JB Systems of Behringer.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lickyshot
    • Nov 2010
    • 5

JB Systems of Behringer.

Beste leden,

Ongeveer een jaar ben ik in bezit van een JB Systems TSX15 x2 setje met een AMP van Skytech PRO-480. Deze set heeft het voor mij aardig goed gedaan, vooral voor me buren haha .

Ik ben van plan om een upgrade uitvoeren waarbij ik een nieuwe setje boxen wil halen van Behringer. Ik had zelf ik gedachten de Behringer Eurolive B215XL.
    Alleen weet ik niet of dit wel een upgrade is die veel nut heeft.
    Natuurlijk moet ik dan een andere AMP halen want de Skytech PRO-480 houd de Behringer niet bij denk ik.

Heeft iemand misschien ervaring met de Behringer Eurolive B215XL en wat zijn ervaringen zijn, zowel positief als negatief uiterraard.

Greetz,
    Roy
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

is dit nu echt serieus bedoeld?
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• G.P.Fransen
      • Nov 2001
      • 191

Heb weleens iemand horen zeggen dat mc crypt ook goed spul maakt

Maar even serieus spaar even door en kijk naar een ander merk

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Nu niet overdrijven: een B215XL is wel duidelijk een vooruitgang t.o.v. de TSX15. Ook het rendement is hoger dus je hoort zeker het verschil! Zo hard moet die speaker nu ook niet afgebroken worden want voor het geld is het best een goed ding.
        Natuurlijk zijn er betere, maar hoeveel wil de TS uitgeven en tot hoever wil hij gaan in kwaliteit? Als dit voor gewoon trouwfeesten e.d. is, dan is dit voldoende.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Kijk eens naar de vibe serie van JB systems.

Een goed systeem voor weinig geld !
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

al dat afzeiken weer standaard...
            Behringer is in veel gevallen gewoon alle waar naar zijn geld!

Maar als je toch geld gaat uitgeven kijk dan gewoon op MP en spaar iets langer door...

Comment

• lickyshot
              • Nov 2010
              • 5

Ik maak er zelf thuis gebruik van in me hobby kamer. Ook wordt er gevraagd om te draaien op kleine verjaardag/trouwfeesten en daar moet ik wel flink kunnen knallen maar dan wel met een kwalitatief geluids systeem.

Ik zou idd nog duurder gaan kijken maar welke merk/type zou je liever aanraden. Ik dacht namelijk dat Behringer een zeer goede kwaliteit/prijsverhouding heeft.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Jups, prijs is laag, kwaliteit ook

Ik zou kijken naar een setje Vibe, of 2 leuke Dapjes uit de X-serie (eventueel met sub erbij). Als je wat meer budget hebt (wat is je budget nou precies?) kan je kijken naar een merk als Db technologies (2 topjes en een sub gaat heel aardig tot een man of 100, en alles is actief/selfpowered), als je 2 redelijke (niet die hele kleine) toppen koopt met een 12 of 15" woofer en 300 á 400 watt versterking (weet ik, het zegt niets, maar het vergelijkt makkelijk voor TS) met een 15 of 18" subje met tussen de 600 en 800 watt versterking kom je een heel end.

Succes! Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

Hier bijvoorbeeld een leuke samengestelde set van DAP:
                  DAP geluidset 700 Watt

En nog eentje:
                  2x DAP PS-115 15 inch Plastic speaker
                  1x DAP P-900 Palladium Vintage versterker 2 x 450 watt

Nog een JB setje:
                  2x JB Systems Vibe 12 MKII
                  1x JB Systems VX-700 Versterker, 2x350W RMS, 4 Ohm / 2x200W RMS, 8 Ohm

Maar om het allemaal een stuk makkelijker te maken: WAT IS JE BUDGET?

Edit: Misschien ook een tip om ze zeker allemaal te gaan beluisteren en vragen of jouw pa boer (licht-geluid.nl bijv) een kwalitatief goed, maar toch redelijk goedkoop advies heeft.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Niet akkoord met bovenstaande!

