passief/actief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thundernerdt
    • Nov 2010
    • 5

passief/actief

hallo, ik ben nog een leek op het gebied van muziekinstallaties en dergelijke, daarom heb ik de volgende vraag:
    ik zat op conrad wat te zoeken naar boxen, maar ik snap het vershil niet echt tussen deze 2:

MCCrypt PA 12/2A actieve PA-box - PA boxen, actief - Conrad Electronic

McCrypt PA 12/2 PA-Box - PA boxen, passief - Conrad Electronic

ik snap dat de actieve een ingebouwde versterker heeft,verder zijn het gewoon dezelfde boxen, maar waarom staat er bij de actieve een geluidsdruk van 120db, en bij de passieve een druk van 95 db? en wat moet ik mij hierbij voorstellen. als je maar de juiste versterker aan de passieve hangt moet ie toch het zelfde kunnen doen als de actieve?
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Waarschijnlijk is de waarde bij het actieve model de maximale geluidsdruk gemeten (op een 'bepaalde' afstand, onder 'bepaalde' omstandigheden gemeten, voor ons echter een vage waarde omdat er niet wordt genoemd welke afstanden en omstandigheden dat zijn) en bij de passieve de druk bij 1W (weer met 'bepaalde' afstand en omstandigheden).

Maar ben ik de enige die zijn vraagtekens zet bij een versterkermodule van slechts 50 euro (het verschil tussen actief en passief)? Hoe kan dit voor dit geld uitgevoerd zijn met een beetje serieuze voeding die het gevraagde vermogen ook echt kan leveren zonder onderuit te gaan? Ik vermoed dat het gaat om een Hifi-achtige versterker, en dan kun je er maar beter ver vandaan blijven. Ik quote: "Eindversterker voor extreem helder geluid"...

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

die 120 is max db, 95 is bij 1watt op 1 meter.

waar wil je ze voor gaan gebruiken, mijn gevoel over de speakers zegt: "dat het niet veel is.."

Lees hier eerst veel op het forum, dat kan je veel kosten besparen! Het zou zonde zijn om over een (korte) tijd erachter te komen dat de speakers niet zijn wat je hoopte.