LED parren, HELP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WesleyvdL
    • Oct 2010
    • 9

LED parren, HELP

Hoi Allemaal,

Tijdens een toneelvoorstelling was het idee opgekomen gewoon de LED parren van de locatie te gebruiken, in plaats van alles zelf mee te zeulen.

Het probleem was dat er op de locatie geen controller was, aangezien hun ze gewoon altijd stand-alone gebruikte. Ik heb ze daarom ook allemaal op een ander kanaal ingesteld.

Ik beschik zelf over de Behringer LC2412.

Ik heb de 8 LED pareen verbonden met DMX kabels en ook aan mijn Behringer LC2412. Maar daar kwam een probleem uit, Bij het omhoog schuiven van de faders begonnen de lampen alleen te knipperen. Verder kon ik er niets mee doen. Ik heb daarom maar één LED par aangesloten op mijn controller om te kijken of het probleem misschien was dat het er te veel waren. Maar ook die ene lamp begon te knipperen.

Rara, hoe kan ik ze allemaal gewoon laten branden en kleuren kiezen met mijn controller. Zover ze mij hebben verteld gebruikt iedere lamp 4 kanalen, 1dimmer, 2rood, 3groen, 4blauw.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Wesleu
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Of de instellingen op de parren zijn niet goed, of je hebt een DMX terminator nodig omdat de parren geen ingebouwde terminator (da's overigens een eindweerstandje voor je DMX lijn) hebben.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

OF......er staan 3 kanalen gepatchd onder 1 schuif !!!

Dipswitch 10 ( op sommige aanwezig ) staat aan/uit......

your light !

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

gevalletje RTFM,
        Wat je nodig hebt is de dmx chart, oftewel: welke waarde ingesteld op de faders 1 t/m 4 staat voor welke functie, goed kans dat het kanaal met de dimmer ook een stroboscoop functie heeft, of in combinatie met de drie andere faders en de jumper instellingen van je dipswitches een functie heeft.

Hierboven wordt al aangegeven dat ook de LC2412 de oorzaak kan zijn.
        Kortom:
        Pak de handleidingen van zowel de sturing als de apparaten die je aansturen erbij, vergewis jezelf er van dat je de juiste instellingen hebt ingesteld en vertrek vanaf daar.

Laat je even weten hoe het afloopt?!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• G.P.Fransen
          • Nov 2001
          • 191

Mogelijk inverted dmx signaal?

Krijg je de vreemdste problemen .

Comment

Working...