• hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

Ja, als ik me ouders heb omgepraat (is niet zo moeilijk met een goed rapport) en het zelf betaal, uiteraard, weet ik een setje X-18B's te bemachtigen met een stageline crossover (2e hands) en een P-2000.
                      (alleen de crossover is 2e hands)
                      Ik heb de mogelijkheid dit met carnaval uit te proberen, bevalt het me, kan ik het setje kopen.

Comment

Working...