Jamo 300 Professional

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorge
    • Nov 2010
    • 1

Jamo 300 Professional

[INDENT]Hallo samen,
    ik weet niet als deze vraag hier juist gepost is maar zal het dan wel merken......

Ik ben in het bezit van 2 Jamo 300 profssional (300W). Deze luidsprekers hebben verscheidene jaren in de garage gestaan zonder dat ze afgedekt waren. Omdat ze aan de voorkant (bij de speakers) flink stoffig zijn wilde ik ze onder handen nemen maar kwam tot de conlusie dat de roosters niet aan de voorkant afgenomen kunnen worden, ik zal hem aan de achterkant moeten losdraaien maar weet niet als ik stukken kan of ga maken.

Mijn vraag is nu ; kan iemand mij in stappen vertellen hoe ik te werk moet gaan en waar ik rekening mee moet houden om geen brokken te maken. Als ik hem toch van achteren moet openen zou ik de woofers ook van nieuwe wooferranden willen voorzien omdat zich daar kleine scheurtjes in bevinden. Is dit te doen voor een leek ?
    Alvast bedankt! [/INDENT]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Als ik het mij goed herinner zitten deze woofers gewoon vastgekit. Lijm lossnijden en nieuwe woofers plaatsen. Foamranden zullen waarschijnlijk verstorven zijn als dit nog de originele woofers zijn... er bestaan firma's die de foamranden kunnen herstellen/opnieuw aanbrengen. Lang genoeg dit forum lezen... af en toe komt de naam en link wel eens voorbij.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Typisch geval van jammer, als er al onderdelen verkrijgbaar zijn (wat me echt zou verbazen) denk ik dat de kosten hoger zullen zijn dan de boxen nu nog waard zijn.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Ik wist niet da Jamo professioneel is?

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by @lex
          Ik wist niet da Jamo professioneel is?

@lex
          Jawel! Ze hebben ooit een drieweg box gemaakt met hoorntjes er in.
          Een mid hoorn en 3 of 4 hooghoorntjes er in. De hooghoorntjes NAAST elkaar. Lang leve de kamfilters

Het professionele kwam vooral door het hekwerk voor de speakers ipv een hifi doekje

Je kwam ze wel eens tegen in cafe'tjes

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Ze waren zelfs best aan de prijs, als ik me goed herinner..

Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Jamo voert een politiek van lang bewaren van onderdelen. Het zijn Denen en geen Chinezen... Helaas zijn deze kasten meestal meer dan 25 jaar oud. 5 jaar geleden had ik ongeveer de laatste woofers voor de Professional 200, wat toch zeker service genoemd mag worden. Voor de rest klinken die kastjes enorm fijn en lekker warm, conform de Jamo-traditie. En die hoog hoorntjes naast elkaar waren niet zomaar in serie of parallel geschakeld: daar was in het filter wel rekening mee gehouden (bij de 400 toch). Het enige nadeel was het rendement dat ik niet zo super vond, ongeveer 95 dB.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Jamo Professional word nog met enige regelmaat op marktplaats aangeboden.
                Onder andere dubbel 15" subs... enkel 12" subs... 15" toppen...
                Etcetera.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by laserguy
                  En die hoog hoorntjes naast elkaar waren niet zomaar in serie of parallel geschakeld: daar was in het filter wel rekening mee gehouden (bij de 400 toch). Het enige nadeel was het rendement dat ik niet zo super vond, ongeveer 95 dB.
                  Valt niet mee om in je filter kamfilter effecten van naast elkaar geplaatste hoogdrivers tegen te gaan....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Risma
                    • Dec 2011
                    • 1

Bij de Jamo professional 300 moet je met een passende torxschroevendraaier de achterkant los maken. De luidsprekers hebben vier klememmen die ook los moeten. Dan moet voorzichtig de speaker uit kit getrokken worden. Bij refoamen zeer nauwkeurig werken. Bij herplaatsen weer kit gebruiken omdat deklemmen de speaker niet kunnen houden. Vervoer de luidsprekers niet liggend op de achterkant want dan liggen despeakers er zo uit. Bij vastmaken achterkant torxschroeven niet te vast draaien aangezien hetspaanplaat zo maar beschadigd is. De luidsprekers hebben een goed rendement en klinkend goed afgaand op de reacties die ik heb gehad. Ik stuur de luidsprekers aan met een jamo prof versterker.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Daar zal Jorge na ruim een jaar blij mee zijn, ik denk dat hij al die tijd heeft zitten wachten.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Nu er toch al op dit oude topic is gekicked, kan ik ook nog wel een duit in het zakje doen

In het verleden veranderde ik regelmatig van set-up en heb dus vele omzwervingen gehad en ook daar zat materiaal van jamo tussen.
                        Niet de bedoelde serie die de TS bedoeld maar de nieuwere series van JAMO. Ik had een viertal jamo PA-6000 baskasten (2x 15 inch, 500 Wrms, afmetingen 1.00 x 0.50 x0.50), daarboven 4x PA5001 (15/1, 300Wrms) en vier monitoren PA4008 (deze konden ook als topkasten gebruikt worden en hadden interlocking door hun vorm). De daarbij behorende JAMO versterkers (types weet ik niet meer) en de EQEC 6000 electronische crossover. Ik heb altijd reacties gehad op het uiterlijk en de klank van de set, die voornamelijk als kroegenset voor bandversterking werd gebruikt.

Ik had de set in Duitsland gekocht in 2001 en deze was toen al een paar jaar oud. Set presteerde best goed, zeker goed voor het geld dat ik ervoor betaald had) en zag er ook redelijke "profi" uit. Ik heb de set 2-3 jaar gebruikt en is toen vervangen door een DAP advantage-set (4x DAP
                        A-18B, 2x A215 en 2x A212) die ik, vanzelfsprekend, veeeeeel beter vond klinken (paste beter bij de manier van inzette). Dit zet ik erbij om het perspectief te hebben aan welke kwaliteit je moet denken.

Deze PA-serie persteerde heel anders dan de voorlopers uit de P-serie met veelvoud van piezo;s naast elkaar. Die heb ik nl. ook gehad en gebruikt voor thuis-disco's. De serie waar de TS het over heeft zag er, voor die tijd, wel leuk uit, maar presteerde op het zelfde nivo als de power serie die jamo had en voor thuisgebruik bedoeld waren en dat was het eigelijk allemaal net niet. Ik zou er dus met een grote boog omheenlopen en geen geld meer aan uitgeven.

Comment

Working...