Waarom ZOU de DAP PS-115 beter klinken dan die Behringer! Omdat je iets tegen Behringer hebt?

De Vibe 12 klinkt ZEKER slechter als de Behringer want de Vibe 12 geeft niet echt veel diepe bas. Akkoord als je gaat voor een set met 2 x Vibe 12 + 1 x Sub 18.

Ik vrees dus toch dat velen hier gewoon een Behringer-allergie hebben...
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

"Ik vrees dus toch dat velen hier gewoon een Behringer-allergie hebben... "

Even corrigeren: Ik vrees dus toch dat velen hier gewoon slechte Behringer-ervaringen hebben...

Zo kwam ik er laatst achter dat er op de oude behringer bak op school (kleintje, naast een GL2200) een kapotgescheurd chassisdeel heeft. Het is er ook nog een van de oude stempel (eurorackje, die nog enigzins degelijk waren...).

Niet te snel oordelen... Daan

Nog even dit: Behringer maakt zeker wel goede produkten voor het geld, maar ik heb zelf mindere ervaringen, en ook Behringer is niet meer wat het geweest is. Die dapjes PS115 heb ik nog niet gehoord, maar het lijkt me dat ze niet echt lekker klinken voor dat geld, laat staan dat ze de opgegeven specs halen. (die trouwens grotendeels "calculated" zijn)
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• lickyshot
                        • Nov 2010
                        • 5

Dat is aardig wat advies
                        Ik heb zelf een setje Behringer gehoord bij een shop "weet niet of ik het mag noemen dalijk is het reclame " maar daar klonken ze beter dan de TSX. Helaas had ik de kans niet om een DAP te beluisteren.

Oh ja mijn budget ligt momenteel tussen de 1500/2000 en wachtend groeit het verder. Wil liever gelijk een setje die een aantal jaren meegaat en niet binnen een jaar verspeelt is of een upgrade nodig is.

Nog een vraagje tussendoor, ik heb heel veel gelezen over passive en active speakers, zelf denk ik dat passive beter zijn omdat je ze verder kan pushen met een eigen selectieve AMP. Heb ik hier een beetje gelijk of is het gewoon lulkoek

Greetz,
                        Roy

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Met dat budget mag je JB systems, DAP en Behringer overslaan.
                          Ga dan maar kijken naar bijv. een tweetal EON 515's of een RCF Art 325A
                          Ik noem maar een aantal modellen op, met dat budget van jou, kan je ook makkelijk een goed 2.1 setje neerzetten.

Comment

• lickyshot
                            • Nov 2010
                            • 5

@hardstyle
                            Die zien er idd niet verkeerd uit.
                            Dan vraag ik me nog af, want je laat me actieve speakers zien, is het dan beter om actieve te nemen dan passieve?

lickyshot zei:
                            Nog een vraagje tussendoor, ik heb heel veel gelezen over passive en active speakers, zelf denk ik dat passive beter zijn omdat je ze verder kan pushen met een eigen selectieve AMP. Heb ik hier een beetje gelijk of is het gewoon lulkoek

Comment

• hardstyle
                              • Jan 2010
                              • 427

Actief en Passief heeft beide zijn voordelen en nadelen, de een heeft liever het een, terwijl iemand anders zegt ik wil het ander.
                              Actief heeft bijvoorbeeld als voordeel dat de versterker zo ongeveer gemaakt is voor de speaker, dus juiste vermogen, terwijl je met passief ze nog net iets verder kan pushen.
                              Bij actieve kasten zit je ook niet rond te slepen met van die vieze zware versterker cases.
                              Het ligt er nou maar helemaal aan wat jij fijn vindt.
                              Maar het belangrijkste, ga ze beluisteren, kies degene welke jij het mooist vind klinken en neem ze.

Comment

Working...