ik heb een laptop en wil voor mezelf gaan mixen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • folkert
    • Nov 2010
    • 4

ik heb een laptop en wil voor mezelf gaan mixen

hoi beste mensen.
    ik heb zinds een tijdje een laptop en ik wil graag gewoon een beetje gaan mixen wat heb ik daarvoor nodig het moet echt gewoon voor eigen gebruik zijn dus ook niet te duur ik wil graag een beetje hard style en house gaan mixen beetje zoals dit YouTube - Kanaal van SpinninRec
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Als je je laptop wil gebruiken zou ik eens kijken wat voor audio uitgangen je hebt, mijn computer bijvoorbeeld heeft 2 main-outs namelijk luidspreker uit en hoofdtelefoon uit.

Met een programma als "Virtual DJ" wat zeer eenvoudig is en deze 2 uitgangen kom je al een heel eind en kun je eventueel later dingen bij gaan kopen als een controller o.i.d.

Groet,
    Stainz.

Comment

• folkert
      • Nov 2010
      • 4

oke ik ook ik heb zoon microfoon en een luidspreken uitgang maar wat voor controler raad je aan dan ??

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Een vriend van me heeft goede ervaringen met een BCD van Behringer, een heel aardig ding om op te beginnen, en zoals bij de meeste controllers zit er ook meteen een geluidskaart in. Je hebt namelijk niet genoeg aan 1 uitgang als je ook wilt kunnen voorafluisteren (een plaat beluisteren terwijl de mix gewoon doorgaat). Daar heb je 2 (stereo!) uitgangen voor nodig. Native Instruments, Denon, Torq, Novation, Numark, Allen&Heath en Hercules (googlen op hercules DJ) maken soortgelijke controllers, meestal met ingebouwde geluidskaart (meestal audio interface of usb interface genoemd). Als dat niet het geval is kan ik je de Focusrite Saffire USB6 aanraden (die staat hier sinds begin september erg goed werk te doen). Die heeft o.a. 2 stereo uitgangen, en je kan de koptelefoonuitgang schakelen tussen uitgang 1&2 of 3&4, zodat je dus kan afluisteren. Je kan op deze manier ook met een analoge DJ mixer werken, en de software bij wijze van cd spelers.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dakpan
          • Aug 2009
          • 34

neem gewoon een usb mixer van nunmark deze heeft 2 geluidskaarten en kun je 4 aparaten op aansluiten

gr

rene

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

De BCD3000 is een leuke instapper, maar niet geschikt voor wat meer 'intensief' gebruik.

Ik zou zelf (in het budget-segment) eerder de Hercules DJ Console RMX aanraden. Kost iets meer, maar die is ook iets robuuster en heeft wat meer aansluitmogelijkheden, en betere support voor ASIO en Windows 7 drivers.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vester86
              • Jul 2010
              • 164

Originally posted by dakpan
              neem gewoon een usb mixer van nunmark deze heeft 2 geluidskaarten en kun je 4 aparaten op aansluiten

gr

rene
              ideaal ding inderdaad!

de Numark DXM-01
              Last edited by vester86; 19-11-10, 11:14.

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

wij hebben in een kistje een Denon dn-hc4500 ingebouwd zitten, is een erg mooie 19" controller die ook op intensief gebruik berekend is.

Mocht je in de toekomst een beetje als Drive In show on the road gaan zal deze zeker nog bruikbaar zijn.

Comment

Working...